著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
処方刺激薬は、注意欠陥多動性障害(ADHD)の安全で長期的な効果的な治療と見なされます。研究は、刺激剤がADHDの個人の注意、記憶、自己規制、実行機能を高めることを支持しています。しかし、最近の研究では、ADHDのない多くの大学生が、主に認知能力を高めるために、処方刺激剤を誤用していると報告していることがわかりました。この実践は、覚醒剤が実際にADHDなしで大学生の認知機能を高めるかどうかの疑問を提起します。ADHDのない健康な大学生のパイロットサンプル(n = 13)のパイロットサンプルにおける認知、自律、および感情的機能に対する混合塩アンフェタミン(つまり、アデロール、30 mg)の影響を調査しました。被験者内デザイン。本研究は、気分、自律的効果、および認知強化の自己認識と併せて認知効果を調査した最初の研究でした。結果は、Adderallが神経認知の強化に関連する認知プロセスに対する最小限の、しかし混合された影響(小さな効果)、および自律神経反応、主観的な薬物経験、活性化感情の肯定的な状態に対する実質的な影響(大きな効果)を持っていることを明らかにしました。全体として、現在の発見は、活性化と神経認知に対するアデロールの効果との間の解離を示しており、さらに重要なことに、一般的な信念に反して、Adderallは健康な大学生の神経認知パフォーマンスにほとんど影響を与えませんでした。研究のパイロット設計と小さなサンプルサイズを考えると、これらの調査結果は慎重に解釈する必要があります。結果は、将来の研究と、神経認知を強化するためにAdderallを一般的に使用する健康な大学生と成人の教育に影響を与えます。
処方刺激薬は、注意欠陥多動性障害(ADHD)の安全で長期的な効果的な治療と見なされます。研究は、刺激剤がADHDの個人の注意、記憶、自己規制、実行機能を高めることを支持しています。しかし、最近の研究では、ADHDのない多くの大学生が、主に認知能力を高めるために、処方刺激剤を誤用していると報告していることがわかりました。この実践は、覚醒剤が実際にADHDなしで大学生の認知機能を高めるかどうかの疑問を提起します。ADHDのない健康な大学生のパイロットサンプル(n = 13)のパイロットサンプルにおける認知、自律、および感情的機能に対する混合塩アンフェタミン(つまり、アデロール、30 mg)の影響を調査しました。被験者内デザイン。本研究は、気分、自律的効果、および認知強化の自己認識と併せて認知効果を調査した最初の研究でした。結果は、Adderallが神経認知の強化に関連する認知プロセスに対する最小限の、しかし混合された影響(小さな効果)、および自律神経反応、主観的な薬物経験、活性化感情の肯定的な状態に対する実質的な影響(大きな効果)を持っていることを明らかにしました。全体として、現在の発見は、活性化と神経認知に対するアデロールの効果との間の解離を示しており、さらに重要なことに、一般的な信念に反して、Adderallは健康な大学生の神経認知パフォーマンスにほとんど影響を与えませんでした。研究のパイロット設計と小さなサンプルサイズを考えると、これらの調査結果は慎重に解釈する必要があります。結果は、将来の研究と、神経認知を強化するためにAdderallを一般的に使用する健康な大学生と成人の教育に影響を与えます。
Prescription stimulant medications are considered a safe and long-term effective treatment for Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD). Studies support that stimulants enhance attention, memory, self-regulation and executive function in individuals with ADHD. Recent research, however, has found that many college students without ADHD report misusing prescription stimulants, primarily to enhance their cognitive abilities. This practice raises the question whether stimulants actually enhance cognitive functioning in college students without ADHD. We investigated the effects of mixed-salts amphetamine (i.e., Adderall, 30 mg) on cognitive, autonomic and emotional functioning in a pilot sample of healthy college students without ADHD (n = 13), using a double-blind, placebo-controlled, within-subjects design. The present study was the first to explore cognitive effects in conjunction with mood, autonomic effects, and self-perceptions of cognitive enhancement. Results revealed that Adderall had minimal, but mixed, effects on cognitive processes relevant to neurocognitive enhancement (small effects), and substantial effects on autonomic responses, subjective drug experiences, and positive states of activated emotion (large effects). Overall, the present findings indicate dissociation between the effects of Adderall on activation and neurocognition, and more importantly, contrary to common belief, Adderall had little impact on neurocognitive performance in healthy college students. Given the pilot design of the study and small sample size these findings should be interpreted cautiously. The results have implications for future studies and the education of healthy college students and adults who commonly use Adderall to enhance neurocognition.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。