著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
研究目的:麻酔居住者の1日または管理コースの実現可能性を評価し、コースの内容が信頼または管理科学を増やすかどうかを判断します。 設計:コース前およびコース後の調査評価。 設定:または管理コース。 患者:フロリダ大学麻酔科の住民。 介入:または麻酔学の住民に適応した管理コース。 測定:コースの準備には、統計レビュー、科学的語彙の学習、2つのピアレビューされた記事を読む必要があります。コース前、参加者はコースの準備について調査され、統計的適用に対する自信を管理科学への評価を評価しました。コース前後の参加者は、3つの異なるファセット(信頼性、品質、有用性)を持つコースコンテンツの信頼を評価する9項目の調査を完了しました。 主な結果:17人の住民が参加しました。コース前の信頼調査スコア(合計3つのスケール)と準備項目は、有意に相関していませんでした(すべてP≥0.30)。信頼スケールは互いに相関していました(τb= 0.67、p <0.001)。参加者は、統計の理解と使用(中央値= 5、IQR = 3)と管理科学の適用(中央値= 4、IQR = 2.25)に自信を持つための中程度の評価を受けました。統計の理解と使用の自信も、管理科学の適用も、コース前の信頼調査スコアと有意に相関していませんでした(τb= 0.17、p = 0.375およびτb= 0.02、p = 0.899)。全体的な信頼は、前後からコース後に増加しました(平均変化= 0.63、SD = 0.78、95%CI:0.23-1.04、t = 3.34、df = 16、p = 0.005)。各参加者のコース前の信頼を管理することは、統計(β= -0.24、SE = 0.10、p = 0.033)と管理科学(β= -0.27、SE = 0.10、P = 0.018)に対する信頼性(β= -0.24、SE = 0.10、p = 0.033)と信頼の変化に大きな影響を与えるとなります。両方のスケールで、最初の信頼性が低い参加者は、信頼の最大の増加を示しました。 結論:1日間のコースにより、居住者の信頼またはコース管理コンテンツが増加します。統計的適用と意思決定に対するコース前の信頼性が低い参加者は、信頼の増加を増やしました。
研究目的:麻酔居住者の1日または管理コースの実現可能性を評価し、コースの内容が信頼または管理科学を増やすかどうかを判断します。 設計:コース前およびコース後の調査評価。 設定:または管理コース。 患者:フロリダ大学麻酔科の住民。 介入:または麻酔学の住民に適応した管理コース。 測定:コースの準備には、統計レビュー、科学的語彙の学習、2つのピアレビューされた記事を読む必要があります。コース前、参加者はコースの準備について調査され、統計的適用に対する自信を管理科学への評価を評価しました。コース前後の参加者は、3つの異なるファセット(信頼性、品質、有用性)を持つコースコンテンツの信頼を評価する9項目の調査を完了しました。 主な結果:17人の住民が参加しました。コース前の信頼調査スコア(合計3つのスケール)と準備項目は、有意に相関していませんでした(すべてP≥0.30)。信頼スケールは互いに相関していました(τb= 0.67、p <0.001)。参加者は、統計の理解と使用(中央値= 5、IQR = 3)と管理科学の適用(中央値= 4、IQR = 2.25)に自信を持つための中程度の評価を受けました。統計の理解と使用の自信も、管理科学の適用も、コース前の信頼調査スコアと有意に相関していませんでした(τb= 0.17、p = 0.375およびτb= 0.02、p = 0.899)。全体的な信頼は、前後からコース後に増加しました(平均変化= 0.63、SD = 0.78、95%CI:0.23-1.04、t = 3.34、df = 16、p = 0.005)。各参加者のコース前の信頼を管理することは、統計(β= -0.24、SE = 0.10、p = 0.033)と管理科学(β= -0.27、SE = 0.10、P = 0.018)に対する信頼性(β= -0.24、SE = 0.10、p = 0.033)と信頼の変化に大きな影響を与えるとなります。両方のスケールで、最初の信頼性が低い参加者は、信頼の最大の増加を示しました。 結論:1日間のコースにより、居住者の信頼またはコース管理コンテンツが増加します。統計的適用と意思決定に対するコース前の信頼性が低い参加者は、信頼の増加を増やしました。
STUDY OBJECTIVE: Evaluate feasibility of 1-day OR management course for anesthesiology residents and determine if course content increases trust in OR management science. DESIGN: Pre- and post-course survey evaluations. SETTING: OR management course. PATIENTS: University of Florida anesthesiology residents. INTERVENTIONS: OR management course adapted for anesthesiology residents. MEASUREMENTS: Course preparation required statistical review, learning scientific vocabulary, and reading 2 peer-reviewed articles. Pre-course, participants were surveyed on course preparation and rated their confidence on statistical application to management sciences. Pre-and post-course, participants completed a 9-item survey assessing trust in course content with 3 different facets (reliability, quality and usefulness). MAIN RESULTS: 17 residents participated. Pre-course trust survey scores (total of 3 scales) and preparation items were not significantly correlated (all p ≥ 0.30). Confidence scales were correlated with each other (τb = 0.67, p < 0.001). Participants had moderate ratings for confidence in understanding and using statistics (median = 5, IQR = 3) and applying management science (median = 4, IQR = 2.25). Neither confidence in understanding and using statistics nor applying management sciences was significantly correlated with pre-course trust survey scores (τb = 0.17, p = 0.375 and τb = 0.02, p = 0.899, respectively). Overall trust increased from pre- to post-course (mean change = 0.63, SD = 0.78, 95% CI: 0.23-1.04, t = 3.34, df = 16, p = 0.005). Controlling for each participant's pre-course trust, both confidence in statistics (β = -0.24, SE = 0.10, p = 0.033) and management sciences (β = -0.27, SE = 0.10, p = 0.018) significantly effects change in trust. For both scales, participants with lower initial confidence showed the greatest increases in trust. CONCLUSIONS: The 1-day course increases resident trust in OR course management content. Participants with less pre-course confidence in statistical application and decision making had greater increases in trust.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。