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Strabismus2018Dec01Vol.26issue(4)

弱視治療のための電子リマインダーを使用したパイロット研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

治療コンプライアンスは、弱視治療における成功した結果を予測するための最も重要な要因です。コンプライアンスを改善するために、電子アプリケーションは他の病状でうまく採用されています。AM:スマートフォンの医療アドヒアランスアプリケーション(APP)(RXMINDME®処方/薬のリマインダーとピルトラッカー)が、以前はamthersのremands:子供がランダム化されていなかった3-7歳の年齢を受け取っていなかった3-7歳の患者の治療計画に正常に組み込まれる可能性があることを正常に組み込むことができます。標準指示(コントロールグループ)。視力と治療のコンプライアンスは、最初のフォローアップ訪問で評価されました。処方された治療の子供の遵守は、実行されたパッチングの報告時間数を処方時間またはコンプライアンス率で割ったものとして計算されました。検証済みの「amblyopia治療指数親アンケート」が親/保護者に管理され、2つの治療グループ間のコンプライアンスサブスケールの違いを評価しました。Reminderアプリの使用で遭遇した困難は、フォローアップ訪問時にも記録されました。リマインダーグループの12人の参加者(女性8人、男性4人、平均年齢4.5±1.3)が対照群の12人の参加者(女性5人、男性7人、平均4.8±1.1)と比較されました。年齢(p = 0.62)、性別(p = 0.22)、または治療開始時の弱視の程度(p = 0.99)の点で2つのグループの間に有意差は見られませんでした。Reminders Groupの12人の参加者のうち11人は、リマインダーアプリをAmblyopia治療に組み込むことができました。リマインダーアプリのアラーム部分の誤動作を報告した参加者はいません。ATIアンケートで評価されているように、視力改善の程度、報告されたコンプライアンスまたはコンプライアンスサブスケールの効果に報告された有意差はありませんでした。数人の参加者は、アプリが治療の開始に「役立つ」と報告しました。結論:私たちの調査結果は、この患者集団でスマートフォンアプリの使用が実行可能であることを示しています。アプリを特定の患者の人口統計をターゲットにするか、コンプライアンスの難しさが発生した場合、さらに調査する必要があります。

治療コンプライアンスは、弱視治療における成功した結果を予測するための最も重要な要因です。コンプライアンスを改善するために、電子アプリケーションは他の病状でうまく採用されています。AM:スマートフォンの医療アドヒアランスアプリケーション(APP)(RXMINDME®処方/薬のリマインダーとピルトラッカー)が、以前はamthersのremands:子供がランダム化されていなかった3-7歳の年齢を受け取っていなかった3-7歳の患者の治療計画に正常に組み込まれる可能性があることを正常に組み込むことができます。標準指示(コントロールグループ)。視力と治療のコンプライアンスは、最初のフォローアップ訪問で評価されました。処方された治療の子供の遵守は、実行されたパッチングの報告時間数を処方時間またはコンプライアンス率で割ったものとして計算されました。検証済みの「amblyopia治療指数親アンケート」が親/保護者に管理され、2つの治療グループ間のコンプライアンスサブスケールの違いを評価しました。Reminderアプリの使用で遭遇した困難は、フォローアップ訪問時にも記録されました。リマインダーグループの12人の参加者(女性8人、男性4人、平均年齢4.5±1.3)が対照群の12人の参加者(女性5人、男性7人、平均4.8±1.1)と比較されました。年齢(p = 0.62)、性別(p = 0.22)、または治療開始時の弱視の程度(p = 0.99)の点で2つのグループの間に有意差は見られませんでした。Reminders Groupの12人の参加者のうち11人は、リマインダーアプリをAmblyopia治療に組み込むことができました。リマインダーアプリのアラーム部分の誤動作を報告した参加者はいません。ATIアンケートで評価されているように、視力改善の程度、報告されたコンプライアンスまたはコンプライアンスサブスケールの効果に報告された有意差はありませんでした。数人の参加者は、アプリが治療の開始に「役立つ」と報告しました。結論:私たちの調査結果は、この患者集団でスマートフォンアプリの使用が実行可能であることを示しています。アプリを特定の患者の人口統計をターゲットにするか、コンプライアンスの難しさが発生した場合、さらに調査する必要があります。

Treatment compliance is the most important factor for predicting a successful outcome in amblyopia treatment. Electronic applications have been successfully employed in other medical conditions in an effort to improve compliance.Aim: To determine whether a smartphone medical adherence application (app) (RxmindMe® Prescription/Medicine Reminder and Pill Tracker) may be successfully incorporated into the treatment plan of patients 3-7 years of age who have not previously been treated for amblyopia.Methods: Children 3-7 years of age were randomized to receive electronic reminders (reminders group) or standard instructions (control group). Visual acuity and compliance with treatment was assessed at the first follow-up visit. The child's adherence with the prescribed treatment was calculated as the reported number of hours of patching performed divided by the number of hours prescribed or compliance percentage. The validated "Amblyopia Treatment Index Parental Questionnaire" was administered to the parent/guardian to assess any differences in the compliance subscale between the two treatment groups. Any difficulties encountered with the use of the reminder app were also recorded at the follow-up visit.Results: Twenty-four participants were enrolled. Twelve participants in the reminder group (eight female, four male; mean age 4.5 ± 1.3) were compared with 12 participants in the control group (five female, seven male; mean 4.8 ± 1.1). No significant differences were found between the two groups in terms of age (p = 0.62), gender (p = 0.22), or degree of amblyopia at the start of treatment (p = 0.99). Eleven of 12 participants in the reminders group were able to incorporate the reminder app into amblyopia treatment. No participant reported malfunction of the alarm portion of the reminder app. There was no significant difference seen in degree of visual acuity improvement, reported percentage compliance or effect on the compliance subscale as assessed by the ATI questionnaire. Several participants reported the app to be "helpful" in initiating treatment.Conclusion: Our findings indicate that use of a smartphone app is feasible in this patient population. Targeting the app to specific patient demographics or when difficulty with compliance is encountered needs to be further investigated.

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