Loading...
※翻訳は機械翻訳サービスを利用しております
Developmental psychology2018Jun01Vol.54issue(6)

社会的感受性と社会、学校、および文脈を越えて子供たちの間の心理的調整

,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究では、中国の農村部、都市中国人、カナダの子供たちの社会的、学校、および心理的調整に対する社会的感受性の関係を調べました。参加者は、中国の4年生から6年生の生徒(Mage = 11歳)(農村および都市サンプルのn = 593および443)およびカナダ(n = 325)でした。研究のために、社会的感受性の自己報告尺度が開発されました。社会的感度に関するデータに加えて、調整に関する情報は複数のソースから取得されました。分析により、社会的感受性は中国の農村部の子供の肯定的な調整に関連しているが、カナダの子供の調整の問題に関連していることが明らかになりました。関係は、都市部の中国の子供たちには大部分が混在しており、有意ではありませんでした。これらの結果は、子どもの社会的感受性の機能的意味を定義する際の文脈の役割を示しています。(PsyCINFOデータベースレコード

この研究では、中国の農村部、都市中国人、カナダの子供たちの社会的、学校、および心理的調整に対する社会的感受性の関係を調べました。参加者は、中国の4年生から6年生の生徒(Mage = 11歳)(農村および都市サンプルのn = 593および443)およびカナダ(n = 325)でした。研究のために、社会的感受性の自己報告尺度が開発されました。社会的感度に関するデータに加えて、調整に関する情報は複数のソースから取得されました。分析により、社会的感受性は中国の農村部の子供の肯定的な調整に関連しているが、カナダの子供の調整の問題に関連していることが明らかになりました。関係は、都市部の中国の子供たちには大部分が混在しており、有意ではありませんでした。これらの結果は、子どもの社会的感受性の機能的意味を定義する際の文脈の役割を示しています。(PsyCINFOデータベースレコード

This study examined relations of social sensitivity to social, school, and psychological adjustment in rural Chinese, urban Chinese, and Canadian children. Participants were 4th to 6th grade students (Mage = 11 years) in China (n = 593 and 443 for the rural and urban samples) and Canada (n = 325). A self-report measure of social sensitivity was developed for the study. In addition to data on social sensitivity, information on adjustment was obtained from multiple sources. The analyses revealed that social sensitivity was associated with positive adjustment in rural Chinese children but with adjustment problems in Canadian children. The relations were largely mixed and nonsignificant in urban Chinese children. These results indicate the role of context in defining the functional meaning of children's social sensitivity. (PsycINFO Database Record

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google