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背景:一般集団の約10〜15%は耳鳴りの影響を受け、この割合は将来上昇すると推定されています。現在、耳鳴りの治療法はないため、治療は限られており、主に症状とカウンセリングの管理を通じて達成されます。 目的:この研究では、耳鳴り治療に関する期待に関する関連調査の質問に対する聴覚士と患者の回答を比較しました。2つの別々の調査が作成されました。1つは耳鳴りの患者向けで、もう1つはそのような患者を治療する可能性のある聴覚学者を実践しています。調査にはいくつかの関連する質問が含まれていました。そのため、2つの比較により、耳鳴りケアに対する患者と聴覚学者の期待が同意し、それらが異なっていた分野が明らかになる可能性があります。 研究デザイン:耳鳴りのある聴覚学者と成人の調査は、それぞれ31項目と38項目のアンケートでした。どちらの調査でも、人口統計学的質問に続いて、複数選択またはリッカートスケールの形式でいくつかの耳鳴り関連の質問が続きました。 調査サンプル:230の完了した患者調査と68の完了した聴覚士調査を受けました。 データ収集と分析:すべての調査採用はオンラインで完了しました。回答は、Survey Monkey Webツール(http://www.surveymonkey.com/)を介して収集されました。回答は、調査内および調査間で分析され、局所カテゴリ(評価、カウンセリング、現在利用可能な耳鳴り情報、満足度と期待、耳鳴り管理の改善)にグループ化されました。各調査内のデータには、記述統計と相関分析が使用されました。調査間の選択された比較のために、クロスチョウバルが使用されました。階層回帰モデリングは、(1)受け取った治療の知覚された有効性をさらに調査するために実施され、(2)各グループが治療の成功をどのように定義したか。 結果:治療の成功の定義に関する質問に対する2つのグループの回答の間に違いが認められました。オーディオロジストは、意識(77%)、ストレス/不安の緩和(63%)、および耳鳴りの知識の増加(63%)の増加を報告しましたが、患者は耳鳴りの大音量(63%)の減少(63%)と耳鳴りの完全な除去(57%)を最も頻繁に報告しました。最大の合意のトピックは、耳鳴りに関する詳細情報への欲求でした。患者の62%が、耳鳴りの改善のための最も重要な要因であると考えていた患者の62%が、耳鳴り治療のための適切なリソースに現在「アクセス」以下であると報告している聴覚学者の67%が報告しています。効果的な耳鳴りの管理と治療の成功の定義のモデリング結果は、聴覚学者と患者の両方のリソースアクセスと情報共有の重要性を強調しました。 結論:患者と聴覚学者は、治療の成功への期待の点で異なり、患者は知覚要因に焦点を合わせ、オーディオロジストは音への反応に焦点を当てていました。耳鳴り治療に対する患者の満足度は、より多くの情報、具体的には現在の耳鳴り治療オプションに関するより多くの情報と、これらが知覚自体ではなく耳鳴りに対する患者の反応にどのように焦点を合わせているかを通じて改善される可能性があります。聴覚学者に信頼できる耳鳴り情報リソースを提供し、少数の耳鳴りの専門家の聴覚学者のトレーニングにリソースを集中することで、耳鳴りの緩和ケアの現在の状態に対する患者の満足度を大幅に改善することができます。
背景:一般集団の約10〜15%は耳鳴りの影響を受け、この割合は将来上昇すると推定されています。現在、耳鳴りの治療法はないため、治療は限られており、主に症状とカウンセリングの管理を通じて達成されます。 目的:この研究では、耳鳴り治療に関する期待に関する関連調査の質問に対する聴覚士と患者の回答を比較しました。2つの別々の調査が作成されました。1つは耳鳴りの患者向けで、もう1つはそのような患者を治療する可能性のある聴覚学者を実践しています。調査にはいくつかの関連する質問が含まれていました。そのため、2つの比較により、耳鳴りケアに対する患者と聴覚学者の期待が同意し、それらが異なっていた分野が明らかになる可能性があります。 研究デザイン:耳鳴りのある聴覚学者と成人の調査は、それぞれ31項目と38項目のアンケートでした。どちらの調査でも、人口統計学的質問に続いて、複数選択またはリッカートスケールの形式でいくつかの耳鳴り関連の質問が続きました。 調査サンプル:230の完了した患者調査と68の完了した聴覚士調査を受けました。 データ収集と分析:すべての調査採用はオンラインで完了しました。回答は、Survey Monkey Webツール(http://www.surveymonkey.com/)を介して収集されました。回答は、調査内および調査間で分析され、局所カテゴリ(評価、カウンセリング、現在利用可能な耳鳴り情報、満足度と期待、耳鳴り管理の改善)にグループ化されました。各調査内のデータには、記述統計と相関分析が使用されました。調査間の選択された比較のために、クロスチョウバルが使用されました。階層回帰モデリングは、(1)受け取った治療の知覚された有効性をさらに調査するために実施され、(2)各グループが治療の成功をどのように定義したか。 結果:治療の成功の定義に関する質問に対する2つのグループの回答の間に違いが認められました。オーディオロジストは、意識(77%)、ストレス/不安の緩和(63%)、および耳鳴りの知識の増加(63%)の増加を報告しましたが、患者は耳鳴りの大音量(63%)の減少(63%)と耳鳴りの完全な除去(57%)を最も頻繁に報告しました。最大の合意のトピックは、耳鳴りに関する詳細情報への欲求でした。患者の62%が、耳鳴りの改善のための最も重要な要因であると考えていた患者の62%が、耳鳴り治療のための適切なリソースに現在「アクセス」以下であると報告している聴覚学者の67%が報告しています。効果的な耳鳴りの管理と治療の成功の定義のモデリング結果は、聴覚学者と患者の両方のリソースアクセスと情報共有の重要性を強調しました。 結論:患者と聴覚学者は、治療の成功への期待の点で異なり、患者は知覚要因に焦点を合わせ、オーディオロジストは音への反応に焦点を当てていました。耳鳴り治療に対する患者の満足度は、より多くの情報、具体的には現在の耳鳴り治療オプションに関するより多くの情報と、これらが知覚自体ではなく耳鳴りに対する患者の反応にどのように焦点を合わせているかを通じて改善される可能性があります。聴覚学者に信頼できる耳鳴り情報リソースを提供し、少数の耳鳴りの専門家の聴覚学者のトレーニングにリソースを集中することで、耳鳴りの緩和ケアの現在の状態に対する患者の満足度を大幅に改善することができます。
