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Cyberpsychology, behavior and social networking2018Mar01Vol.21issue(3)

Instagram Foodiesのハッシュタグ付き#FoodPornおよびピアユーザーの摂食障害の摂食意図、en望、傍社会的相互作用、およびオンライン友情のインタラクティブな効果

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

社会的比較理論、パラソーシャル相互作用(PSI)理論、およびvy望に関する文献からの描画では、ランダム化された実験では、Instagramでの食通のフードポーン投稿の文脈における身体イメージ、名声、en望のダイナミクスに対処しました。2(食通のボディタイプ:脂肪対薄)×2(食通のInstagramの人気:不人気と人気)被験者間デザインを使用すると、この実験(n = 141)は、Instagramの食通の体型と人気レベルの効果を調べました。ピアインスタグラムのユーザーの食事の意図、en望、およびInstagramの食通とのPSI。結果は、ピアユーザーの摂食意図に対するInstagramの食通の体型の主な効果、およびユーザーの自尊心、ボディマス指数、完璧主義、食欲不振、および神経性過食症の効果の緩和を示しました。さらに、Envyは、Instagram Foodieの体の形と人気の効果を、Instagramベースの友情を築くための食通と意図とピアユーザーのPSIに対する人気を媒介しました。社会的比較と摂食障害に関する文献への理論的貢献、および適合性とソーシャルメディアベースの健康介入に対する実際的な意味について説明します。

社会的比較理論、パラソーシャル相互作用(PSI)理論、およびvy望に関する文献からの描画では、ランダム化された実験では、Instagramでの食通のフードポーン投稿の文脈における身体イメージ、名声、en望のダイナミクスに対処しました。2(食通のボディタイプ:脂肪対薄)×2(食通のInstagramの人気:不人気と人気)被験者間デザインを使用すると、この実験(n = 141)は、Instagramの食通の体型と人気レベルの効果を調べました。ピアインスタグラムのユーザーの食事の意図、en望、およびInstagramの食通とのPSI。結果は、ピアユーザーの摂食意図に対するInstagramの食通の体型の主な効果、およびユーザーの自尊心、ボディマス指数、完璧主義、食欲不振、および神経性過食症の効果の緩和を示しました。さらに、Envyは、Instagram Foodieの体の形と人気の効果を、Instagramベースの友情を築くための食通と意図とピアユーザーのPSIに対する人気を媒介しました。社会的比較と摂食障害に関する文献への理論的貢献、および適合性とソーシャルメディアベースの健康介入に対する実際的な意味について説明します。

Drawing from social comparison theory, parasocial interaction (PSI) theory, and the literature on envy, a randomized experiment addressed the dynamics of body image, fame, and envy in the context of foodies' foodporn posting on Instagram. Using a 2 (foodie's body type: fat vs. thin) × 2 (foodie's Instagram popularity: unpopular vs. popular) between-subjects design, this experiment (N = 141) examined the effects of an Instagram foodie's body shape and popularity level on peer Instagram users' eating intention, envy, and PSI with the Instagram foodie. The results showed main effects of an Instagram foodie's body shape on peer users' eating intention, and moderating effects of users' self-esteem, body mass index, perfectionism, anorexia, and bulimia nervosa. Additionally, envy mediated the effects of the Instagram foodie's body shape and popularity on peer users' PSI with the foodie and intention to build an Instagram-based friendship. Theoretical contributions to the literature on social comparison and eating disorder and practical implications for fitspiration and social media-based health interventions are discussed.

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