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Journal of the Medical Library Association : JMLA2018Oct01Vol.106issue(4)

病院の環境でのアウトリーチによる価値の創造:Zuckerberg San Francisco General Hospital Libraryからのケーススタディ

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:病院の図書館は、多くの場合、サービスを認識していないユーザーに価値を示す必要があります。Zuckerberg San Francisco General Hospital(ZSFG)Libraryは、サマーフェストヘルスフェアとNational Medical Librarians Monthイベントへの関与を通じて、革新的なアウトリーチ方法を使用して患者とスタッフの意識を高めることを目的としています。 ケースのプレゼンテーション:2つの病院イベントで、ZSFG図書館のスタッフとボランティアは、図書館のリソースとサービスについて参加者に教えるためにアクティブな学習を含むゲームショースタイルのアプローチを使用しました。イベント全体で、54のデモを含む、司書との図書館リソースの167人の参加者と167人の詳細な議論がありました。これらの新しいアウトリーチの取り組みを実施した後、参加者の数は240%以上増加し、意味のある相互作用は前年のイベントから1,300%増加しました。当社の価値分析は、意味のある相互作用ごとに14分間のライブラリスタッフの時間を費やした全体的なプラスの効果を示しています。 結論:参加者にライブラリ関連の質問とテレビモニターを尋ねるためにスピンナブルホイールを使用して、ライブラリリソースを実証するためにテレビモニターを使用することは、参加者の数を大幅に増やし、新しいスタッフの接続を促進し、いくつかのインサービストレーニングと検索リクエストをもたらしました。アウトリーチイベントの将来の推奨事項には、ボランティアの支援を求めて出席データを記録すること、複数の言語での資料の作成、既存の病院イベントへの図書館の関与の統合が含まれます。これらの推奨事項は、意味のある相互作用ごとに見返りに費やされるライブラリスタッフの時間を減らし、より短い時間で価値を高めることができます。

背景:病院の図書館は、多くの場合、サービスを認識していないユーザーに価値を示す必要があります。Zuckerberg San Francisco General Hospital(ZSFG)Libraryは、サマーフェストヘルスフェアとNational Medical Librarians Monthイベントへの関与を通じて、革新的なアウトリーチ方法を使用して患者とスタッフの意識を高めることを目的としています。 ケースのプレゼンテーション:2つの病院イベントで、ZSFG図書館のスタッフとボランティアは、図書館のリソースとサービスについて参加者に教えるためにアクティブな学習を含むゲームショースタイルのアプローチを使用しました。イベント全体で、54のデモを含む、司書との図書館リソースの167人の参加者と167人の詳細な議論がありました。これらの新しいアウトリーチの取り組みを実施した後、参加者の数は240%以上増加し、意味のある相互作用は前年のイベントから1,300%増加しました。当社の価値分析は、意味のある相互作用ごとに14分間のライブラリスタッフの時間を費やした全体的なプラスの効果を示しています。 結論:参加者にライブラリ関連の質問とテレビモニターを尋ねるためにスピンナブルホイールを使用して、ライブラリリソースを実証するためにテレビモニターを使用することは、参加者の数を大幅に増やし、新しいスタッフの接続を促進し、いくつかのインサービストレーニングと検索リクエストをもたらしました。アウトリーチイベントの将来の推奨事項には、ボランティアの支援を求めて出席データを記録すること、複数の言語での資料の作成、既存の病院イベントへの図書館の関与の統合が含まれます。これらの推奨事項は、意味のある相互作用ごとに見返りに費やされるライブラリスタッフの時間を減らし、より短い時間で価値を高めることができます。

BACKGROUND: Hospital libraries must often demonstrate value to users who are not aware of their services. Zuckerberg San Francisco General Hospital (ZSFG) Library aimed to increase patient and staff awareness using innovative outreach methods through our involvement in a Summerfest health fair and a National Medical Librarians Month event. CASE PRESENTATION: At 2 hospital events, ZSFG Library staff and volunteers used a game show-style approach involving active learning to teach attendees about library resources and services. Across events, there were 300 attendees and 167 in-depth discussions of library resources with the librarian, including 54 demonstrations. After implementing these new outreach efforts, the number of attendees increased by over 240% and meaningful interactions increased by 1,300% from the previous year's event. Our value analysis indicates an overall positive effect with 14 minutes of total library staff time spent per meaningful interaction. CONCLUSIONS: The use of a spinnable wheel for asking participants library-related questions and a television monitor to demonstrate library resources greatly increased the number of attendees and fostered new staff connections, resulting in several in-service trainings and search requests. Future recommendations for outreach events include enlisting the help of volunteers to record attendance data, creating materials in multiple languages, and integrating library involvement into existing hospital events. These recommendations may decrease the amount of library staff time spent in return for each meaningful interaction, creating increased value for less time.

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