Loading...
Cultural diversity & ethnic minority psychology2019Apr01Vol.25issue(2)

若いラテン系の子供たちの肌の色と学業成績:性別と民族グループ全体の影響

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

目的:現在の研究では、若いラテン系の学生の肌の色と学業成績との関連を調査しています。 方法:データは、ニューヨーク市の24の公立小学校で行われたラテン系の子供の初期の発展に関する縦断的研究から引き出されました。現在の分析(n = 750)に含まれる学生は、登録されたとき(ベースライン)4歳と5歳で、1年生の終わりまで追跡されました。構造方程式モデルとブートストラップ調停テストを実施して、幼年または幼稚園の学校準備の学問的および社会的感情的な領域によって部分的に媒介される、1年生の終わりの学業成績に対する肌の色の影響を調べました。この研究では、モデルの民族性と性別の交差性を検討しました。 結果:調査結果は、ドミニカのオリジンの少年にとって、「集合的に黒人」であることは、幼稚園または幼稚園での教師評価の適応行動の低下によって媒介される1年生の学業成績の低下と間接的に関連していることを示しました。 結論:議論は、表現型のバイアスを意識するための教育政策と実践の必要性に焦点を当てています。(PSYINFOデータベースレコード(c)2019 APA、All Rights Reserved)。

目的:現在の研究では、若いラテン系の学生の肌の色と学業成績との関連を調査しています。 方法:データは、ニューヨーク市の24の公立小学校で行われたラテン系の子供の初期の発展に関する縦断的研究から引き出されました。現在の分析(n = 750)に含まれる学生は、登録されたとき(ベースライン)4歳と5歳で、1年生の終わりまで追跡されました。構造方程式モデルとブートストラップ調停テストを実施して、幼年または幼稚園の学校準備の学問的および社会的感情的な領域によって部分的に媒介される、1年生の終わりの学業成績に対する肌の色の影響を調べました。この研究では、モデルの民族性と性別の交差性を検討しました。 結果:調査結果は、ドミニカのオリジンの少年にとって、「集合的に黒人」であることは、幼稚園または幼稚園での教師評価の適応行動の低下によって媒介される1年生の学業成績の低下と間接的に関連していることを示しました。 結論:議論は、表現型のバイアスを意識するための教育政策と実践の必要性に焦点を当てています。(PSYINFOデータベースレコード(c)2019 APA、All Rights Reserved)。

OBJECTIVES: The present study investigates the association between skin color and academic achievement in young Latino students. METHOD: Data were drawn from a longitudinal study of the early development of Latino children that took place in 24 public elementary schools in New York City. Students included in the present analyses (N = 750) were 4 and 5 years old when they were enrolled (baseline) and were followed through the end of first grade. Structural equation models and bootstrapping mediation tests were conducted to examine the effects of skin color on academic achievement at the end of first grade, partially mediated by academic and social emotional domains of school readiness in prekindergarten or kindergarten. This study considered the intersectionality of ethnicity and gender in the models. RESULTS: The findings showed that for Dominican-origin boys, being "collectively black" was indirectly associated with lower academic achievement in first grade, mediated by lower teacher-rated adaptive behavior in prekindergarten or kindergarten. CONCLUSIONS: Discussion focuses on the need for educational policies and practices to be conscious of phenotypicality bias. (PsycINFO Database Record (c) 2019 APA, all rights reserved).

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google