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Cyberpsychology, behavior and social networking2018Apr01Vol.21issue(4)

インターネットゲーム障害のゲーム中の心拍数の変動の変化

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

インターネットゲーム障害(IGD)は、特に個人がゲーム関連の手がかりにさらされている場合、オンラインゲームへの依存症とエグゼクティブコントロールの削減によって特徴付けられます。エグゼクティブコントロールは、迷走神経の心拍数変動性(HRV)として測定できます。これは、心拍間の時間間隔の変動に対応します。この研究では、IGDの個人がオンラインゲームをプレイしている間にHRVを変更したかどうかを調査しました。ゲーム中に、IGDの個人は、ゲームプレイ中のエグゼクティブコントロール機能障害を反映する迷走神経媒介HRVの位相抑制を示すと仮定しました。これをテストするために、IGDの若い男性がリアルタイムのオンラインゲームに従事している場合、HRVの変化を測定しました。HRVの変化は、自己報告によって評価されたIGDの重症度と、ボクセルベースの形態計測によって計算された前頭前野の体積(GMV)に関連していました。分析には、23のIGD被験者と18のコントロールを含めました。HRVの変化は、IGD被験者とコントロールの間で統計的に異なっていませんでした。しかし、IGDグループ内では、被験者はゲーム中に高周波(HF)HRVの有意な減少を示しました。さらに、減少の程度は、IGDの重症度と前頭前野GMVと相関していました。重要なことに、ゲームに応答したHF-HRVのこの位相抑制は、対照被験者では発生しなかったことです。結論として、IGDの若い男性は、オンラインゲームのプレイ中にHRV応答の変化を示し、ゲームに対するエグゼクティブコントロールの困難を反映しています。エグゼクティブコントロールと報酬シークの間のダイナミクスは、IGDでのゲームプレイ中のバランスが崩れる場合があります。

インターネットゲーム障害(IGD)は、特に個人がゲーム関連の手がかりにさらされている場合、オンラインゲームへの依存症とエグゼクティブコントロールの削減によって特徴付けられます。エグゼクティブコントロールは、迷走神経の心拍数変動性(HRV)として測定できます。これは、心拍間の時間間隔の変動に対応します。この研究では、IGDの個人がオンラインゲームをプレイしている間にHRVを変更したかどうかを調査しました。ゲーム中に、IGDの個人は、ゲームプレイ中のエグゼクティブコントロール機能障害を反映する迷走神経媒介HRVの位相抑制を示すと仮定しました。これをテストするために、IGDの若い男性がリアルタイムのオンラインゲームに従事している場合、HRVの変化を測定しました。HRVの変化は、自己報告によって評価されたIGDの重症度と、ボクセルベースの形態計測によって計算された前頭前野の体積(GMV)に関連していました。分析には、23のIGD被験者と18のコントロールを含めました。HRVの変化は、IGD被験者とコントロールの間で統計的に異なっていませんでした。しかし、IGDグループ内では、被験者はゲーム中に高周波(HF)HRVの有意な減少を示しました。さらに、減少の程度は、IGDの重症度と前頭前野GMVと相関していました。重要なことに、ゲームに応答したHF-HRVのこの位相抑制は、対照被験者では発生しなかったことです。結論として、IGDの若い男性は、オンラインゲームのプレイ中にHRV応答の変化を示し、ゲームに対するエグゼクティブコントロールの困難を反映しています。エグゼクティブコントロールと報酬シークの間のダイナミクスは、IGDでのゲームプレイ中のバランスが崩れる場合があります。

Internet gaming disorder (IGD) is characterized by addiction to online gaming and reduced executive control, particularly when individuals are exposed to gaming-related cues. Executive control can be measured as vagally mediated heart rate variability (HRV), which corresponds to variability in the time interval between heart beats. In this study, we investigated whether individuals with IGD have altered HRV while playing online games. We hypothesized that while gaming, individuals with IGD would exhibit phasic suppression of vagally mediated HRV, which would reflect executive control dysfunction during game play. To test this, we measured the changes of HRV when young males with IGD were engaged in real-time online gaming. The changes of HRV were associated with the severity of IGD assessed by self-reports and prefrontal gray matter volume (GMV) calculated by voxel-based morphometry. We included 23 IGD subjects and 18 controls in our analyses. Changes in HRV were not statistically different between IGD subjects and controls. Within the IGD group, however, subjects showed significant decreases in high-frequency (HF) HRV during gaming. Furthermore, the degree of decrease correlated with IGD severity and prefrontal GMV. Importantly, this phasic suppression of HF-HRV in response to gaming did not occur in control subjects. In conclusion, young males with IGD showed an altered HRV response while playing an online game, reflecting their difficulties in executive control over gaming. The dynamics between executive control and reward seeking may be out of balance during game play in IGD.

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