Loading...
Developmental neurorehabilitation2019Apr01Vol.22issue(3)

自閉症スペクトラム障害のある子どもたちに社会的スキルを教えるための写真活動スケジュールとソーシャルストーリーの治療比較研究:簡単な報告

,
,
,
文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:2つの手順の有効性、写真活動スケジュールの介入と社会的物語を比較し、自閉症スペクトラム障害(ASD)と診断された4人の子供に社会的スキルを教える。 方法:追加の複数のベースラインコントロールを備えた適応された交互治療設計が使用され、4人の参加者のそれぞれについて2つの社会的スキルが標的にされました。1人は各介入条件下です。 結果:結果は、4人の参加者全員が、写真活動スケジュールの介入でターゲットの社会的行動を学んだが、社会的物語でターゲットの社会的行動を学ぶことはなかったことを示した。 結論:調査結果は、ASDでソーシャルスキルの子供たちに教えるための写真活動介入の使用をサポートしています。私たちは、社会的物語の有効性の一貫性のない発見の意味について議論します。

目的:2つの手順の有効性、写真活動スケジュールの介入と社会的物語を比較し、自閉症スペクトラム障害(ASD)と診断された4人の子供に社会的スキルを教える。 方法:追加の複数のベースラインコントロールを備えた適応された交互治療設計が使用され、4人の参加者のそれぞれについて2つの社会的スキルが標的にされました。1人は各介入条件下です。 結果:結果は、4人の参加者全員が、写真活動スケジュールの介入でターゲットの社会的行動を学んだが、社会的物語でターゲットの社会的行動を学ぶことはなかったことを示した。 結論:調査結果は、ASDでソーシャルスキルの子供たちに教えるための写真活動介入の使用をサポートしています。私たちは、社会的物語の有効性の一貫性のない発見の意味について議論します。

PURPOSE: To compare the efficacy of two procedures, a photo activity schedule intervention and Social Stories, to teach social skills to four children diagnosed with Autism Spectrum Disorder (ASD). METHODS: An adapted alternating treatments design with an additional multiple baseline control was used, and two social skills were targeted for each of the four participants, one under each intervention condition. RESULTS: Results indicated that all four participants learned the target social behaviours with the photo activity schedule intervention, but did not learn target social behaviours with Social Stories. CONCLUSIONS: Findings support the use of a photo activity intervention for teaching social skillsto children with ASD; we discuss the implications of inconsistent findings of effectiveness of Social Stories.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google