著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
背景:障害のある人は、HIVおよびAIDSのリスク予防とサービスの提供の文脈でしばしば見落とされてきました。このホワイトペーパーでは、障害のある人の間でのHIV情報とサービスへのアクセスと使用を調査します。メソッド:ウガンダ、ザンビア、ガーナの都市部および農村部で多国籍の質的研究研究を実施しました。障害者に対するHIVの反応。政府職員やサービスプロバイダーとの主要な情報提供者インタビューを実施し、障害者や介護者との集中グループの議論を行いました。研究方法は、地元の利害関係者アドバイザーの指導の下で、障害者からの積極的で意味のある参加を促進するために設計されました。そして - 彼らの状況を否定することにより、彼らは虐待に対して脆弱になります。障害のある人の間では、HIVに関する知識は限られており、HIVサービスに対する態度はしばしば誤った情報と文化的信念の非難に基づいていました。特に農村部での非識字に関連し、知的障害と発達障害のある人々を特に脆弱にします。障害のある人に対するスティグマの複数の重複層(性別や虐待に関連する内在化された自己スティグマとスティグマを含む)は、HIV情報とサービスへのアクセスへの社会的孤立と障害に貢献するために互いに悪化しました。参加者は、責任を共有し、ピアリーダーシップを促進し、介入活動に障害を持つ人の積極的で目に見える参加を増やすことの重要性を強調するHIV教育アウトリーチへのアプローチを提案しました。あらゆるレベルの教育の人々がアクセスできます。医療提供者のスキルと態度を向上させ、障害のある人(スティグマの複数の層を認識することを含む)に対する感受性を高めるための根本的な変化は、HIVサービス組織が障害者にアクセスし、包括的なプログラムを実装する能力にとって重要です.iscussion:障害者のHIVサービスのアクセシビリティと利用率を改善するための実用的なステップを提案し、特にコミュニティの責任とサポートの力を強調します。複合スティグマの認識、態度の障壁に対処し、参加型の反応を促進し、政治的意志を促進し、継続的な対応を促進するための高品質の証拠を生み出すことを含む。それらの複数の重複する脆弱性とスティグマ。障害のある人は、脆弱性を認識し、治療における保持と治療の順守を促進する方法で、HIVサービスのアクセシビリティと利用を改善するための実用的なステップを通じて認識を要求します。永続的な変化を促進するために、介入はサービス提供のコンテキストを超えて見て、HIVと障害の影響を受けた個人やコミュニティの生活環境を考慮しなければなりません。障害のあるリハビリテーション担当者への影響は、HIV感染に対して脆弱ですが、予防教育、検査、治療、ケア、サポートなど、HIVおよびAIDSサービスから歴史的に除外されています。プロバイダートレーニングを含むアクセスの実用的で態度の障壁に対処するためには、基本的な変更が必要です。レービリテーションの専門家とHIVサービスプロバイダーは、HIVと障害の双方向の関係を認めなければなりません。障害のある人はHIV感染に対して脆弱です。HIVのある人はますます障害者になりつつあります。HIVサービスの設計と実装における障害者によるピア参加は、アクセシビリティを高めるために重要です。HIVに対する障害のある人々の脆弱性の高まりを認識し、対応する。
背景:障害のある人は、HIVおよびAIDSのリスク予防とサービスの提供の文脈でしばしば見落とされてきました。このホワイトペーパーでは、障害のある人の間でのHIV情報とサービスへのアクセスと使用を調査します。メソッド:ウガンダ、ザンビア、ガーナの都市部および農村部で多国籍の質的研究研究を実施しました。障害者に対するHIVの反応。政府職員やサービスプロバイダーとの主要な情報提供者インタビューを実施し、障害者や介護者との集中グループの議論を行いました。研究方法は、地元の利害関係者アドバイザーの指導の下で、障害者からの積極的で意味のある参加を促進するために設計されました。そして - 彼らの状況を否定することにより、彼らは虐待に対して脆弱になります。障害のある人の間では、HIVに関する知識は限られており、HIVサービスに対する態度はしばしば誤った情報と文化的信念の非難に基づいていました。特に農村部での非識字に関連し、知的障害と発達障害のある人々を特に脆弱にします。障害のある人に対するスティグマの複数の重複層(性別や虐待に関連する内在化された自己スティグマとスティグマを含む)は、HIV情報とサービスへのアクセスへの社会的孤立と障害に貢献するために互いに悪化しました。参加者は、責任を共有し、ピアリーダーシップを促進し、介入活動に障害を持つ人の積極的で目に見える参加を増やすことの重要性を強調するHIV教育アウトリーチへのアプローチを提案しました。あらゆるレベルの教育の人々がアクセスできます。医療提供者のスキルと態度を向上させ、障害のある人(スティグマの複数の層を認識することを含む)に対する感受性を高めるための根本的な変化は、HIVサービス組織が障害者にアクセスし、包括的なプログラムを実装する能力にとって重要です.iscussion:障害者のHIVサービスのアクセシビリティと利用率を改善するための実用的なステップを提案し、特にコミュニティの責任とサポートの力を強調します。複合スティグマの認識、態度の障壁に対処し、参加型の反応を促進し、政治的意志を促進し、継続的な対応を促進するための高品質の証拠を生み出すことを含む。それらの複数の重複する脆弱性とスティグマ。障害のある人は、脆弱性を認識し、治療における保持と治療の順守を促進する方法で、HIVサービスのアクセシビリティと利用を改善するための実用的なステップを通じて認識を要求します。永続的な変化を促進するために、介入はサービス提供のコンテキストを超えて見て、HIVと障害の影響を受けた個人やコミュニティの生活環境を考慮しなければなりません。障害のあるリハビリテーション担当者への影響は、HIV感染に対して脆弱ですが、予防教育、検査、治療、ケア、サポートなど、HIVおよびAIDSサービスから歴史的に除外されています。プロバイダートレーニングを含むアクセスの実用的で態度の障壁に対処するためには、基本的な変更が必要です。レービリテーションの専門家とHIVサービスプロバイダーは、HIVと障害の双方向の関係を認めなければなりません。障害のある人はHIV感染に対して脆弱です。HIVのある人はますます障害者になりつつあります。HIVサービスの設計と実装における障害者によるピア参加は、アクセシビリティを高めるために重要です。HIVに対する障害のある人々の脆弱性の高まりを認識し、対応する。
Background: Persons with disabilities have often been overlooked in the context of HIV and AIDS risk prevention and service provision. This paper explores access to and use of HIV information and services among persons with disabilities.Methods: We conducted a multi-country qualitative research study at urban and rural sites in Uganda, Zambia, and Ghana: three countries selected to exemplify different stages of the HIV response to persons with disabilities. We conducted key informant interviews with government officials and service providers, and focus group discussions with persons with disabilities and caregivers. Research methods were designed to promote active, meaningful participation from persons with disabilities, under the guidance of local