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メキシコは、世界で7番目に大きい牛肉の生産者です。家畜輸送は、動物の生産、動物福祉、公共政策、労働規制、食品安全、市場、消費者の発展に直接影響を与える今日の世界のアグリフード経済の重要な要素です。この研究では、2つの目的が確立されました。最初の目的は、動物福祉に対する商業運搬の態度と認識、および事故のリスクに対する彼らの影響を特定することでした。2番目の目的は、メキシコの商業牛輸送の現在の慣行を特徴付け、動物福祉と運搬の幸福のリスク要因を検出することでした。インタビューは、運送業者の休憩所で個別に行われ、連邦高速道路57に沿ってローカライズされた衛生検査ポイントまたは牛輸送の会社のオフィスで行われました。階層クラスター分析に基づいて、単変量、二変量、多変量統計を使用しました。結果は、メキシコの牛がメキシコの南部州の農場から国の中央部と北部地域にある肥育場に出発したため、長い移動距離で特徴付けられることを示しました。短距離と中距離の旅は、牧師から屠殺場へと出発しました。運送業者の特徴は次のとおりです。29歳から48歳、小学校または中等研究が完了した年齢、運送業者の65%が牛輸送の6年間の経験に言及し、すでに従事している家族によって牛の輸送について学びました。このアクティビティ。クラスター分析では、4つの運送業者のグループが特定されました。グループ1と3は、動物福祉とグループ2と4つのグループに関連していました。この研究は、牛に対する共感が、牛の輸送中の交通事故のリスクがある運送業者を特定する重要な要素であることを示しました。牛の輸送における長年の経験は、福祉に対するより緊密な認識を強調する上で重要な役割を果たしました。輸送時間と物流停止の停止の増加に向けた現在の傾向を考慮すると、過去に過小評価されていた可能性のある動物や運送業者の生物学的コストを最小限に抑えることができるツールとプロトコルを提供する福祉評価と意思決定のシステムを開発する必要があります。
メキシコは、世界で7番目に大きい牛肉の生産者です。家畜輸送は、動物の生産、動物福祉、公共政策、労働規制、食品安全、市場、消費者の発展に直接影響を与える今日の世界のアグリフード経済の重要な要素です。この研究では、2つの目的が確立されました。最初の目的は、動物福祉に対する商業運搬の態度と認識、および事故のリスクに対する彼らの影響を特定することでした。2番目の目的は、メキシコの商業牛輸送の現在の慣行を特徴付け、動物福祉と運搬の幸福のリスク要因を検出することでした。インタビューは、運送業者の休憩所で個別に行われ、連邦高速道路57に沿ってローカライズされた衛生検査ポイントまたは牛輸送の会社のオフィスで行われました。階層クラスター分析に基づいて、単変量、二変量、多変量統計を使用しました。結果は、メキシコの牛がメキシコの南部州の農場から国の中央部と北部地域にある肥育場に出発したため、長い移動距離で特徴付けられることを示しました。短距離と中距離の旅は、牧師から屠殺場へと出発しました。運送業者の特徴は次のとおりです。29歳から48歳、小学校または中等研究が完了した年齢、運送業者の65%が牛輸送の6年間の経験に言及し、すでに従事している家族によって牛の輸送について学びました。このアクティビティ。クラスター分析では、4つの運送業者のグループが特定されました。グループ1と3は、動物福祉とグループ2と4つのグループに関連していました。この研究は、牛に対する共感が、牛の輸送中の交通事故のリスクがある運送業者を特定する重要な要素であることを示しました。牛の輸送における長年の経験は、福祉に対するより緊密な認識を強調する上で重要な役割を果たしました。輸送時間と物流停止の停止の増加に向けた現在の傾向を考慮すると、過去に過小評価されていた可能性のある動物や運送業者の生物学的コストを最小限に抑えることができるツールとプロトコルを提供する福祉評価と意思決定のシステムを開発する必要があります。
Mexico is the 7th largest producer of beef in the world. The livestock transport is a vital component of today's world agrifood economy that directly impacts on the development of animal production, animal welfare, public policies, labor regulations, food safety, markets and consumers. In this study two aims were established; the first aim was to identify the attitudes and perceptions of commercial hauliers towards animal welfare and their influence on the accident risks. The second aim was to characterize the current practices of the commercial cattle transport in Mexico and to detect the risk factors for animal welfare and hauliers' wellbeing. The interviews were conducted individually at the hauliers' rest points, sanitary inspection points localized along the Federal Highway 57 or at the companies' offices of cattle transportation. We used univariate, bivariate and multivariate statistics based on a hierarchical cluster analysis. The results showed that cattle transport in Mexico is characterized for long travel distances because the cattle departed from farms in the southern states of Mexico to the feedlots located in central and northern regions of the country. The journeys of short and middle distances departed from the feedlots to the slaughterhouses. The hauliers' characteristics were: age from 29 to 48 years-old, elementary or secondary studies completed, 65% of hauliers mentioned six years of experience in cattle transport, they learned about cattle transportation by means of a family member who was already engaged in this activity. The cluster analysis identified four hauliers' groups: groups 1 and 3 were related to animal welfare and groups 2 and 4 less related to animal welfare. This study showed that empathy towards cattle was a key element in identifying hauliers at risk of road accidents during cattle transportation. Years of experience in cattle transport played an important role in emphasizing closer perceptions towards welfare. Considering current trends towards increased transport times and logistics stops, there is a need to develop systems of welfare assessment and decision-making that provide tools and protocols that can minimize the biological cost to animals and hauliers, which may have been underestimated in the past.
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