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Food research international (Ottawa, Ont.)2018Oct01Vol.112issue()

リスク回避の役割と、有効期限ベースの価格設定可能な食品を購入する消費者の意欲を予測する際のブランド関連の要因

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

この研究の目的は、リスク回避、知覚品質、ブランドへの影響、ブランドトラスト、ブランドエクイティ、有効期限ベースの価格設定可能な食品を購入する意欲との関係を調べることです。経験的データは、トルコのイスタンブールにある自己管理アンケートで消費者から収集されました。仮説は概念的なフレームワークに基づいて開発され、構造方程式モデリングでテストされました。結果は、リスク回避が知覚された品質、ブランドへの影響、ブランドの信頼、ブランドの公平性に積極的に関連していることを示しています。ブランド関連のファクターの間でも肯定的な関係が見つかりました。調査結果はまた、リスク回避とブランド関連の要因が、有効期限ベースの価格設定可能な食品を購入する意欲にプラスの効果があることを実証しました。

この研究の目的は、リスク回避、知覚品質、ブランドへの影響、ブランドトラスト、ブランドエクイティ、有効期限ベースの価格設定可能な食品を購入する意欲との関係を調べることです。経験的データは、トルコのイスタンブールにある自己管理アンケートで消費者から収集されました。仮説は概念的なフレームワークに基づいて開発され、構造方程式モデリングでテストされました。結果は、リスク回避が知覚された品質、ブランドへの影響、ブランドの信頼、ブランドの公平性に積極的に関連していることを示しています。ブランド関連のファクターの間でも肯定的な関係が見つかりました。調査結果はまた、リスク回避とブランド関連の要因が、有効期限ベースの価格設定可能な食品を購入する意欲にプラスの効果があることを実証しました。

The objective of this study is to examine the relationship between risk-aversion, perceived quality, brand affect, brand trust, brand equity and willingness to buy expiration date-based priced perishable food products. Empirical data was collected from consumers with self-administrated questionnaires in Istanbul, Turkey. Hypotheses were developed based on the conceptual framework and were tested with structural equations modeling. Results indicate that risk aversion is positively related to perceived quality, brand affect, brand trust and brand equity. A positive relationship was also found between brand related-factors. Findings also demonstrated that risk aversion and brand-related factors have a positive effect on willingness to buy expiration date-based priced perishable food products.

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