Loading...
Journal of experimental child psychology2019Mar01Vol.179issue()

子どもたちはルールを使用して、社会的ジレンマを調整します

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

人間は、社会的ジレンマでの行動を調整するために頻繁に必要です(たとえば、2人のドライバーの1人が交差点で他のドライバーを譲らなければならない場合)。これは、人々がどのように振る舞うべきかを規定する共同既知のルールに従って、個人によって一般的に達成されます。開発の比較的早い時期から、子どもたちは自分の文化のルールを迅速に取り上げ、仲間の間でゲームルールを作成し始めます。しかし、これまでのところ、子どもの能力については、個人の利益が部分的に対立している社会的ジレンマの状況における自分の相互作用を規制するためのルールを作成することについてはほとんど知られていません。ここで、私たちはグループからランダムに子供(5歳と8歳の子供、n = 144)のダイアドを繰り返し選択し、鶏のゲームを提示しました - 個人は矛盾する動機を持っているが、調整が必要な社会的ジレンマです。相互失敗。ゲームの休憩では、グループは再会って、追加のゲームルールを考える機会がありました。8歳ではなく、5歳ではなく、その後のゲーム行動を導くための公平なルールにすぐに思いついて同意しました(ただし、大人のプロンプトを導きました)。さらに、自作のルールでプレーするとき、子どもたちはより高い見返りを達成し、紛争が少なくなり、ルールなしでプレイするときよりも効率性が高くなりました。これは、社会レベルでのルールの機能的結果を模倣しています。これらの調査結果は、少なくとも8歳までに、子どもたちはルールを使用して、潜在的な利益相反を仲間と独立して自己調整できることを示唆しています。

人間は、社会的ジレンマでの行動を調整するために頻繁に必要です(たとえば、2人のドライバーの1人が交差点で他のドライバーを譲らなければならない場合)。これは、人々がどのように振る舞うべきかを規定する共同既知のルールに従って、個人によって一般的に達成されます。開発の比較的早い時期から、子どもたちは自分の文化のルールを迅速に取り上げ、仲間の間でゲームルールを作成し始めます。しかし、これまでのところ、子どもの能力については、個人の利益が部分的に対立している社会的ジレンマの状況における自分の相互作用を規制するためのルールを作成することについてはほとんど知られていません。ここで、私たちはグループからランダムに子供(5歳と8歳の子供、n = 144)のダイアドを繰り返し選択し、鶏のゲームを提示しました - 個人は矛盾する動機を持っているが、調整が必要な社会的ジレンマです。相互失敗。ゲームの休憩では、グループは再会って、追加のゲームルールを考える機会がありました。8歳ではなく、5歳ではなく、その後のゲーム行動を導くための公平なルールにすぐに思いついて同意しました(ただし、大人のプロンプトを導きました)。さらに、自作のルールでプレーするとき、子どもたちはより高い見返りを達成し、紛争が少なくなり、ルールなしでプレイするときよりも効率性が高くなりました。これは、社会レベルでのルールの機能的結果を模倣しています。これらの調査結果は、少なくとも8歳までに、子どもたちはルールを使用して、潜在的な利益相反を仲間と独立して自己調整できることを示唆しています。

Humans are frequently required to coordinate their actions in social dilemmas (e.g. when one of two drivers has to yield for the other at an intersection). This is commonly achieved by individuals following communally known rules that prescribe how people should behave. From relatively early in development, children swiftly pick up the rules of their culture and even start creating game rules among peers. Thus far, however, little is known about children's abilities create rules to regulate their own interactions in social dilemma situations in which individuals' interests are partially in conflict. Here, we repeatedly selected dyads of children (5- and 8-year-olds, N = 144) at random from a group and presented them with a chicken game - a social dilemma in which individuals have conflicting motives but coordination is required to avoid mutual failure. In game breaks, groups reconvened and had the opportunity to think of additional game rules. Eight- but not five-year-olds readily came up with and agreed upon impartial rules to guide their subsequent game behavior (but only after adult prompting). Moreover, when playing by the self-made rules, children achieved higher payoffs, had fewer conflicts, and coordinated with greater efficiency than when playing without a rule - which mimics the functional consequences of rules on a societal level. These findings suggest that by at least age 8, children are capable of using rules to independently self-regulate potential conflicts of interest with peers.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google