Loading...
New directions for child and adolescent development2018Dec01Vol.2018issue(162)

チリの数学教室におけるメタ認知、自己規制、および自律性のサポート:観察研究

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Observational Study
概要
Abstract

この論文では、チリの国家教育評価プログラムのために128人の教師が教えた教師が教えた教訓で開発された観察研究の結果を紹介し、その実践は未解決であると特定されました。具体的には、教師主導のパブリックトーク、学生主導のパブリックトーク、共有エンゲージメント、プライベートワークを含むセグメント中に、教師が学生の自己規制と自律性を促進するために使用した戦略を研究しました。さらに、これらのセグメント全体で発生する自己規制を対象とした教育実践が、教師の実践の2つの全体的な側面、つまりメタ認知の促進の1つとモチベーションの促進の1つに基づいて説明できるかどうかを調べました。公共のセグメント中に、教師は学生の参加を奨励しました。プライベートワークセグメント中に、教師は問題解決の手がかりを提供しました。したがって、公共セグメント中の動機付け規制の指導戦略や、私的なセグメント中のメタ認知指導戦略に焦点を当てていました。確認因子分析は、観察された自己規制促進戦略、1つは動機付け、もう1つの認知の背後にある2つの特徴であるが関連する要因の仮説をサポートしました。

この論文では、チリの国家教育評価プログラムのために128人の教師が教えた教師が教えた教訓で開発された観察研究の結果を紹介し、その実践は未解決であると特定されました。具体的には、教師主導のパブリックトーク、学生主導のパブリックトーク、共有エンゲージメント、プライベートワークを含むセグメント中に、教師が学生の自己規制と自律性を促進するために使用した戦略を研究しました。さらに、これらのセグメント全体で発生する自己規制を対象とした教育実践が、教師の実践の2つの全体的な側面、つまりメタ認知の促進の1つとモチベーションの促進の1つに基づいて説明できるかどうかを調べました。公共のセグメント中に、教師は学生の参加を奨励しました。プライベートワークセグメント中に、教師は問題解決の手がかりを提供しました。したがって、公共セグメント中の動機付け規制の指導戦略や、私的なセグメント中のメタ認知指導戦略に焦点を当てていました。確認因子分析は、観察された自己規制促進戦略、1つは動機付け、もう1つの認知の背後にある2つの特徴であるが関連する要因の仮説をサポートしました。

This paper presents the results of an observational study developed on lessons taught by 128 teachers for a national teaching assessment program in Chile and whose practice was identified as outstanding. Specifically, we studied which strategies teachers used to promote students' self-regulation and autonomy during segments involving teacher-led public talk, student-led public talk, shared engagement, and private work. Additionally, we examined whether the instructional practices targeting self-regulation that occur throughout these segments can be accounted for based on two overall dimensions of teacher practices, namely one of promotion of metacognition and one of promotion of motivation. During public segments, teachers encouraged student participation; during private work segments, teachers offered clues for problem solving. Thus, there was a stronger focus on motivational regulation instructional strategies during public segments and on metacognitive instructional strategies during private ones. A confirmatory factor analysis supported the hypothesis of two distinctive but related factors behind the observed self-regulation promotion strategies, one motivational, and one cognitive.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google