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身体活動の急激な低下と肥満率の急上昇は、中国の急速な都市化に伴いました。輸送指向開発(TOD)の都市計画の概念は、中国では身体活動、特に歩行を促進するために広く提唱されています。実際、多くのデザイン機能は、Walking-E.g。、混合土地利用、密集、およびよく接続された通りのネットワークを促進すると考えられています。したがって、TODは確立された都市部の近所と同様の身体活動の利点があるとしばしば想定されています。この仮定を検証するために、この研究では、香港の確立された都市部と輸送指向の新しい町での歩行行動を比較しました。自己選択バイアスの制限に対処するために、香港市全体の公営住宅スキームを使用して研究を実施しました。これは、個人的な好みではなく、平坦な空室状況と家族の規模でさまざまな住宅地に居住者を割り当てます。結果は、ニュータウンの住民が都市住民よりも輸送目的で歩いていないことを示しています。交通機関(800〜1200 m)から遠く離れたニュータウンの住民は、鉄道輸送ステーション(<400 m)または都市住民の近くにあるTOD住民よりも、レクリエーションの目的で歩いていませんでした。観察された歩行行動における格差は、TODと確立された都市部の近所が歩行行動に同様の影響を与えるという一般的な仮定に挑戦しています。結果は、より微妙な計画戦略の必要性を示唆しており、現地レベルの要因を考慮に入れて、交通局から遠く離れて住んでいるTOD住民の散歩を促進しています。
身体活動の急激な低下と肥満率の急上昇は、中国の急速な都市化に伴いました。輸送指向開発(TOD)の都市計画の概念は、中国では身体活動、特に歩行を促進するために広く提唱されています。実際、多くのデザイン機能は、Walking-E.g。、混合土地利用、密集、およびよく接続された通りのネットワークを促進すると考えられています。したがって、TODは確立された都市部の近所と同様の身体活動の利点があるとしばしば想定されています。この仮定を検証するために、この研究では、香港の確立された都市部と輸送指向の新しい町での歩行行動を比較しました。自己選択バイアスの制限に対処するために、香港市全体の公営住宅スキームを使用して研究を実施しました。これは、個人的な好みではなく、平坦な空室状況と家族の規模でさまざまな住宅地に居住者を割り当てます。結果は、ニュータウンの住民が都市住民よりも輸送目的で歩いていないことを示しています。交通機関(800〜1200 m)から遠く離れたニュータウンの住民は、鉄道輸送ステーション(<400 m)または都市住民の近くにあるTOD住民よりも、レクリエーションの目的で歩いていませんでした。観察された歩行行動における格差は、TODと確立された都市部の近所が歩行行動に同様の影響を与えるという一般的な仮定に挑戦しています。結果は、より微妙な計画戦略の必要性を示唆しており、現地レベルの要因を考慮に入れて、交通局から遠く離れて住んでいるTOD住民の散歩を促進しています。
A sharp drop in physical activity and skyrocketing obesity rate has accompanied rapid urbanization in China. The urban planning concept of transit-oriented development (TOD) has been widely advocated in China to promote physical activity, especially walking. Indeed, many design features thought to promote walking-e.g., mixed land use, densification, and well-connected street network-often characterize both TODs and established urban neighborhoods. Thus, it is often assumed that TODs have similar physical activity benefits as established urban neighborhoods. To verify this assumption, this study compared walking behaviors in established urban neighborhoods and transit-oriented new towns in Hong Kong. To address the limitation of self-selection bias, we conducted a study using Hong Kong citywide public housing scheme, which assigns residents to different housing estates by flat availability and family size rather than personal preference. The results show new town residents walked less for transportation purpose than urban residents. New town residents far from the transit station (800-1200 m) walked less for recreational purpose than TOD residents close to a rail transit station (<400 m) or urban residents. The observed disparity in walking behaviors challenges the common assumption that TOD and established urban neighborhoods have similar impact on walking behavior. The results suggest the necessity for more nuanced planning strategies, taking local-level factors into account to promote walking of TOD residents who live far from transit stations.
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