Loading...
Stapp car crash journal2017Nov01Vol.61issue()

衝撃速度と、商業トラックサイクリストの事故におけるサイクリストへの深刻な負傷および致命的なリスクとの関連

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

この研究の目的は、トラックサイクリストの衝突衝撃速度とサイクリストへの深刻なin審員と致命的なリスクとの関係を明確にし、車両との衝突によるサイクリストの致命的な頻度に対する道路型と運転シナリオの影響を調査することを目的としています。交通事故研究およびデータ分析(ITARDA)データベースの日本の研究所からのマイクロおよびマクロトラックサイクリストの衝突データを使用しました。車両タイプを5つのカテゴリに分類しました:頑丈なトラック(総車両重量[GVW]≥11×103 kg [11トン(t)]、中程度のトラック(5×103 kg [5 t]≤gvw<11×11×103 kg [11 t])、軽量トラック(GVW <5×103 kg [5 t])、ボックスバン、およびセダン。衝撃速度≤40km、および衝撃速度での中程度のトラックの場合、致命的なリスクは6%でした車両のクラスと衝撃速度により、衝撃速度の10 km/hの減少が、5つの車両タイプすべての衝撃速度での衝撃速度での重症度を軽減できることが明らかになりました頑丈なトラックを含む信号は、左折を含む車両が一般的に増加したため、昼間は大幅に高くなりました。左折する車両が関与するサイクリストの死亡の頻度は、昼間(67.6%)と夜間(52.3%)の両方で、大型トラックにとって最大でした。

この研究の目的は、トラックサイクリストの衝突衝撃速度とサイクリストへの深刻なin審員と致命的なリスクとの関係を明確にし、車両との衝突によるサイクリストの致命的な頻度に対する道路型と運転シナリオの影響を調査することを目的としています。交通事故研究およびデータ分析(ITARDA)データベースの日本の研究所からのマイクロおよびマクロトラックサイクリストの衝突データを使用しました。車両タイプを5つのカテゴリに分類しました:頑丈なトラック(総車両重量[GVW]≥11×103 kg [11トン(t)]、中程度のトラック(5×103 kg [5 t]≤gvw<11×11×103 kg [11 t])、軽量トラック(GVW <5×103 kg [5 t])、ボックスバン、およびセダン。衝撃速度≤40km、および衝撃速度での中程度のトラックの場合、致命的なリスクは6%でした車両のクラスと衝撃速度により、衝撃速度の10 km/hの減少が、5つの車両タイプすべての衝撃速度での衝撃速度での重症度を軽減できることが明らかになりました頑丈なトラックを含む信号は、左折を含む車両が一般的に増加したため、昼間は大幅に高くなりました。左折する車両が関与するサイクリストの死亡の頻度は、昼間(67.6%)と夜間(52.3%)の両方で、大型トラックにとって最大でした。

This study aimed to clarify the relationship between truck-cyclist collision impact velocity and the serious-injury and fatality risks to cyclists, and to investigate the effects of road type and driving scenario on the frequency of cyclist fatalities due to collisions with vehicles. We used micro and macro truck-cyclist collision data from the Japanese Institute for Traffic Accident Research and Data Analysis (ITARDA) database. We classified vehicle type into five categories: heavy-duty trucks (gross vehicle weight [GVW] ≥11 × 103 kg [11 tons (t)], medium-duty trucks (5 × 103 kg [5 t] ≤ GVW < 11 × 103 kg [11 t]), light-duty trucks (GVW <5 × 103 kg [5 t]), box vans, and sedans. The fatality risk was ≤5% for light-duty trucks, box vans, and sedans at impact velocities ≤40 km/h and for medium-duty trucks at impact velocities ≤30 km/h. The fatality risk was 6% for heavy-duty trucks at impact velocities ≤10 km/h. Thus, the fatality risk appears strongly associated with vehicle class and impact velocity. The results revealed that a 10 km/h reduction in impact velocities could mitigate the severity of cyclist injuries at impact velocities ≥30 km/h for all five vehicle types. The frequency of cyclist fatalities at intersections with traffic signals involving heavy-duty trucks was significantly higher during daytime than that at nighttime. Fatalities involving vehicles making a left turn generally increased with vehicle weight. The frequency of cyclist fatalities involving vehicles making a left turn was the largest for heavy-duty trucks both during daytime (67.6%) and at nighttime (52.3%).

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google