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International journal of pediatric otorhinolaryngology2018Nov01Vol.114issue()

注意欠陥多動性障害(ADHD)の有無にかかわらず、聴覚障害のある小児における背面騒音の存在下および非存在下の聴覚リハビリテーションの結果の比較(ADHD)

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文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:私たちは、注意欠陥と多動性障害(ADHD)のある聴覚障害のある幼児の聴覚障害のある幼児(ADHD)の聴覚障害者の最良のリハビリテーションアプローチを決定するために、7つの主要なスキルの改善の拡大を理解しようとしました。 方法:Newsha発達尺度は、2つの条件でADHDの有無にかかわらず40人の聴覚障害のある子供で評価されました。この条件では、7つの主要なスキル(聴覚、音声、受容言語、表現言語、認知、社会的コミュニケーション、運動能力)が評価されました。6か月のリハビリテーションの後、それぞれ2つの別々の分析が実施されました。最初の6か月のリハビリテーションは、バックグラウンドノイズレベルを制御することで行われましたが、他の6か月のリハビリテーションはバックグラウンドマルチトーカーのせせらぎの騒音で行われ、ADHDと非ADHDの子供のパフォーマンスを比較しました。 結果:リハビリテーションの最初の6か月の後、聴覚障害ADHDと非ADHDの子供の間の運動および認知スキルを除いて、主要なスキルの改善に有意な差はありませんでした。リハビリテーションの2番目の6か月の後、両方のグループで改善の延長が等しくなりました。 結論:聴覚障害ADHDおよびADHDの非子供の平等な改善は、両方のグループのリハビリテーションプログラムの利点をサポートしています。さらに、バックグラウンドマルチトーカーのせせらぎのノイズは、ADHDグループのリハビリテーションのプロセスを促進できるようです。その結果、リハビリテーションプログラムでADHDを備えた聴覚障害のある子供の特定のニーズを理解して、最良のサービスを提供し、成功の機会を増やすことが重要です。

目的:私たちは、注意欠陥と多動性障害(ADHD)のある聴覚障害のある幼児の聴覚障害のある幼児(ADHD)の聴覚障害者の最良のリハビリテーションアプローチを決定するために、7つの主要なスキルの改善の拡大を理解しようとしました。 方法:Newsha発達尺度は、2つの条件でADHDの有無にかかわらず40人の聴覚障害のある子供で評価されました。この条件では、7つの主要なスキル(聴覚、音声、受容言語、表現言語、認知、社会的コミュニケーション、運動能力)が評価されました。6か月のリハビリテーションの後、それぞれ2つの別々の分析が実施されました。最初の6か月のリハビリテーションは、バックグラウンドノイズレベルを制御することで行われましたが、他の6か月のリハビリテーションはバックグラウンドマルチトーカーのせせらぎの騒音で行われ、ADHDと非ADHDの子供のパフォーマンスを比較しました。 結果:リハビリテーションの最初の6か月の後、聴覚障害ADHDと非ADHDの子供の間の運動および認知スキルを除いて、主要なスキルの改善に有意な差はありませんでした。リハビリテーションの2番目の6か月の後、両方のグループで改善の延長が等しくなりました。 結論:聴覚障害ADHDおよびADHDの非子供の平等な改善は、両方のグループのリハビリテーションプログラムの利点をサポートしています。さらに、バックグラウンドマルチトーカーのせせらぎのノイズは、ADHDグループのリハビリテーションのプロセスを促進できるようです。その結果、リハビリテーションプログラムでADHDを備えた聴覚障害のある子供の特定のニーズを理解して、最良のサービスを提供し、成功の機会を増やすことが重要です。

OBJECTIVE: We sought to understand the extend of improvement in seven major skills to determine the best rehabilitation approach in hearing impaired young children with and without attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD). METHODS: Newsha developmental scale was assessed in 40 hearing impaired children with and without ADHD in two conditions, in which seven major skills (hearing, speech, receptive language, expressive language, cognition, social communication, and motor skills) were evaluated. Two separate analyses were conducted, each after six months of rehabilitation. The first six months rehabilitation was done by controlling background noise level, while the other six months rehabilitation was performed with background multi talker babble noise, and ADHD and non ADHD children performance were compared. RESULTS: After the first six months of rehabilitation there were no significant difference in improvement in any of the major skills except for motor and cognition skills between hearing impaired ADHD and non ADHD children. After the second six months of rehabilitation the extend of improvement was equal in both groups. CONCLUSION: The equal improvement of hearing impaired ADHD and non- Children with ADHD support the benefits of rehabilitation program in both groups. In addition, it seems background multi talker babble noise can facilitate the process of rehabilitation in ADHD group. As a result, it is important to understand the specific needs of hearing impaired children with ADHD in rehabilitation program to provide the best services and increase the chance for success.

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