Loading...
Currents in pharmacy teaching & learning20170101Vol.9issue(2)

PharmDの学生、1年生、居住者による臨床研究スキルの重要性

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:研究は、薬局の実践の分野で顕著な役割を果たしています。ただし、学生、住民、または居住者のディレクターの観点から、薬局教育における研究方法の重要性を評価した研究はありません。 方法:アンケートは、2014年春に4つの回答者グループにオンラインで投与されました。コロラド大学4年目のPharmd(P4)学生、大学院1年生(PGY1)の居住者、PGY1および卒業後2(PGY2)の居住ディレクター。記述統計は、回答者を特徴付けるために使用されました。t検定とカイ二乗検定を使用して、回答者のグループを比較しました。 結果:回答者には、255人のPGY1レジデンシーディレクター、155人のPGY2レジデンシーディレクター、35人のPGY1居住者、および87人のP4学生が含まれていました。回答率は、26%(レジデンシーディレクター)から60%近く(P4学生とPGY1居住者)の範囲でした。PGY1居住者とPGY1/PGY2のレジデンシーディレクターは、レジデンシーを競う際に重要性に関して、10の特性の中で最も低い研究経験をランク付けしました。6つの特定の臨床研究スキルの中で、PGY1居住者とPGY1/PGY2のレジデンシーディレクターは、「研究質問を特定して書く」ことを、レジデンシー研究プロジェクトを成功裏に完了するため、またはPGY1/PGY2居住者を選択するときに最も重要なものとしてランク付けされました。 結論:P4学生、現在の居住者、および居住プログラムのディレクターによる臨床研究スキルの認識された重要性は低いです。これは、薬局のカリキュラムにおける臨床研究スキルの重要性を宣言するいくつかの国家組織からの意見に反対しています。薬局プログラムは、カリキュラムプログラム内の研究経験を強化する戦略を開発する際に、これらの認識の障壁を認識しながら、将来の卒業生の臨床研究スキルと能力をさらに開発し続けなければなりません。

目的:研究は、薬局の実践の分野で顕著な役割を果たしています。ただし、学生、住民、または居住者のディレクターの観点から、薬局教育における研究方法の重要性を評価した研究はありません。 方法:アンケートは、2014年春に4つの回答者グループにオンラインで投与されました。コロラド大学4年目のPharmd(P4)学生、大学院1年生(PGY1)の居住者、PGY1および卒業後2(PGY2)の居住ディレクター。記述統計は、回答者を特徴付けるために使用されました。t検定とカイ二乗検定を使用して、回答者のグループを比較しました。 結果:回答者には、255人のPGY1レジデンシーディレクター、155人のPGY2レジデンシーディレクター、35人のPGY1居住者、および87人のP4学生が含まれていました。回答率は、26%(レジデンシーディレクター)から60%近く(P4学生とPGY1居住者)の範囲でした。PGY1居住者とPGY1/PGY2のレジデンシーディレクターは、レジデンシーを競う際に重要性に関して、10の特性の中で最も低い研究経験をランク付けしました。6つの特定の臨床研究スキルの中で、PGY1居住者とPGY1/PGY2のレジデンシーディレクターは、「研究質問を特定して書く」ことを、レジデンシー研究プロジェクトを成功裏に完了するため、またはPGY1/PGY2居住者を選択するときに最も重要なものとしてランク付けされました。 結論:P4学生、現在の居住者、および居住プログラムのディレクターによる臨床研究スキルの認識された重要性は低いです。これは、薬局のカリキュラムにおける臨床研究スキルの重要性を宣言するいくつかの国家組織からの意見に反対しています。薬局プログラムは、カリキュラムプログラム内の研究経験を強化する戦略を開発する際に、これらの認識の障壁を認識しながら、将来の卒業生の臨床研究スキルと能力をさらに開発し続けなければなりません。

PURPOSE: Research has a prominent role within the field of pharmacy practice. However, no studies have assessed the importance of research methods in pharmacy education from the perspective of students, residents, or residency directors. METHODS: Questionnaires were administered online in spring 2014 to four respondent groups: University of Colorado fourth year PharmD (P4) students, post graduate year 1 (PGY1) residents, and PGY1 and post-graduate year 2 (PGY2) residency directors. Descriptive statistics were used to characterize respondents; t-tests and chi-square tests were used to compare groups of respondents. RESULTS: Respondents included 255 PGY1 residency directors, 155 PGY2 residency directors, 35 PGY1 residents, and 87 P4 students. Response rates ranged from 26% (residency directors) to nearly 60% (P4 students and PGY1 residents). PGY1 residents and PGY1/PGY2 residency directors ranked research experience lowest among ten characteristics with respect to their importance when competing for a residency or being a successful resident. Among six specific clinical research skills, PGY1 residents and PGY1/PGY2 residency directors ranked "identifying and writing a research question" as the most important for successfully completing a residency research project or when selecting a PGY1/PGY2 resident. CONCLUSIONS: Perceived importance of clinical research skills by P4 students, current residents, and residency program directors is low. This is in opposition to opinions from several national organizations that proclaim the importance of clinical research skills in doctor of pharmacy curricula. Pharmacy programs must continue to further develop clinical research skills and abilities of future graduates while being cognizant of these perception barriers when developing strategies to enhance research experiences within their curricular programs.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google