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BMC health services research2018Nov01Vol.18issue(1)

専門の診療所の外来患者のアクセシビリティの向上:単純な分析アプローチで長い待ち時間と待機リストを減らす

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:リソースの不足は、長い待ち時間と医療サービスの列の理由としてしばしば引用されます。しかし、最近の研究は、これらの問題が、需要と能力の非調整された変動、実際のリソースの可能性よりも低い能力の低い容量などの要因に関連していることを示しています。この研究の目的は、長い待ち時間と待機リストが需要の増加やリソースの変化に必ずしも関連していないことを実証することを目的としています。バリューストリームマッピングと洗練されていない分析を通じて特定された基本的な問題の改善により、さまざまな専門分野にわたる待機時間/待機リストの実質的な削減がどのように得られたかを報告します。 方法:バリューストリームマッピングによる現在の運用プロセスの詳細な分析を使用して、ボトルネックと廃棄物源を特定しました。待機中のパラメーターと需要とリソースの尺度は、介入の12か月前から介入の6か月後に毎月評価されました。待機時間の削減に対する介入の効果と待機中の患者の数は、差異分析によって評価されました。 結果:すべての診療所の平均待機時間は、ベースラインで162+69日(範囲74〜312日)から介入後52+10日(範囲41〜74日)に短縮されました。65日間の待ち時間を達成するために必要な時間は、4か月から21か月まで変化しました。待機している新しい患者の数は15,874(範囲369-2980)から8922(296-1650の範囲)に減少し、遅延した患者の数は18,700(310-3324)から5993(40-1337)(すべての場合はP <0.01)に減少しました。待機対策の改善は、計画期間の大幅な増加と並行していました。 結論:洗練されていない方法と分析を適用し、リソースを増やすことなく、サービスを待っている患者のアクセシビリティの大幅な改善が達成される場合があります。臨床管理の関与と最前線の人員の関与は、改善のための重要な要因です。

背景:リソースの不足は、長い待ち時間と医療サービスの列の理由としてしばしば引用されます。しかし、最近の研究は、これらの問題が、需要と能力の非調整された変動、実際のリソースの可能性よりも低い能力の低い容量などの要因に関連していることを示しています。この研究の目的は、長い待ち時間と待機リストが需要の増加やリソースの変化に必ずしも関連していないことを実証することを目的としています。バリューストリームマッピングと洗練されていない分析を通じて特定された基本的な問題の改善により、さまざまな専門分野にわたる待機時間/待機リストの実質的な削減がどのように得られたかを報告します。 方法:バリューストリームマッピングによる現在の運用プロセスの詳細な分析を使用して、ボトルネックと廃棄物源を特定しました。待機中のパラメーターと需要とリソースの尺度は、介入の12か月前から介入の6か月後に毎月評価されました。待機時間の削減に対する介入の効果と待機中の患者の数は、差異分析によって評価されました。 結果:すべての診療所の平均待機時間は、ベースラインで162+69日(範囲74〜312日)から介入後52+10日(範囲41〜74日)に短縮されました。65日間の待ち時間を達成するために必要な時間は、4か月から21か月まで変化しました。待機している新しい患者の数は15,874(範囲369-2980)から8922(296-1650の範囲)に減少し、遅延した患者の数は18,700(310-3324)から5993(40-1337)(すべての場合はP <0.01)に減少しました。待機対策の改善は、計画期間の大幅な増加と並行していました。 結論:洗練されていない方法と分析を適用し、リソースを増やすことなく、サービスを待っている患者のアクセシビリティの大幅な改善が達成される場合があります。臨床管理の関与と最前線の人員の関与は、改善のための重要な要因です。

BACKGROUND: Lack of resources is often cited as a reason for long waiting times and queues in health services. However, recent research indicates these problems are related to factors such as uncoordinated variation of demand and capacity, planning horizons, and lower capacity than the potential of actual resources. This study aimed to demonstrate that long waiting times and wait lists are not necessarily associated with increasing demand or changes in resources. We report how substantial reductions in waiting times/wait lists across a range of specialties was obtained by improvements of basic problems identified through value-stream mapping and unsophisticated analyses. METHODS: In-depth analyses of current operational processes by value-stream mapping were used to identify bottlenecks and sources of waste. Waiting parameters and measures of demand and resources were assessed monthly from 12 months before the intervention to 6 months after the intervention. The effect of the intervention on reducing waiting time and number of patients waiting were evaluated by a difference-in-differences analysis. RESULTS: Mean waiting time across all clinics was reduced from 162 + 69 days (range 74-312 days) at baseline to 52 + 10 days (range 41-74 days) 6 months after the intervention. The time needed to achieve a waiting time of 65 days varied from 4 to 21 months. The number of new patients waiting was reduced from 15,874 (range 369-2980) to 8922 (range 296-1650), and the number of delayed returning patients was reduced from 18,700 (310-3324) to 5993 (40-1337) (p < 0.01 for all). Improvement in waiting measures paralleled a significant increase in planning horizon. CONCLUSIONS: Significant improvements in accessibility for patients waiting for service may be achieved by applying unsophisticated methods and analyses and without increasing resources. Engagement of clinical management and involvement of front line personnel are important factors for improvement.

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