Loading...
Studies in health technology and informatics20180101Vol.256issue()

セマンティック学生:知識モデリングアクティビティを使用して、エンジニアリング教育における活気に基づいたグループ学習を強化する

,
PMID:30371401DOI:
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

このペーパーでは、リンクされたデータ原則を使用して、基本知識モデリング手法でエンジニアリングをトレーニングする学生をトレーニングし、意味ベースのグループ学習環境内で、ドメインの知識とメタ認知スキルを向上させることができると主張しています。知識モデリングスキルは、指導のための普遍的なデザインの原則に沿っています。学習者は、自分の発展をより意識するようになるにつれて、認知の規制に力を与えられます。このセマンティック学生のアプローチは、3年目のコンピューターエンジニアリング学生のグループがコンピューターアーキテクチャのモジュールを利用して裁判にかけられました。学習者が選択されたモジュール学習の結果を満たすのを支援するために、環境に基づいたグループ学習アクティビティが開発されました。学習者は、セマンティック機能分析とリンクされたデータ原則を使用して、知識構造の視覚モデルを作成する必要がありました。結果は、学習プロセスの一部として知識モデリングアクティビティが含まれている場合、学生全体の達成が増加したことを示しています。全体的なエンジニアリングカリキュラムフレームワーク内の学習戦略として知識モデリングを組み込むための実践に関する推奨事項について説明します。これは、セマンティックウィキやリンクされたデータツールなどのセマンティックWebテクノロジーを使用して実現できます。

このペーパーでは、リンクされたデータ原則を使用して、基本知識モデリング手法でエンジニアリングをトレーニングする学生をトレーニングし、意味ベースのグループ学習環境内で、ドメインの知識とメタ認知スキルを向上させることができると主張しています。知識モデリングスキルは、指導のための普遍的なデザインの原則に沿っています。学習者は、自分の発展をより意識するようになるにつれて、認知の規制に力を与えられます。このセマンティック学生のアプローチは、3年目のコンピューターエンジニアリング学生のグループがコンピューターアーキテクチャのモジュールを利用して裁判にかけられました。学習者が選択されたモジュール学習の結果を満たすのを支援するために、環境に基づいたグループ学習アクティビティが開発されました。学習者は、セマンティック機能分析とリンクされたデータ原則を使用して、知識構造の視覚モデルを作成する必要がありました。結果は、学習プロセスの一部として知識モデリングアクティビティが含まれている場合、学生全体の達成が増加したことを示しています。全体的なエンジニアリングカリキュラムフレームワーク内の学習戦略として知識モデリングを組み込むための実践に関する推奨事項について説明します。これは、セマンティックウィキやリンクされたデータツールなどのセマンティックWebテクノロジーを使用して実現できます。

This paper argues that training engineering students in basic knowledge modeling techniques, using linked data principles, and semantic Web tools - within an enquiry-based group learning environment - enables them to enhance their domain knowledge, and their meta-cognitive skills. Knowledge modeling skills are in keeping with the principles of Universal Design for instruction. Learners are empowered with the regulation of cognition as they become more aware of their own development. This semantic student approach was trialed with a group of 3rd year Computer Engineering Students taking a module on computer architecture. An enquiry-based group learning activity was developed to help learners meet selected module learning outcomes. Learners were required to use semantic feature analysis and linked data principles to create a visual model of their knowledge structure. Results show that overall student attainment was increased when knowledge modeling activities were included as part of the learning process. A recommendation for practice to incorporate knowledge modeling as a learning strategy within an overall engineering curriculum framework is described. This can be achieved using semantic Web technologies such as semantic wikis and linked data tools.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google