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背景:ヒンドゥー教は世界で最も古い宗教の1つであり、主にインドとネパールに住んでいる世界人口の約16%を占める11億人以上の支持者を抱えています。自殺に関するヒンドゥー教の立場は、一方では、一般的な自殺を非難しながら、他方に宗教的な自殺を容認していると非難しています。このあいまいさは、現代のインドとインドのディアスポラに反映されています。 目的:自殺の文脈におけるヒンドゥー教の立場を宗教として検討すること。 方法:主要なヒンドゥー教の宗教的テキスト、文化的慣行、自殺をカバーする文学の選択されたレビュー。 結果:ヒンドゥー教に従う人は、世界平均11.4と比較して、100,000人あたり約21人の自殺率を持っています。ヒンドゥー諸国は、イスラム諸国やキリスト教国と比較して自殺率が高くなっていますが、これらの割合は、無神論者や仏教諸国と比較すると低くなります。これは、インドのディアスポラにも反映されており、フィジー、カリブ海、マレーシア、英国からの報告があり、自殺がインド起源のものの中で不均衡に高いことを示しています。しかし、ヒンドゥー教に対する強い信仰は保護要因として機能します。カルマに対するヒンドゥー教の信念は、平等に生命の変化を受け入れる感覚を育み、出生と死のサイクルに対する信念は、死後も魂が続くにつれて自殺を意味がありません。彼らの宗教的信念は、ヒンズー教徒を容認し、困難と災難をストアで受け入れます。 結論:特定の状況では、ヒンズー教徒の宗教は保護要因として機能しますが、他の時には自殺のリスクを高める可能性があります。文化的に適切な自殺予防戦略を策定する上で、ヒンドゥー教の宗教におけるこれらの異なるニュアンスを理解することが重要です。
背景:ヒンドゥー教は世界で最も古い宗教の1つであり、主にインドとネパールに住んでいる世界人口の約16%を占める11億人以上の支持者を抱えています。自殺に関するヒンドゥー教の立場は、一方では、一般的な自殺を非難しながら、他方に宗教的な自殺を容認していると非難しています。このあいまいさは、現代のインドとインドのディアスポラに反映されています。 目的:自殺の文脈におけるヒンドゥー教の立場を宗教として検討すること。 方法:主要なヒンドゥー教の宗教的テキスト、文化的慣行、自殺をカバーする文学の選択されたレビュー。 結果:ヒンドゥー教に従う人は、世界平均11.4と比較して、100,000人あたり約21人の自殺率を持っています。ヒンドゥー諸国は、イスラム諸国やキリスト教国と比較して自殺率が高くなっていますが、これらの割合は、無神論者や仏教諸国と比較すると低くなります。これは、インドのディアスポラにも反映されており、フィジー、カリブ海、マレーシア、英国からの報告があり、自殺がインド起源のものの中で不均衡に高いことを示しています。しかし、ヒンドゥー教に対する強い信仰は保護要因として機能します。カルマに対するヒンドゥー教の信念は、平等に生命の変化を受け入れる感覚を育み、出生と死のサイクルに対する信念は、死後も魂が続くにつれて自殺を意味がありません。彼らの宗教的信念は、ヒンズー教徒を容認し、困難と災難をストアで受け入れます。 結論:特定の状況では、ヒンズー教徒の宗教は保護要因として機能しますが、他の時には自殺のリスクを高める可能性があります。文化的に適切な自殺予防戦略を策定する上で、ヒンドゥー教の宗教におけるこれらの異なるニュアンスを理解することが重要です。
BACKGROUND: Hinduism is one of the oldest religions in the world and has over 1.1 billion adherents comprising about 16% of the global population living mainly in India and Nepal. The stand of Hinduism on suicide has been ambiguous through the ages, on one hand, condemning general suicides, while condoning religious suicides on the other. This ambiguity is reflected in contemporary India and among the Indian diaspora. AIMS: To examine the stand of Hinduism as a religion in the context of suicide. METHOD: A selected review of literature covering the major Hindu religious texts, cultural practices and suicide. RESULTS: People who follow Hinduism have a suicide rate of about 21 per 100,000 population compared to the global average of 11.4. Hindu countries have higher rates of suicide compared to Islamic and Christian countries, but these rates are lower when compared to Atheist and Buddhist countries. This is reflected in the Indian diaspora as well with reports from Fiji, the Caribbean, Malaysia and the United Kingdom, indicating that suicide was disproportionately high among those of Indian origin. However, a strong faith in Hinduism acts as protective factor. The Hindu belief in karma fosters a sense of acceptance of the vicissitudes of life with equanimity, and the belief in the cycle of births and deaths renders suicide meaningless, as one's soul continues after death. Their religious beliefs makes the Hindus tolerate and accept hardships and calamities stoically. CONCLUSION: In certain situations, the Hindu religion acts as a protective factor, whereas at other times, it may increase the risk of suicide. It is important to understand these different nuances in the Hindu religion in formulating a culturally appropriate suicide prevention strategy.
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