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変化の理論的モデルに基づいて、私たちは、催眠が精神教育とは対照的に、喫煙禁止に向けて変化の段階を大幅に促進することを促進すると仮定しました。30人の参加者は、Elkinsの催眠術能力スケール(EHS)を使用して催眠術能力について事前にテストされました。参加者の変化の準備は、ロードアイランド大学の変化評価尺度(URICA)を使用して評価されました。EHS弛緩誘導を使用して催眠を誘発しました。催眠の提案は、動機とアンビバレンスに対処しました。URICAは、介入後に10日間のフォローアップで投与されました。2因子分割プロットANOVAは、熟考サブスケール(p = .002)、アクションサブスケール(p = .00007)、および1日あたりスモークされたタバコの数(p = .003)のグループ内で有意な変化を示しました。
変化の理論的モデルに基づいて、私たちは、催眠が精神教育とは対照的に、喫煙禁止に向けて変化の段階を大幅に促進することを促進すると仮定しました。30人の参加者は、Elkinsの催眠術能力スケール(EHS)を使用して催眠術能力について事前にテストされました。参加者の変化の準備は、ロードアイランド大学の変化評価尺度(URICA)を使用して評価されました。EHS弛緩誘導を使用して催眠を誘発しました。催眠の提案は、動機とアンビバレンスに対処しました。URICAは、介入後に10日間のフォローアップで投与されました。2因子分割プロットANOVAは、熟考サブスケール(p = .002)、アクションサブスケール(p = .00007)、および1日あたりスモークされたタバコの数(p = .003)のグループ内で有意な変化を示しました。
On the basis of the transtheoretical model of change, we hypothesized that hypnosis would facilitate significantly greater movement through the stages of change toward smoking cessation in contrast to psychoeducation. Thirty participants were pretested for hypnotizability using the Elkins Hypnotizability Scale (EHS). Participants' readiness for change was assessed using the University of Rhode Island Change Assessment scale (URICA). The EHS relaxation induction was used to induce hypnosis. Hypnotic suggestions addressed motivation and ambivalence. The URICA was administered following the intervention and at a 10-day follow-up. Two-factor split-plot ANOVAs showed significant changes within groups on the contemplation subscale (p = .002), action subscale (p = .00007), and the number of cigarettes smoked per day (p = .003).
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