stakeholder advisors.Results: Persons with disabilities emphatically challenged the common assumption that persons with disabilities are not sexually active, pointing out that this assumption denies their rights and - by denying their circumstances - leaves them vulnerable to abuse. Among persons with disabilities, knowledge about HIV was limited and attitudes towards HIV services were frequently based upon misinformation and stigmatising cultural beliefs; associated with illiteracy especially in rural areas, and rendering people with intellectual and developmental disability especially vulnerable. Multiple overlapping layers of stigma towards persons with disabilities (including internalised self-stigma and stigma associated with gender and abuse) have compounded each other to contribute to social isolation and impediments to accessing HIV information and services. Participants suggested approaches to HIV education outreach that emphasise the importance of sharing responsibility, promoting peer leadership, and increasing the active, visible participation of persons with disabilities in intervention activities, in order to make sure that accurate information reflecting the vulnerabilities of persons with disabilities is accessible to people of all levels of education. Fundamental change to improve the skills and attitudes of healthcare providers and raise their sensitivity towards persons with disabilities (including recognising multiple layers of stigma) will be critical to the ability of HIV service organisations to implement programs that are accessible to and inclusive of persons with disabilities.Discussion: We suggest practical steps towards improving HIV service accessibility and utilisation for persons with disabilities, particularly emphasising the power of community responsibility and support; including acknowledging compounded stigma, addressing attitudinal barriers, promoting participatory responses, building political will and generating high-quality evidence to drive the continuing response.Conclusions: HIV service providers and rehabilitation professionals alike must recognise the two-way relationship between HIV and disability, and their multiple overlapping vulnerabilities and stigmas. Persons with disabilities demand recognition through practical steps to improve HIV service accessibility and utilisation in a manner that recognises their vulnerability and facilitates retention in care and adherence to treatment. In order to promote lasting change, interventions must look beyond the service delivery context and take into account the living circumstances of individuals and communities affected by HIV and disability. Implications for RehabilitationPersons with disabilities are vulnerable to HIV infection but have historically been excluded from HIV and AIDS services, including prevention education, testing, treatment, care and support. Fundamental change is needed to address practical and attitudinal barriers to access, including provider training.Rehabilitation professionals and HIV service providers alike must acknowledge the two-way relationship between HIV and disability: people with disability are vulnerable to HIV infection; people with HIV are increasingly becoming disabled.Peer participation by persons with disabilities in the design and implementation of HIV services is crucial to increasing accessibility.Addressing political will (through the National Strategic Plan for HIV) is crucial to ensuring long-term sustainable change in recognizing and responding to the heightened vulnerability of people with disability to HIV.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。