著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
はじめに:多くの国では、歯科学生は、教師の監督下で患者を治療する私立または大学の病院で教えられています。根管処理(RCT)の品質を評価すると、学生が治療したときに患者が受けるケアの質に関する情報が提供されます。 方法:この研究では、大学の歯科病院サービスにおける歯内療法の臨床慣行を識別および分析するPlan-Do-Check-ACT(PDCA)サイクルの6段階の「計画」フェーズについて説明します。 結果:ステップ3は、適切な品質のRCTの割合が57.1%に達し、治療困難の特定の指標が存在するとこの割合が大幅に減少したことを報告しました。1年後の成功したRCTの割合は65.6%であり、その変動はRCTの品質ではなく術前の周頸部の状態の影響を受けました。ステップ6の合意会議では、PDCAサイクルのフェーズをさらに確認し、行動するための3つの新しい手順を導入することを提案しました。 結論:この研究は、RCTの体系的な評価を促進し、学生が患者の治療を求められる私的および病院の慣行で再現できる方法論の最初のステップを提供します。
はじめに:多くの国では、歯科学生は、教師の監督下で患者を治療する私立または大学の病院で教えられています。根管処理(RCT)の品質を評価すると、学生が治療したときに患者が受けるケアの質に関する情報が提供されます。 方法:この研究では、大学の歯科病院サービスにおける歯内療法の臨床慣行を識別および分析するPlan-Do-Check-ACT(PDCA)サイクルの6段階の「計画」フェーズについて説明します。 結果:ステップ3は、適切な品質のRCTの割合が57.1%に達し、治療困難の特定の指標が存在するとこの割合が大幅に減少したことを報告しました。1年後の成功したRCTの割合は65.6%であり、その変動はRCTの品質ではなく術前の周頸部の状態の影響を受けました。ステップ6の合意会議では、PDCAサイクルのフェーズをさらに確認し、行動するための3つの新しい手順を導入することを提案しました。 結論:この研究は、RCTの体系的な評価を促進し、学生が患者の治療を求められる私的および病院の慣行で再現できる方法論の最初のステップを提供します。
INTRODUCTION: In many countries, dental students are taught in private or university hospitals where they treat patients under the supervision of teachers. Assessing the quality of root canal treatments (RCT) would provide information about the quality of care patients receive when treated by students. METHODS: This study describes the six-step "Plan" phase of a Plan-Do-Check-Act (PDCA) cycle that identifies and analyses clinical practices in endodontics in a university dental hospital service. RESULTS: Step 3 reported that the proportion of RCTs of adequate quality reached 57.1% and this proportion was significantly decreased when specific indicators for treatment difficulties were present. The proportion of successful RCTs after 1 year was 65.6%, and its variation was influenced by the preoperative periapical status rather than the quality of RCTs. The consensual meeting in Step 6 proposed to introduce three new procedures for the further Do, Check and Act phases of the PDCA cycle. CONCLUSION: This study encourages systematic evaluation of RCTs and provides the first step of the methodology that can be reproduced in private and hospital practices where students are asked to treat patients.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。