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Progress in transplantation (Aliso Viejo, Calif.)2019Mar01Vol.29issue(1)

イスラエルの臓器提供へのシオニスト超正統派コミュニティの態度に関する全国調査

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文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

背景:チーフラビナート評議会は、ユダヤ法(ハラチャ)に準拠するためにパラメーターを実践するために行われたすべての法的および宗教的な目的の死の兆候として、神経学的に宣言された死を正式に受け入れました。これにより、臓器提供のためのユダヤ人の合法的な障壁が取り除かれました。シオニストの超正統派コミュニティを調査して、寄付を継続する理由を特定しました。 方法:アンケートは、臓器提供に関連する個人的、文化的、宗教的、およびシステム関連の考慮事項を評価するために設計されました。シオニストの超正統派コミュニティと同一視している人が、300人の回答者(150人の男性と150人の女性)を含むように実施されました。 結果:回答率は5.5%でした(6799のうち300が近づいています)。ほとんどの参加者(79%)は、臓器提供が命を改善または救ったことに同意しましたが、少数派(25%)が寄付する意欲を表明しました。最も重要な阻害要因は、宗教、つまり、無傷の埋葬(84%)とハラチャに対する寄付の重要性(46%)に関連していました。ほとんどの回答者(67%)は、宗教的人物に助言を求めてアプローチし、寄付が許可されたこと(68%)が正統派の宗教当局によって支援されたこと(63%)が通知された場合、寄付の意欲が高まります。最後に、少数派(37%)は、割り当てプロセスが公平かつ適切に監督されていると認識しました(36%)。 結論:この研究は、宗教的およびシステム関連の制約を、潜在的に修正可能な要因に対する重要な阻害要因として特定しました。このコミュニティは指導のために宗教指導者に依存しているため、臓器提供の正当性と前向きな側面をコミュニティに安心させるために、権威ある宗教指導者による公的支援が必要です。

背景:チーフラビナート評議会は、ユダヤ法(ハラチャ)に準拠するためにパラメーターを実践するために行われたすべての法的および宗教的な目的の死の兆候として、神経学的に宣言された死を正式に受け入れました。これにより、臓器提供のためのユダヤ人の合法的な障壁が取り除かれました。シオニストの超正統派コミュニティを調査して、寄付を継続する理由を特定しました。 方法:アンケートは、臓器提供に関連する個人的、文化的、宗教的、およびシステム関連の考慮事項を評価するために設計されました。シオニストの超正統派コミュニティと同一視している人が、300人の回答者(150人の男性と150人の女性)を含むように実施されました。 結果:回答率は5.5%でした(6799のうち300が近づいています)。ほとんどの参加者(79%)は、臓器提供が命を改善または救ったことに同意しましたが、少数派(25%)が寄付する意欲を表明しました。最も重要な阻害要因は、宗教、つまり、無傷の埋葬(84%)とハラチャに対する寄付の重要性(46%)に関連していました。ほとんどの回答者(67%)は、宗教的人物に助言を求めてアプローチし、寄付が許可されたこと(68%)が正統派の宗教当局によって支援されたこと(63%)が通知された場合、寄付の意欲が高まります。最後に、少数派(37%)は、割り当てプロセスが公平かつ適切に監督されていると認識しました(36%)。 結論:この研究は、宗教的およびシステム関連の制約を、潜在的に修正可能な要因に対する重要な阻害要因として特定しました。このコミュニティは指導のために宗教指導者に依存しているため、臓器提供の正当性と前向きな側面をコミュニティに安心させるために、権威ある宗教指導者による公的支援が必要です。

BACKGROUND: The Council of the Chief Rabbinate formally accepted neurologically declared death as an indication of death for all legal and religious purposes following changes made to practice parameters in order to comply with Jewish Law (halacha). This removed Jewish-legal barriers for organ donation. We surveyed the Zionist ultra-Orthodox community to identify the reasons for their continued reluctance to donate. METHODS: A questionnaire was designed to assess personal, cultural, religious, and system-related considerations relating to organ donation. A telephone survey of persons identifying themselves with the Zionist ultra-Orthodox community was conducted to include 300 respondents (150 males and 150 females). RESULTS: The response rate was 5.5% (300 of 6799 approached). While most participants (79%) agreed that organ donation improved or saved lives, a minority (25%) expressed willingness to donate. The most important inhibiting factors were related to religion, namely, importance of being buried intact (84%) and donation being against halacha (46%). Most respondents (67%) would approach a religious figure for advice, and willingness to donate increased when informed that donation was permitted (68%) and supported (63%) by orthodox religious authorities. Finally, a minority (37%) perceived the allocation process to be fair and adequately supervised (36%). CONCLUSIONS: This study identified religious and system-related constraints as important inhibiting factors to donation, factors which were potentially modifiable. Since this community relies on their religious leaders for guidance, public support by authoritative and accepted religious leaders is required to reassure the community of the legitimacy and positive aspects of organ donation.

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