Loading...
Education for health (Abingdon, England)20170101Vol.30issue(3)

グローバル救急医療コースの開発と実装:ルワンダから学んだ教訓

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:有意義な短期のグローバル救急医療(EM)の経験に対する医療研修生からの需要が高まっています。高所得国(HIC)のEMプログラムは、研修生が低中所得国(LMIC)でこの経験にアクセスする機会を築いてきました。ただし、このようなコースを作成および管理したLMICSのプログラムはほとんどありません。より多くのLMICがEMプログラムを確立するにつれて、これらの設定は、すべての参加者に有益なコースを開発するのに理想的です。ルワンダで短期のグローバルEMコースを作成および実装した経験について説明します。 目的:この研究の目的は、(1)HICのEM研修生に、グローバルな臨床診療を観察し、地元の専門家から学ぶ機会を提供することでした。(3)LMICコンテキストで短期的なグローバルEMコースの持続可能なモデルを作成します。 方法:トロピックの熱帯救急医療(EMIT)のEMと題されたルワンダでグローバルなEMカリキュラムとコースが開発されました。以下のトピックについては、EMシステム開発、公衆衛生、外傷/トリアージ、小児科、災害管理、熱帯EMのトピックが取り上げられています。1週間と2週間のコースプログラムが作成され、実装されました。 結果:小児および成人EDS、集中治療室、外傷手術、内科、救急医療サービス、および超音波トレーニングを介して回転した参加者を放出しました。アクティビティには、ベッドサイドの教育、ケースプレゼンテーション、超音波実践、グループの講義、シミュレーションとスキルワークショップ、および地区病院へのローテーションが含まれます。合計11人の参加者が参加しました。6週間で6人、1週間で5人です。このコースでは、5000米ドルを調達しました。これは、地元のEM居住者が国際会議に出席するためにスポンサーになることに全力で捧げられました。 ディスカッション:ルワンダのエミットコースは、すべての参加者間で教育と学習の目的を達成しました。訪問者と地元の参加者の両方にとって、この対面経験の利点は、臨床、異文化、および専門的な方法で明らかです。 結論:ルワンダでEMITの開発と実装の経験は、LMICのEMプログラムがすべての参加者にとって有益であるだけでなく、物流的および財政的に持続可能な短期的なグローバルEMコースを提供できることを示しています。

背景:有意義な短期のグローバル救急医療(EM)の経験に対する医療研修生からの需要が高まっています。高所得国(HIC)のEMプログラムは、研修生が低中所得国(LMIC)でこの経験にアクセスする機会を築いてきました。ただし、このようなコースを作成および管理したLMICSのプログラムはほとんどありません。より多くのLMICがEMプログラムを確立するにつれて、これらの設定は、すべての参加者に有益なコースを開発するのに理想的です。ルワンダで短期のグローバルEMコースを作成および実装した経験について説明します。 目的:この研究の目的は、(1)HICのEM研修生に、グローバルな臨床診療を観察し、地元の専門家から学ぶ機会を提供することでした。(3)LMICコンテキストで短期的なグローバルEMコースの持続可能なモデルを作成します。 方法:トロピックの熱帯救急医療(EMIT)のEMと題されたルワンダでグローバルなEMカリキュラムとコースが開発されました。以下のトピックについては、EMシステム開発、公衆衛生、外傷/トリアージ、小児科、災害管理、熱帯EMのトピックが取り上げられています。1週間と2週間のコースプログラムが作成され、実装されました。 結果:小児および成人EDS、集中治療室、外傷手術、内科、救急医療サービス、および超音波トレーニングを介して回転した参加者を放出しました。アクティビティには、ベッドサイドの教育、ケースプレゼンテーション、超音波実践、グループの講義、シミュレーションとスキルワークショップ、および地区病院へのローテーションが含まれます。合計11人の参加者が参加しました。6週間で6人、1週間で5人です。このコースでは、5000米ドルを調達しました。これは、地元のEM居住者が国際会議に出席するためにスポンサーになることに全力で捧げられました。 ディスカッション:ルワンダのエミットコースは、すべての参加者間で教育と学習の目的を達成しました。訪問者と地元の参加者の両方にとって、この対面経験の利点は、臨床、異文化、および専門的な方法で明らかです。 結論:ルワンダでEMITの開発と実装の経験は、LMICのEMプログラムがすべての参加者にとって有益であるだけでなく、物流的および財政的に持続可能な短期的なグローバルEMコースを提供できることを示しています。

BACKGROUND: There is a growing demand by medical trainees for meaningful, short-term global emergency medicine (EM) experiences. EM programs in high-income countries (HICs) have forged opportunities for their trainees to access this experience in low-and middle-income countries (LMICs). However, few programs in LMICs have created and managed such courses. As more LMICs establish EM programs, these settings are ideal for developing courses beneficial for all participants. We describe our experience of creating and implementing a short-term global EM course in Rwanda. OBJECTIVES: The objectives of this study were to (1) provide EM trainees from HICs with an opportunity to observe global clinical practice and to learn from local experts, (2) provide EM trainees from an LMIC with an opportunity to share their expert knowledge and skills with HIC trainees, (3) create a sustainable model for a short-term global EM course in an LMIC context. METHODS: A global EM curriculum and course were developed in Rwanda, entitled EM in the Tropics Emergency Medicine in the Tropics (EMIT). The following topics were covered: EM systems development, public health, trauma/triage, pediatrics, disaster management, and tropical EM. A one-and two-week course program was created and implemented. RESULTS: EMIT participants rotated through pediatric and adult EDs, Intensive Care Unit, trauma surgery, internal medicine, emergency medical services, and ultrasound training. Activities included bedside teaching, case presentations, ultrasound practice, group lectures, simulation and skills workshops, and a rotation to a district hospital. A total of 11 participants attended: six for both weeks and five for 1 week. The course raised $5000 USD, which was dedicated in full to sponsoring local EM residents to attend international conferences. DISCUSSION: The EMIT course in Rwanda achieved its objectives of teaching and learning between all participants. Benefits of this in-person experience for both visiting and local participants are clear in clinical, intercultural, and professional ways. CONCLUSION: Our experience of developing and implementing EMIT in Rwanda demonstrates that EM programs in LMICs can provide short-term global EM courses that are not only beneficial to all participants, but also logistically and financially sustainable.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google