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プラセボ効果、または治療に関する期待に起因する肯定的な結果は、現代の医療の強力な要素です。この章では、プラセボ効果の理解が、この現象を説得に関する既存の経験的心理文献により明確に結びつけることで恩恵を受けることを提案します。説得には、通常、トピックに関する情報を提供した結果として、信念や態度の変化をもたらす試みが含まれます。まず、プラセボ効果に関する心理文献の簡単な概要を提供することから始めます。次に、この文献と説得力のあるコミュニケーションに関する研究との関係を指摘します。いくつかのリンクがなされていますが、これらの最初のつながりは、より現代的で包括的なモデルではなく、主に説得の古典的な理論に依存しています。次に、プラセボ効果の研究を促進し、このモデルのレンズからのプラセボ効果に関する文献に関連する2つの問題を分析する可能性のある現代の説得の理論について説明します。具体的には、開業医の特性(例えば、開業医の自信や能力の認識などの変数)がプラセボ効果の大きさに影響を与える可能性、および現代の説得理論が時間の経過に伴うプラセボ効果の耐久性を理解するのにどのように役立つかを検討します。説得力のあるコミュニケーションの結果としてプラセボ効果を調べることは、将来の研究の実り多いラインになると結論付けています。
プラセボ効果、または治療に関する期待に起因する肯定的な結果は、現代の医療の強力な要素です。この章では、プラセボ効果の理解が、この現象を説得に関する既存の経験的心理文献により明確に結びつけることで恩恵を受けることを提案します。説得には、通常、トピックに関する情報を提供した結果として、信念や態度の変化をもたらす試みが含まれます。まず、プラセボ効果に関する心理文献の簡単な概要を提供することから始めます。次に、この文献と説得力のあるコミュニケーションに関する研究との関係を指摘します。いくつかのリンクがなされていますが、これらの最初のつながりは、より現代的で包括的なモデルではなく、主に説得の古典的な理論に依存しています。次に、プラセボ効果の研究を促進し、このモデルのレンズからのプラセボ効果に関する文献に関連する2つの問題を分析する可能性のある現代の説得の理論について説明します。具体的には、開業医の特性(例えば、開業医の自信や能力の認識などの変数)がプラセボ効果の大きさに影響を与える可能性、および現代の説得理論が時間の経過に伴うプラセボ効果の耐久性を理解するのにどのように役立つかを検討します。説得力のあるコミュニケーションの結果としてプラセボ効果を調べることは、将来の研究の実り多いラインになると結論付けています。
Placebo effects, or positive outcomes resulting from expectations about a treatment, are powerful components of modern medical care. In this chapter, we suggest that our understanding of placebo effects may benefit from more explicitly connecting this phenomenon to the existing empirical psychological literature on persuasion. Persuasion typically involves an attempt to bring about a change in beliefs or attitudes as a result of providing information on a topic. We begin by providing a brief overview of the psychological literature on placebo effects. We then point to connections between this literature and research on persuasive communication. Although some links have been made, these initial connections have predominantly relied on classic theories of persuasion rather than on more contemporary and comprehensive models. Next, we describe a modern theory of persuasion that may facilitate the study of placebo effects and analyze two issues pertinent to the literature on placebo effects from the lens of this model. Specifically, we consider how and when characteristics of a practitioner (e.g., variables such as perceptions of a practitioner's confidence or competence) can influence the magnitude of placebo effects, and how modern persuasion theory can help in understanding the durability of placebo effects over time. We conclude that examining placebo effects as an outcome of persuasive communication would be a fruitful line of future research.
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