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Scientific reports2018Nov05Vol.8issue(1)

認知的柔軟性の文化的変化は、執行機能の発展における多様性を明らかにします

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, U.S. Gov't, Non-P.H.S.
概要
Abstract

認知的柔軟性、表現の適応、および新しいタスクの要求に対する応答は、幼少期に劇的に改善されます。ただし、柔軟性が一貫した、単一の認知特性であるか、または多様な経験を持つ集団間で異なるタスク固有のパフォーマンスの緊急の次元であるかどうかは不明です。3〜5歳の英語を話す米国の子供とツワナ語を話す南アフリカの子供たちは、FIMアニメート、単語学習テスト、3DCC、ルールスイッチングテストの2つの異なる言語加工の認知柔軟性テストを完了しました。米国および南アフリカの子供たちは、単語学習の柔軟性に違いはありませんでしたが、同様の年齢に関連した増加を示しました。対照的に、米国の未就学児は、規則の柔軟性の年齢に関連した増加を示しましたが、南アフリカの子供たちはそうしませんでした。口頭のリコールは、両方のテストで追加の分散を説明しましたが、母集団サンプル(すなわち、国)とタスク間の相互作用を調節しませんでした。ルールスイッチングの柔軟性は、特定の種類の文化的経験により依存しているのに対し、単語学習の柔軟性は異文化間ではあまり変動しないと仮定しています。

認知的柔軟性、表現の適応、および新しいタスクの要求に対する応答は、幼少期に劇的に改善されます。ただし、柔軟性が一貫した、単一の認知特性であるか、または多様な経験を持つ集団間で異なるタスク固有のパフォーマンスの緊急の次元であるかどうかは不明です。3〜5歳の英語を話す米国の子供とツワナ語を話す南アフリカの子供たちは、FIMアニメート、単語学習テスト、3DCC、ルールスイッチングテストの2つの異なる言語加工の認知柔軟性テストを完了しました。米国および南アフリカの子供たちは、単語学習の柔軟性に違いはありませんでしたが、同様の年齢に関連した増加を示しました。対照的に、米国の未就学児は、規則の柔軟性の年齢に関連した増加を示しましたが、南アフリカの子供たちはそうしませんでした。口頭のリコールは、両方のテストで追加の分散を説明しましたが、母集団サンプル(すなわち、国)とタスク間の相互作用を調節しませんでした。ルールスイッチングの柔軟性は、特定の種類の文化的経験により依存しているのに対し、単語学習の柔軟性は異文化間ではあまり変動しないと仮定しています。

Cognitive flexibility, the adaptation of representations and responses to new task demands, improves dramatically in early childhood. It is unclear, however, whether flexibility is a coherent, unitary cognitive trait, or is an emergent dimension of task-specific performance that varies across populations with divergent experiences. Three- to 5-year-old English-speaking U.S. children and Tswana-speaking South African children completed two distinct language-processing cognitive flexibility tests: the FIM-Animates, a word-learning test, and the 3DCCS, a rule-switching test. U.S. and South African children did not differ in word-learning flexibility but showed similar age-related increases. In contrast, U.S. preschoolers showed an age-related increase in rule-switching flexibility but South African children did not. Verbal recall explained additional variance in both tests but did not modulate the interaction between population sample (i.e., country) and task. We hypothesize that rule-switching flexibility might be more dependent upon particular kinds of cultural experiences, whereas word-learning flexibility is less cross-culturally variable.

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