Loading...
Health information and libraries journal2018Sep01Vol.35issue(3)

2bic:ポップアップヘルス情報リテラシーセッションを整理するために冒険用具を撮る

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

アカデミックライブラリは、健康情報リテラシー(IL)スキルの提供に重要な役割を果たしており、これらをどのように提供できるかについては多くのアプローチがあります。このペーパーでは、ゲストライターのIngeは、ベルギーのKu Leuven Libraries 2bergen Information Center(2bic)の同僚と同僚を、ポップアップ情報リテラシースキルプロジェクトについて議論します。特に、この記事では、大学で実施された初期情報スキルニーズの評価からの調査結果を紹介し、その後、ポップアップセッションの概念がどのように組織全体で開発および促進されたかを示しています。このペーパーでは、提供されるさまざまなセッションとそれらが配信された形式を特定し、これらがどのように受け取られ、どのセッションが最も人気があるかについての最終結果を示しています。この記事は、健康情報スキルの提供に対する代替アプローチとその結果についての洞察を提供します。H S.

アカデミックライブラリは、健康情報リテラシー(IL)スキルの提供に重要な役割を果たしており、これらをどのように提供できるかについては多くのアプローチがあります。このペーパーでは、ゲストライターのIngeは、ベルギーのKu Leuven Libraries 2bergen Information Center(2bic)の同僚と同僚を、ポップアップ情報リテラシースキルプロジェクトについて議論します。特に、この記事では、大学で実施された初期情報スキルニーズの評価からの調査結果を紹介し、その後、ポップアップセッションの概念がどのように組織全体で開発および促進されたかを示しています。このペーパーでは、提供されるさまざまなセッションとそれらが配信された形式を特定し、これらがどのように受け取られ、どのセッションが最も人気があるかについての最終結果を示しています。この記事は、健康情報スキルの提供に対する代替アプローチとその結果についての洞察を提供します。H S.

Academic libraries play an important role in the provision of health information literacy (IL) skills and there are many approaches to how these can be delivered. In this paper, guest writers Inge Discart and colleagues from KU Leuven Libraries 2Bergen Information Centre (2BIC) in Belgium discuss a pop-up information literacy skills project. In particular, the article presents the findings from an initial information skills needs assessment conducted at the University, followed by how the concept of the pop-up sessions was developed and promoted throughout the organisation. The paper identifies the variety of sessions offered and the format in which they were delivered, with final results on how these were received and which sessions were the most popular. This article provides insight into an alternative approach to health information skills delivery and the outcomes from it. H S.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google