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この記事では、最初にイスラム教の神秘的/精神的な伝統であるスーフィズムについて説明し、その後、スーフィー文献の概要を提供することにより、イスラム心理療法とムラカバのさまざまな側面を定義します。また、ムラカバで使用されるテクニックを、マインドフルネスに基づくストレス軽減、マインドフルネスベースの認知療法、瞑想、超越瞑想、マインドボディテクニック(瞑想、リラクゼーション)、ボディミンドテクニックとしてどのように適応して使用できるかを強調します。Muraqabaはすべてのメンタルヘルスの問題に効果的ではないかもしれませんが、症状の不安、うつ病、痛みを治療するための村本の可能性のある価値を提案します。さらに、ムラカバの技術を臨床診療で使用する前に、イスラム教徒の臨床医は、古典的なスーフィーの伝統で適切に訓練されなければなりません。
この記事では、最初にイスラム教の神秘的/精神的な伝統であるスーフィズムについて説明し、その後、スーフィー文献の概要を提供することにより、イスラム心理療法とムラカバのさまざまな側面を定義します。また、ムラカバで使用されるテクニックを、マインドフルネスに基づくストレス軽減、マインドフルネスベースの認知療法、瞑想、超越瞑想、マインドボディテクニック(瞑想、リラクゼーション)、ボディミンドテクニックとしてどのように適応して使用できるかを強調します。Muraqabaはすべてのメンタルヘルスの問題に効果的ではないかもしれませんが、症状の不安、うつ病、痛みを治療するための村本の可能性のある価値を提案します。さらに、ムラカバの技術を臨床診療で使用する前に、イスラム教徒の臨床医は、古典的なスーフィーの伝統で適切に訓練されなければなりません。
This article first describes Sufism, the mystical/spiritual tradition of Islam then move to define Islamic psychotherapy and the various aspects of muraqaba by providing an overview of the Sufi literature. I will also highlight how the techniques used in muraqaba can be adapted and used as mindfulness-based stress reduction, mindfulness-based cognitive therapy, meditation, transcendental meditation, mind-body techniques (meditation, relaxation), and body-mind techniques. Although muraqaba might not be effective for all mental health issues, I suggest a possible value of muraqaba for treating symptomatic anxiety, depression, and pain. Furthermore, Muslim clinicians must be properly trained in classical Sufi traditions before using muraqaba techniques in their clinical practice.
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