著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
はじめに:大学の教育分野には多くのジレンマがあります。学生がさまざまな臨床環境でケアを提供する能力を獲得するための十分な知識とスキルの問題は、1つの重要なジレンマです。 目的:看護学生による能力のレベルと、さまざまな臨床環境でのその応用を測定する。 方法:2つのイタリアの大学の看護学生が研究に参加しました。データ収集は、看護師の能力スケールを使用して2015年4月から7月に行われました。疫学ガイドラインにおける観察研究の強化報告を使用して、研究を説明しました。ピアソンのカイ二乗検定、学生のT検定、および回帰テストを統計分析に使用しました。 結果:アンケートの回答率は87.27%でした(n = 698)。看護学生のほとんどは、能力のレベルを「良い」ものとして評価し、実際の看護の役割よりも有能であると評価しました。学生はまた、達成された臨床診療または治療的介入のいずれかを通じて、有能なものとして評価しました。 結論:この研究は、ラティウムとアブルッツォの臨床環境で看護学生が獲得した能力の自己評価が良い基準であることを示しています。また、この研究は、NCSがさまざまな臨床環境で臨床能力を測定するための貴重で信頼できるツールであることを確認しています。
はじめに:大学の教育分野には多くのジレンマがあります。学生がさまざまな臨床環境でケアを提供する能力を獲得するための十分な知識とスキルの問題は、1つの重要なジレンマです。 目的:看護学生による能力のレベルと、さまざまな臨床環境でのその応用を測定する。 方法:2つのイタリアの大学の看護学生が研究に参加しました。データ収集は、看護師の能力スケールを使用して2015年4月から7月に行われました。疫学ガイドラインにおける観察研究の強化報告を使用して、研究を説明しました。ピアソンのカイ二乗検定、学生のT検定、および回帰テストを統計分析に使用しました。 結果:アンケートの回答率は87.27%でした(n = 698)。看護学生のほとんどは、能力のレベルを「良い」ものとして評価し、実際の看護の役割よりも有能であると評価しました。学生はまた、達成された臨床診療または治療的介入のいずれかを通じて、有能なものとして評価しました。 結論:この研究は、ラティウムとアブルッツォの臨床環境で看護学生が獲得した能力の自己評価が良い基準であることを示しています。また、この研究は、NCSがさまざまな臨床環境で臨床能力を測定するための貴重で信頼できるツールであることを確認しています。
INTRODUCTION: The university educational sphere has many dilemmas. The question of sufficient knowledge and skills for students to acquire abilities to provide care in different clinical setting is one important dilemma. AIM: To measure the level of competencies by nursing students and its application in different clinical environments. METHODS: Nursing students of two Italian universities participated in the research. Data collection took place April to July 2015 using the Nurse Competence Scale. The Strengthening Reporting of Observational Studies in Epidemiology Guidelines was used to describe the study. Pearson's chi-square test, Student's t test, and regression tests were used for statistical analysis. RESULTS: The questionnaire response rate was 87.27% (n = 698). Most of the nursing students assessed their level of competency as 'good' and evaluated themselves as more competent than their actual nursing role. Students also appraised themselves as competent either via their clinical practices accomplished or in the therapeutic interventions. CONCLUSION: This study shows that the self-evaluation of the competencies acquired by nursing students in clinical settings in Latium and Abruzzo is of a good standard. This study also affirms that NCS is a valuable and reliable tool to measure clinical competencies in different clinical settings.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。