著名医師による解説が無料で読めます
すると翻訳の精度が向上します
心の理論 - 人々が自分の対人行動に影響を与える思考、欲望、信念を持っているという理解は、年齢層、言語、文化にわたって一貫した複雑さを増した社会的認知の側面です。聴覚障害のある子供や他の子供たちの心の発達の理論における観察された遅延は、子どもが直接(会話的に)経験する社会的コミュニケーションの性質と量の性質とその遅延の会話的説明につながりました。本研究では、皮肉と高度な誤った信念(二次偽りの信念と二重ブラフ)、および関連する認知能力の理解を評価することにより、聴覚障害者の若い成人の心の理論を調査しました。以前の研究と一致して、聴覚障害者の参加者は、3つのマインドタスク理論すべての聴覚仲間よりもかなり下で得点しました。パフォーマンスは、手話(聴覚障害者の両親から)または音声言語(co colele cochlearインプラントを介して)を介してソーシャルコミュニケーションに早期にアクセスできたこととは無関係であり、聴覚障害者のパフォーマンスは、幼少期におけるソーシャルコミュニケーションへのアクセスのみの機能ではないことを示唆しています。聴覚障害者と聴覚団の心のパフォーマンスの理論のさまざまな予測因子の発見は、その言語、社会、および認知の基盤の観点から議論されています。
心の理論 - 人々が自分の対人行動に影響を与える思考、欲望、信念を持っているという理解は、年齢層、言語、文化にわたって一貫した複雑さを増した社会的認知の側面です。聴覚障害のある子供や他の子供たちの心の発達の理論における観察された遅延は、子どもが直接(会話的に)経験する社会的コミュニケーションの性質と量の性質とその遅延の会話的説明につながりました。本研究では、皮肉と高度な誤った信念(二次偽りの信念と二重ブラフ)、および関連する認知能力の理解を評価することにより、聴覚障害者の若い成人の心の理論を調査しました。以前の研究と一致して、聴覚障害者の参加者は、3つのマインドタスク理論すべての聴覚仲間よりもかなり下で得点しました。パフォーマンスは、手話(聴覚障害者の両親から)または音声言語(co colele cochlearインプラントを介して)を介してソーシャルコミュニケーションに早期にアクセスできたこととは無関係であり、聴覚障害者のパフォーマンスは、幼少期におけるソーシャルコミュニケーションへのアクセスのみの機能ではないことを示唆しています。聴覚障害者と聴覚団の心のパフォーマンスの理論のさまざまな予測因子の発見は、その言語、社会、および認知の基盤の観点から議論されています。
Theory of Mind-the understanding that people have thoughts, wants, and beliefs that influence their interpersonal behavior-is an aspect of social cognition that develops with consistent, increasing complexity across age groups, languages, and cultures. Observed delays in theory of mind development among deaf children and others has led to a conversational account of theory of mind development and its delays in terms of the nature and amount of social communication experienced by children directly (conversationally) and indirectly (via overhearing). The present study explored theory of mind in deaf young adults by evaluating their understanding of sarcasm and advanced false belief (second-order false belief and double bluff), as well as related cognitive abilities. Consistent with previous studies, deaf participants scored significantly below hearing peers on all three theory of mind tasks. Performance was unrelated to their having had early access to social communication via either sign language (from deaf parents) or spoken language (through cochlear implants), suggesting that deaf participants' performance was not solely a function of access to social communication in early childhood. The finding of different predictors of theory of mind performance for deaf and hearing groups is discussed in terms of its language, social, and cognitive foundations.
医師のための臨床サポートサービス
ヒポクラ x マイナビのご紹介
無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。