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Pediatric emergency care2018Sep01Vol.34issue(9)

重大な病気の救急部門の患者を管理する小児居住者の快適さを改善するためのシミュレーションの使用

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:この研究の目的は、小児科および内科の居住者のさらなるクリティカルケアの経験のニーズを特定し、教育に対する学際的なアプローチを説明し、救命救急の快適さと小児住民の知覚される能力に対する高忠実度シミュレーションの影響を評価することでした。さらに、この研究では、重病患者に追加の教育を提供する手段として、シミュレーションに対する小児住民の態度を評価しました。 方法:小児救急医療(PEM)の居住者は、2時間のシミュレーションセッションに自発的に参加しました。各セッションには、チームとしての救急医療と小児科/PEMの教員が促進および報告を伴う3人の重症の小児患者の評価と管理が含まれていました。すべての居住者の参加者は、5ポイントのリッカートスケールでの一般的な緊急小児疾患のプロセスと手順を備えた快適レベルを評価する質問を含む、プレシデスと郵便局の調査を完了するよう求められました。 結果:全体として、参加者はP <0.05のほとんどのカテゴリで快適レベルの大幅な改善を報告しました。居住者の参加者の大半は、このシミュレーションプログラムを小児科の緊急事態を管理するための貴重な学習ツールとして評価し、PEMカリキュラムで追加のシミュレーションエクスペリエンスを持つことが有益であると感じました。 結論:このシミュレーションプログラムは、重症患者のケアの重要な側面における居住者の快適性を改善しました。小児科の緊急事態のための教育ツールとしてのシミュレーションの使用は、私たちのプログラムの住民にとって価値があると考えられています。さらに、シミュレーションは、学術部門間の教育的コラボレーションの機会を提供します。

目的:この研究の目的は、小児科および内科の居住者のさらなるクリティカルケアの経験のニーズを特定し、教育に対する学際的なアプローチを説明し、救命救急の快適さと小児住民の知覚される能力に対する高忠実度シミュレーションの影響を評価することでした。さらに、この研究では、重病患者に追加の教育を提供する手段として、シミュレーションに対する小児住民の態度を評価しました。 方法:小児救急医療(PEM)の居住者は、2時間のシミュレーションセッションに自発的に参加しました。各セッションには、チームとしての救急医療と小児科/PEMの教員が促進および報告を伴う3人の重症の小児患者の評価と管理が含まれていました。すべての居住者の参加者は、5ポイントのリッカートスケールでの一般的な緊急小児疾患のプロセスと手順を備えた快適レベルを評価する質問を含む、プレシデスと郵便局の調査を完了するよう求められました。 結果:全体として、参加者はP <0.05のほとんどのカテゴリで快適レベルの大幅な改善を報告しました。居住者の参加者の大半は、このシミュレーションプログラムを小児科の緊急事態を管理するための貴重な学習ツールとして評価し、PEMカリキュラムで追加のシミュレーションエクスペリエンスを持つことが有益であると感じました。 結論:このシミュレーションプログラムは、重症患者のケアの重要な側面における居住者の快適性を改善しました。小児科の緊急事態のための教育ツールとしてのシミュレーションの使用は、私たちのプログラムの住民にとって価値があると考えられています。さらに、シミュレーションは、学術部門間の教育的コラボレーションの機会を提供します。

OBJECTIVES: The aims of this study were to identify the needs for further critical care experience for pediatric and internal medicine-pediatric residents, to describe a multidisciplinary approach to education, and to assess the impact of high-fidelity simulation on critical care comfort and perceived competence in pediatric residents. In addition, this study assessed pediatric residents' attitudes toward simulation as a means of providing additional education with critically ill patients. METHODS: Residents on their pediatric emergency medicine (PEM) rotation voluntarily participated in a 2-hour simulation session. Each session involved the evaluation and management of 3 critically ill pediatric patients with emergency medicine and pediatric/PEM faculty facilitating and debriefing as a team. All resident participants were asked to complete a presession and postsession survey including questions rating their comfort level with common emergent pediatric disease processes and procedures on a 5-point Likert scale. RESULTS: Overall, the participants reported a significant improvement in comfort level in most categories with P < 0.05. The majority of the resident participants rated the simulation program as a valuable learning tool for managing pediatric emergencies and felt that it would be beneficial to have additional simulation experiences in the PEM curriculum. CONCLUSIONS: This simulation program improved resident comfort in important aspects of the care of critically ill pediatric patients. The use of simulation as an educational tool for pediatric emergencies is considered valuable to residents in our program. In addition, simulation provides an opportunity for educational collaboration between academic departments.

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