Loading...
Advances in physiology education2018Dec01Vol.42issue(4)

高忠実度の患者シミュレーションと学部生の生物医学教育の読み取り専用参加者との間の知識保持の比較

,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
概要
Abstract

忠実度の高い患者シミュレーション(HFPS)は、お金と教員のリソースが高価です。学部生が基礎科学を教えるためのHFPの使用を増やすことを最近推進しています。ただし、HFPが学習のための他の費用対効果の高いモダリティよりも優れているかどうかはまだ不明であり、HFPを他の方法と直接比較する研究は限られています。この研究の目的は、3つのグループ間で学習を比較することでした。1)材料(RS)を読んだ後にHFPに参加した学生。2)材料(RR)を個別に読み直す学生。3)介入や読書がなかった学生(CON)。クイズ(10個の真/誤った質問)に、シミュレーションの直後に推定され、すべてのグループに1週間後(SIM後2)が1週間後に行われました。97の学部生は、研究にデータを含めることに同意しました。すべてのグループは、プレゼミュレーションクイズ(6の中央値)で同じスコアを記録しました。RRとRSは、SIM 1(中央値8対6)のCONグループよりも有意に高いスコアを獲得しました。すべてのグループは、Post-SIM 2で同様に実行されました。アンケートは、学生が病態生理に関する自信を高めていることも示しました。これらのデータは、学部生の知識学習のためにHFPを1回使用することは、他の方法よりも効果的ではないことを示唆しています。将来の研究では、HFPの数を増やして社会学習ネットワークを開発することで、学部生にとってHFPがより効果的になるかどうかを判断する必要があります。さらに、将来の研究では、知識の習得とは対照的に、自信、批判的思考、チームワーク/コミュニケーションスキルなどのソフトスキル開発に焦点を当てる必要があります。

忠実度の高い患者シミュレーション(HFPS)は、お金と教員のリソースが高価です。学部生が基礎科学を教えるためのHFPの使用を増やすことを最近推進しています。ただし、HFPが学習のための他の費用対効果の高いモダリティよりも優れているかどうかはまだ不明であり、HFPを他の方法と直接比較する研究は限られています。この研究の目的は、3つのグループ間で学習を比較することでした。1)材料(RS)を読んだ後にHFPに参加した学生。2)材料(RR)を個別に読み直す学生。3)介入や読書がなかった学生(CON)。クイズ(10個の真/誤った質問)に、シミュレーションの直後に推定され、すべてのグループに1週間後(SIM後2)が1週間後に行われました。97の学部生は、研究にデータを含めることに同意しました。すべてのグループは、プレゼミュレーションクイズ(6の中央値)で同じスコアを記録しました。RRとRSは、SIM 1(中央値8対6)のCONグループよりも有意に高いスコアを獲得しました。すべてのグループは、Post-SIM 2で同様に実行されました。アンケートは、学生が病態生理に関する自信を高めていることも示しました。これらのデータは、学部生の知識学習のためにHFPを1回使用することは、他の方法よりも効果的ではないことを示唆しています。将来の研究では、HFPの数を増やして社会学習ネットワークを開発することで、学部生にとってHFPがより効果的になるかどうかを判断する必要があります。さらに、将来の研究では、知識の習得とは対照的に、自信、批判的思考、チームワーク/コミュニケーションスキルなどのソフトスキル開発に焦点を当てる必要があります。

High-fidelity patient simulation (HFPS) is expensive in money and faculty resources. There has been a recent push to increase the use of HFPS for undergraduates to teach basic science. However, it is still unclear if HFPS is superior to other cost-effective modalities for learning, and there have been limited studies comparing HFPS directly with other methods. The purpose of this study was to compare learning between three groups: 1) students who participated in a HFPS after reading material (RS); 2) students who reread material (RR) individually; and 3) students who had no intervention or reading (CON). Quizzes (10 true/false questions) were given presimulation, immediately after the simulation (post-sim 1), and 1 wk later to all groups (post-sim 2). Ninety-seven undergraduate students consented to include their data in the study. All groups scored the same on the presimulation quiz (median of 6). The RR and RS scored significantly higher than the CON group on post-sim 1 (medians 8 vs. 6). All groups performed similarly on post-sim 2. A questionnaire also showed that students had increased perceived confidence about pathophysiology. These data suggest that a single-time use of HFPS for knowledge learning for undergraduate students is not more effective than other methods. Future studies need to determine whether increasing the number of HFPS and developing social learning networks could make HFPS more effective for undergraduates. Additionally, future studies should focus on soft skill development, such as confidence, critical thinking, and teamwork/communication skills, as opposed to knowledge acquisition.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google