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The Pan African medical journal20180101Vol.30issue()

周囲の空気中の一酸化炭素の大気質基準を使用したオートバイタクシードライバーの呼吸器の健康の比較:ベニンのパイロット調査

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文献タイプ:
  • Comparative Study
  • Journal Article
概要
Abstract

はじめに:周囲大気質の基準は、日常的に屋外大気汚染に職業的にさらされた人々を保護するために設計されていません。この研究の目的は、オートバイのタクシー運転手の呼吸器の健康に対する一酸化炭素(CO)の米国周囲大気質基準を超える効果を評価することを目的としています。 方法:コトノウ(ベニン)で少なくとも5年間の雇用在職を伴う85の現在のオートバイタクシードライバーの横断的研究が実施されました。Personal Coは、勤務時間中に1日8時間、ポータブルCOデータロガーで測定されました。呼吸器症状に関するアンケートが参加者に実施され、肺活量測定が実施されました。米国環境保護庁(EPA)の平均9ppmの平均である米国環境保護庁(EPA)によると、CO> 9 ppmおよび≤9ppmにさらされているグループは、2つのグループに分けられました。8および10 ppmも曝露制限を使用しました。これら2つのグループを使用して分析が行われました。 結果:社会人口統計学的特性は、2つの研究グループ間で十分にバランスが取れていました。9ppmを超えるCO曝露を伴うドライバーは、露出度の低いグループと比較して、有意に多くの呼吸器症状(OR = 1.67; 95%CI:0.26,10.74)、FVCおよびFEV1が低いが、PEFが有意に低い(-10%、P = 0.02)。8または10 ppmの露出制限を使用した場合、結果は統計的に異なっていませんでした。 結論:CO曝露を9 ppm以上のドライバーは、呼吸器の問題を抱えている傾向があります。屋外の大気汚染にさらされた職業的に労働者を保護するために大気質基準を改善するために、この結果を強化するには、さらなる研究が必要です。

はじめに:周囲大気質の基準は、日常的に屋外大気汚染に職業的にさらされた人々を保護するために設計されていません。この研究の目的は、オートバイのタクシー運転手の呼吸器の健康に対する一酸化炭素(CO)の米国周囲大気質基準を超える効果を評価することを目的としています。 方法:コトノウ(ベニン)で少なくとも5年間の雇用在職を伴う85の現在のオートバイタクシードライバーの横断的研究が実施されました。Personal Coは、勤務時間中に1日8時間、ポータブルCOデータロガーで測定されました。呼吸器症状に関するアンケートが参加者に実施され、肺活量測定が実施されました。米国環境保護庁(EPA)の平均9ppmの平均である米国環境保護庁(EPA)によると、CO> 9 ppmおよび≤9ppmにさらされているグループは、2つのグループに分けられました。8および10 ppmも曝露制限を使用しました。これら2つのグループを使用して分析が行われました。 結果:社会人口統計学的特性は、2つの研究グループ間で十分にバランスが取れていました。9ppmを超えるCO曝露を伴うドライバーは、露出度の低いグループと比較して、有意に多くの呼吸器症状(OR = 1.67; 95%CI:0.26,10.74)、FVCおよびFEV1が低いが、PEFが有意に低い(-10%、P = 0.02)。8または10 ppmの露出制限を使用した場合、結果は統計的に異なっていませんでした。 結論:CO曝露を9 ppm以上のドライバーは、呼吸器の問題を抱えている傾向があります。屋外の大気汚染にさらされた職業的に労働者を保護するために大気質基準を改善するために、この結果を強化するには、さらなる研究が必要です。

INTRODUCTION: Ambient air quality standards are not designed to protect people occupationally exposed to outdoor air pollution on a routine basis. This study aimed to assess the effect of exceeding the US ambient air quality standard for carbon monoxide (CO) on motorcycle taxi drivers respiratory health. METHODS: A cross-sectional study of 85 current motorcycle taxi drivers with at least 5 years of job tenure in Cotonou (Benin) was conducted. Personal CO was measured with a portable CO data logger for 8 hours per day during working hours. A questionnaire on respiratory symptoms was administered to participants and spirometry was performed. Participants were divided into two groups, those with exposure to CO >9 ppm and ≤9 ppm, according to the US Environmental Protection Agency (EPA) National Ambient Air Quality Standard which is an 8-hour average of 9ppm. 8 and 10 ppm were also used an exposure limit. Analysis was done using these two groups. RESULTS: Socio-demographic characteristics were well balanced between the two study groups. The drivers with a CO exposure of more than 9ppm had non-significantly more respiratory symptoms (OR=1.67; 95%CI:0.26,10.74), lower FVC and FEV1 compared to the less exposed group but they have a significant lower PEF (-10%, p=0.02). When we used an exposure limit of 8 or 10 ppm the results were not statistically different. CONCLUSION: Drivers with a CO exposure >9 ppm tend to have more respiratory problems. More research is needed to reinforce this result in order to improve air quality standards to protect workers occupationally exposed to outdoor air pollution.

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