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BMC international health and human rights2018Sep20Vol.18issue(1)

HIV予防:未亡人の性的浄化の儀式の受容性に関するMozambicanの人々の見解をマッピングするPita-kufa

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:モザンビークでは、未亡人は伝統的にピタクファと呼ばれるクレンジングの儀式を受ける必要があります。この儀式は、HIVのspread延に役割を果たす可能性があり、ある程度、女性がモザンビカン社会に科される下位の立場を明らかにします。したがって、この研究の目的は、性別と公衆衛生の懸念を考慮して、この儀式の受け入れ性に関するモザンビーク人の見解をマッピングすることでした。 方法:合計359人のモザンビカ人がこの研究に参加しました。データ収集機器は、未亡人の意欲、儀式の意欲、儀式の有効性、およびに関連するHIV感染のリスクレベルの3つの要因の関数としてさまざまな、現実的なピタクファの状況を説明する18のビネットで構成されていました。練習する。ビネットに提示された各ピタクファの状況について、参加者は11ポイントスケールでその受容性を評価するように求められました。さらに、参加者は儀式に関する一般的な見解を示すコメントを書きました。K-Means手順を使用したクラスター分析を定量的な生データに適用して、さまざまな視点をキャプチャし、参加者の書面によるコメントはテーマおよび周波数のコンテンツ分析にさらされました。 結果:収集されたデータから、ビネット、3つの異なる視点が見つかりました。総容認性(参加者の55%)、条件付き受容性(参加者の29%)、無条件の受容性(参加者の16%)です。収集されたデータから、参加者の書面によるコメントはありますが、この儀式の実践は進化し、停止(27%)、そしてそのまま(12%)に保たれるべきだと考えていることが明らかになりました。 結論:主な結果によると、研究参加者の大多数は、この儀式が時代遅れであり、HIVの感染のリスクを最小限に抑え、女性の権利を尊重するために進化する必要があると考えているようです。

背景:モザンビークでは、未亡人は伝統的にピタクファと呼ばれるクレンジングの儀式を受ける必要があります。この儀式は、HIVのspread延に役割を果たす可能性があり、ある程度、女性がモザンビカン社会に科される下位の立場を明らかにします。したがって、この研究の目的は、性別と公衆衛生の懸念を考慮して、この儀式の受け入れ性に関するモザンビーク人の見解をマッピングすることでした。 方法:合計359人のモザンビカ人がこの研究に参加しました。データ収集機器は、未亡人の意欲、儀式の意欲、儀式の有効性、およびに関連するHIV感染のリスクレベルの3つの要因の関数としてさまざまな、現実的なピタクファの状況を説明する18のビネットで構成されていました。練習する。ビネットに提示された各ピタクファの状況について、参加者は11ポイントスケールでその受容性を評価するように求められました。さらに、参加者は儀式に関する一般的な見解を示すコメントを書きました。K-Means手順を使用したクラスター分析を定量的な生データに適用して、さまざまな視点をキャプチャし、参加者の書面によるコメントはテーマおよび周波数のコンテンツ分析にさらされました。 結果:収集されたデータから、ビネット、3つの異なる視点が見つかりました。総容認性(参加者の55%)、条件付き受容性(参加者の29%)、無条件の受容性(参加者の16%)です。収集されたデータから、参加者の書面によるコメントはありますが、この儀式の実践は進化し、停止(27%)、そしてそのまま(12%)に保たれるべきだと考えていることが明らかになりました。 結論:主な結果によると、研究参加者の大多数は、この儀式が時代遅れであり、HIVの感染のリスクを最小限に抑え、女性の権利を尊重するために進化する必要があると考えているようです。

BACKGROUND: In Mozambique, the widow is traditionally required to undergo a cleansing ritual called pita-kufa, which generally involves several sessions of unprotected sexual intercourse with the brother of her deceased husband. This ritual may play a role in the spread of HIV and reveals, to some degree, the subordinate position to which women are subjected in Mozambican society. Thus, this study's aim was to map Mozambicans' views on the acceptability of this ritual, given the gender and public health concerns linked to it. METHODS: A total of 359 Mozambicans participated in the study. The data collection instrument consisted of 18 vignettes describing realistic pita-kufa situations, varying as a function of three factors: a widow's willingness or not to perform the ritual, the perceived effectiveness of the ritual, and the risk level of HIV infection linked to the practice. For each pita-kufa situation presented in the vignettes, the participants were asked to rate its acceptability on an 11-point scale. In addition, the participants wrote comments giving their general views on the ritual. A cluster analysis using the K-means procedure was applied to the quantitative raw data to capture different perspectives, and the participants' written comments were subjected to thematic and frequency content analysis. RESULTS: From the data gathered though the vignettes, three different perspectives were found: total unacceptability (55% of the participants), conditional acceptability (29% of the participants) and unconditional acceptability (16% of the participants). From the data gathered though the participants' written comments, it emerged that they thought that the practice of this ritual should evolve (61%), stop (27%) and be kept as it is (12%). CONCLUSION: According to the main results, it seems that a large majority of study participants think that this ritual is outdated and needs to evolve in order to minimize the risk of HIV transmission and respect women's rights.

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