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ジョン・ハリスは最近、ペルソンとサヴルスクによって提案された道徳的生物ンハンスメントは、彼らの自由(不法な選択をする自由)を受け取る自由を奪うことによって道徳的機関に損害を与える可能性があるため、追求すべきではないと主張した。しかし、ハリスが道徳的な機関と倒れる自由との間に行うリンクは、道徳教育を含む「転倒」の可能性が低くなる可能性が低いことを目的とするあらゆる形態の道徳的強化が、道徳的機関に有害であることを意味します。この記事では、PerssonとSavulescuが想定した道徳的生物ンハンスメントプログラムに対する新しい道徳的機関に基づく批判を紹介します。私は、バイオエンハンスメントプログラムによって発揮される魅力的な影響は、正確な自己反省と私たちの意志を真に表現し、その後道徳的機関を損なう決定を行う能力を損なうと主張します。
ジョン・ハリスは最近、ペルソンとサヴルスクによって提案された道徳的生物ンハンスメントは、彼らの自由(不法な選択をする自由)を受け取る自由を奪うことによって道徳的機関に損害を与える可能性があるため、追求すべきではないと主張した。しかし、ハリスが道徳的な機関と倒れる自由との間に行うリンクは、道徳教育を含む「転倒」の可能性が低くなる可能性が低いことを目的とするあらゆる形態の道徳的強化が、道徳的機関に有害であることを意味します。この記事では、PerssonとSavulescuが想定した道徳的生物ンハンスメントプログラムに対する新しい道徳的機関に基づく批判を紹介します。私は、バイオエンハンスメントプログラムによって発揮される魅力的な影響は、正確な自己反省と私たちの意志を真に表現し、その後道徳的機関を損なう決定を行う能力を損なうと主張します。
John Harris recently argued that the moral bioenhancement proposed by Persson and Savulescu can damage moral agency by depriving recipients of their freedom to fall (freedom to make wrongful choices) and therefore should not be pursued. The link Harris makes between moral agency and the freedom to fall, however, implies that all forms of moral enhancement that aim to make the enhancement recipients less likely to "fall," including moral education, are detrimental to moral agency. In this article, I present a new moral agency-based critique against the moral bioenhancement program envisaged by Persson and Savulescu. I argue that the irresistible influences exerted by the bioenhancement program harm our capabilities for conducting accurate self-reflection and forming decisions that truly express our will, subsequently undermining our moral agency.
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