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Schizophrenia research2018Nov01Vol.201issue()

クライアントのエンゲージメントとサービスの使用スケールの開発と検証:パイロット研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, N.I.H., Extramural
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
  • Validation Study
概要
Abstract

最初のエピソード精神病の専門的な治療は、専門の治療チーム内で調整されたサービスのメニューをクライアントに提供します。これらのサービスの影響を高めるために、エンゲージメントを促進し、早期治療のドロップアウトを防ぐことが重要です。ただし、エンゲージメントは不十分に追跡され、通常、セッションの出席、投薬順守、ワーキングアライアンスなどのプロキシ変数を通じて定量化されます。この研究の目的は、最初のエピソード精神病調整専門的ケア、クライアントエンゲージメントおよびサービス使用スケール(国勢調査)の新しいエンゲージメントの新しい尺度を導入して操縦することです。国勢調査は信頼性について評価され、サービスエンゲージメントスケールと、最初のエピソードクライアントの小さなサンプル(n = 10)の予約数に対して検証されました。この尺度は、消費者擁護団体による受容性についても評価されました。臨床医は、最小限のトレーニング後に高い評価者間信頼性を達成しました。国勢調査項目は、他のエンゲージメントの尺度と中〜大相関を示しました。消費者グループからのフィードバックは、臨床医が非判断的であり、サービスの好みについて本物のクライアントのフィードバックをうまく引き出す方法で質問をするべきであることを強調しました。このパイロット研究は、信頼性と妥当性の予備的な証拠をもたらし、国勢調査が複数の介入コンポーネントにわたってクライアントエンゲージメントの程度を追跡および区別し、クライアントのサービス利用と好みに関する構造化された議論を促進するための有用で斬新なツールであることを示唆しています。

最初のエピソード精神病の専門的な治療は、専門の治療チーム内で調整されたサービスのメニューをクライアントに提供します。これらのサービスの影響を高めるために、エンゲージメントを促進し、早期治療のドロップアウトを防ぐことが重要です。ただし、エンゲージメントは不十分に追跡され、通常、セッションの出席、投薬順守、ワーキングアライアンスなどのプロキシ変数を通じて定量化されます。この研究の目的は、最初のエピソード精神病調整専門的ケア、クライアントエンゲージメントおよびサービス使用スケール(国勢調査)の新しいエンゲージメントの新しい尺度を導入して操縦することです。国勢調査は信頼性について評価され、サービスエンゲージメントスケールと、最初のエピソードクライアントの小さなサンプル(n = 10)の予約数に対して検証されました。この尺度は、消費者擁護団体による受容性についても評価されました。臨床医は、最小限のトレーニング後に高い評価者間信頼性を達成しました。国勢調査項目は、他のエンゲージメントの尺度と中〜大相関を示しました。消費者グループからのフィードバックは、臨床医が非判断的であり、サービスの好みについて本物のクライアントのフィードバックをうまく引き出す方法で質問をするべきであることを強調しました。このパイロット研究は、信頼性と妥当性の予備的な証拠をもたらし、国勢調査が複数の介入コンポーネントにわたってクライアントエンゲージメントの程度を追跡および区別し、クライアントのサービス利用と好みに関する構造化された議論を促進するための有用で斬新なツールであることを示唆しています。

Specialized treatment for first episode psychosis offers clients a menu of services coordinated within a specialized treatment team. To enhance the impact of these services, promoting engagement and preventing early treatment drop-out is critical. However, engagement is poorly tracked and typically quantified through proxy variables such as session attendance, medication adherence, or working alliance. The aim of this study is to introduce and pilot a new measure of engagement for first episode psychosis coordinated specialty care, the Client Engagement and Service Use Scale (CENSUS). The CENSUS was evaluated for reliability and validated against the Service Engagement Scale and an appointment count for a small sample (N = 10) of first episode clients. The measure was also evaluated for acceptability by a consumer advocacy group. Clinicians achieved high inter-rater reliability after minimal training. CENSUS items demonstrated medium to large correlations with other measures of engagement. Feedback from the consumer group emphasized that clinicians should ask questions in a way that is nonjudgmental and successfully elicits authentic client feedback about their service preferences. This pilot study yielded preliminary evidence of reliability and validity, suggesting that the CENSUS is a useful and novel tool for tracking and differentiating degrees of client engagement across multiple intervention components and for facilitating structured discussions regarding clients' service utilization and preferences.

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