Loading...
Cureus2017Dec08Vol.9issue(12)

オンライン医学教育のためのクラウドソーシングカリキュラム開発

,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Review
概要
Abstract

近年、オンライン教育コンテンツ、質の高い評価への取り組み、および機関教育イニシアチブへのオンライン資料の統合が増加しています。ただし、医学教育はまだ大規模なオンライン学習センターを開発していません。クラウドソースのカリキュラム開発は、イノベーションと奨学金の機会を提供しながら、この可能性の実現を促進する可能性があります。この記事では、カリキュラム開発のためのカーンのフレームワークと救急医療におけるコアコンテンツの例を使用したクラウドソーシングカリキュラム開発の現在の景観、ベストプラクティス、および将来の方向性について説明します。オンライン教育コンテンツのスコーピングレビューは、カーンのフレームワークの各ステップについて、主題エリアの専門家のパネルによって実行されました。各ステップの将来の開発に関するベストプラクティスと推奨事項は、修正された名目グループコンセンサスプロセスを使用して、同じパネルによって確立されました。最も一般的なカリキュラムの設計ステップは、(1)教育コンテンツと(2)評価の評価でした。これらのステップ内の潜在的なイノベーションの特定された領域には、特定のコンテンツ領域のギャップをターゲットにし、過小評価されている教育方法の開発が含まれます。重要な表現のないカリキュラム開発のステップには、(1)目標と目的の明確化、および(2)カリキュラム評価のためのツールが含まれます。コミュニティの力を活用することにより、クラウドソースのカリキュラム開発は、包括的なオンライン学習センターの作成に関連する負担を拡散するメカニズムを提供します。カリキュラム開発の連続体に沿った各ステップに革新と奨学金の肥沃な根拠があります。このパラダイムの完全な潜在能力を実現するには、個々の開発者が貢献が他の人の仕事とどのように一致するかを強く検討する必要があります。

近年、オンライン教育コンテンツ、質の高い評価への取り組み、および機関教育イニシアチブへのオンライン資料の統合が増加しています。ただし、医学教育はまだ大規模なオンライン学習センターを開発していません。クラウドソースのカリキュラム開発は、イノベーションと奨学金の機会を提供しながら、この可能性の実現を促進する可能性があります。この記事では、カリキュラム開発のためのカーンのフレームワークと救急医療におけるコアコンテンツの例を使用したクラウドソーシングカリキュラム開発の現在の景観、ベストプラクティス、および将来の方向性について説明します。オンライン教育コンテンツのスコーピングレビューは、カーンのフレームワークの各ステップについて、主題エリアの専門家のパネルによって実行されました。各ステップの将来の開発に関するベストプラクティスと推奨事項は、修正された名目グループコンセンサスプロセスを使用して、同じパネルによって確立されました。最も一般的なカリキュラムの設計ステップは、(1)教育コンテンツと(2)評価の評価でした。これらのステップ内の潜在的なイノベーションの特定された領域には、特定のコンテンツ領域のギャップをターゲットにし、過小評価されている教育方法の開発が含まれます。重要な表現のないカリキュラム開発のステップには、(1)目標と目的の明確化、および(2)カリキュラム評価のためのツールが含まれます。コミュニティの力を活用することにより、クラウドソースのカリキュラム開発は、包括的なオンライン学習センターの作成に関連する負担を拡散するメカニズムを提供します。カリキュラム開発の連続体に沿った各ステップに革新と奨学金の肥沃な根拠があります。このパラダイムの完全な潜在能力を実現するには、個々の開発者が貢献が他の人の仕事とどのように一致するかを強く検討する必要があります。

In recent years online educational content, efforts at quality appraisal, and integration of online material into institutional teaching initiatives have increased. However, medical education has yet to develop large-scale online learning centers. Crowd-sourced curriculum development may expedite the realization of this potential while providing opportunities for innovation and scholarship. This article describes the current landscape, best practices, and future directions for crowdsourced curriculum development using Kern's framework for curriculum development and the example topic of core content in emergency medicine. A scoping review of online educational content was performed by a panel of subject area experts for each step in Kern's framework. Best practices and recommendations for future development for each step were established by the same panel using a modified nominal group consensus process. The most prevalent curriculum design steps were (1) educational content and (2) needs assessments. Identified areas of potential innovation within these steps included targeting gaps in specific content areas and developing underrepresented instructional methods. Steps in curriculum development without significant representation included (1) articulation of goals and objectives and (2) tools for curricular evaluation. By leveraging the power of the community, crowd-sourced curriculum development offers a mechanism to diffuse the burden associated with creating comprehensive online learning centers. There is fertile ground for innovation and scholarship in each step along the continuum of curriculum development. Realization of this paradigm's full potential will require individual developers to strongly consider how their contributions will align with the work of others.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google