BACKGROUND: Roughly 10-15% of the general population is affected by tinnitus and this percentage is estimated to rise in future. Because there is currently no cure for tinnitus, treatment is limited and is primarily achieved through management of symptoms and counseling. PURPOSE: This study compared audiologists' and patients' responses to related survey questions about their expectations regarding tinnitus treatment. Two separate surveys were created, one for patients with tinnitus, and one for practicing audiologists who may treat such patients. The surveys included several related questions, such that comparison of the two could reveal where patients' and audiologists' expectations for tinnitus care were in agreement and areas in which they differed. RESEARCH DESIGN: The surveys for audiologists and adults with tinnitus were 31- and 38-item questionnaires, respectively. Both surveys comprised demographic questions followed by several tinnitus-related questions in either multiple-choice or Likert-scale format. STUDY SAMPLE: We received 230 completed Patient Surveys and 68 completed Audiologist Surveys. DATA COLLECTION AND ANALYSIS: All survey recruitment was completed online. Responses were collected via the Survey Monkey web tool (http://www.surveymonkey.com/). Responses were analyzed within and between surveys and grouped into topical categories (assessment, counseling, current available tinnitus information, satisfaction and expectations, improving tinnitus management). For data within each survey, descriptive statistics and correlation analyses were used. For selected comparisons between surveys, cross-tabulations were used. Hierarchical regression modeling was conducted to further explore (1) the perceived effectiveness of treatment received, and (2) how each group defined treatment success. RESULTS: Differences were noted between the two groups' responses to the question on the definition of treatment success; audiologists reported decreased awareness (77%), stress/anxiety relief (63%), and increased knowledge of tinnitus (63%) most commonly, whereas patients reported reduction of tinnitus loudness (63%) and complete elimination of tinnitus (57%) most often. The topic of greatest agreement was the desire for more information on tinnitus; 62% of patients felt more information from their healthcare provider would be the most important factor for improved tinnitus management, and 67% of audiologists reported currently having "some access" or less to appropriate resources for tinnitus treatment. Modeling results for effective tinnitus management and definitions of treatment success highlighted the importance of resource access and information sharing for both audiologists and patients. CONCLUSIONS: Patients and audiologists differed in terms of their expectations for successful treatment, with the patients focusing on perceptual factors and the audiologists on the reaction to the sound. Patient satisfaction with tinnitus treatment may be improved through access to more information, specifically, more information about current tinnitus treatment options and how these focus on the patient's reaction to the tinnitus rather than the percept itself. Providing credible tinnitus information resources to audiologists, and focusing resources on training a small number of tinnitus specialist audiologists could greatly improve patient satisfaction with the current state of tinnitus palliative care.
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