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BMC medical education2019Jan07Vol.19issue(1)

フライトスクールの申請者のテストで医学生のコア能力を評価する

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:患者の安全性に関する医師の重要な能力には、コミュニケーション、リーダーシップ、ストレス抵抗、手順の順守、意識、チームワークが含まれます。同様に、選択されている間、将来のフライトスクールの申請者は同じスキルのセットについてテストされます。私たちの研究の目的は、さまざまな医学部の高度な学部の医学生におけるこれらの中核能力を評価することでした。 方法:2017年、ハンブルクのハンブルク大学とドイツのTuミュンヘン大学の医学生(5年目と6年目)は、ハンブルクのドイツ航空宇宙センター(DLR)で検証済みのグループ評価パフォーマンス(GAP)テストに参加しました。すべての参加者は、経験的に導出された行動チェックリストのセットでDLR評価オブザーバーによって評価されました。このリストは、6ポイントの評価スケール(1:6:非常に高い発生)で構成され、能力のリーダーシップ、チームワーク、ストレス抵抗、コミュニケーション、意識、および手順の遵守が含まれていました。医学生のスコアは、117人の認められたフライトスクールの申請者の結果と比較されました。 結果:医学生は、手順(p <.001、d = .63)およびコミュニケーション(p <.01、d = .62)の順守について、認められたフライトスクールの申請者よりも有意に高いスコアを示しました。彼らは、チームワーク(p <.001、d = .77)、ストレス抵抗(p <0.001、d = .70)、および意識(p <.001、d = 1.31)の評価が大幅に低くなりました。学期10の学生は、最終年の学生と比較してドメイン認識の高いスコアを有意に(p <.02、d = .58)示しました。平均して、このドメインについては、どちらのグループでもフライトスクールの入学レベルに達しませんでした。 結論:認識が不可欠であり、臨床的推論と患者の安全に統合的であるため、高度な医学生の意識に対する低い結果は驚くべきことです。さらなる研究では、医学生の選択に意識を含める必要があるか、トレーニングユニットのカリキュラムに統合する必要があるかを説明し、議論する必要があります。

背景:患者の安全性に関する医師の重要な能力には、コミュニケーション、リーダーシップ、ストレス抵抗、手順の順守、意識、チームワークが含まれます。同様に、選択されている間、将来のフライトスクールの申請者は同じスキルのセットについてテストされます。私たちの研究の目的は、さまざまな医学部の高度な学部の医学生におけるこれらの中核能力を評価することでした。 方法:2017年、ハンブルクのハンブルク大学とドイツのTuミュンヘン大学の医学生(5年目と6年目)は、ハンブルクのドイツ航空宇宙センター(DLR)で検証済みのグループ評価パフォーマンス(GAP)テストに参加しました。すべての参加者は、経験的に導出された行動チェックリストのセットでDLR評価オブザーバーによって評価されました。このリストは、6ポイントの評価スケール(1:6:非常に高い発生)で構成され、能力のリーダーシップ、チームワーク、ストレス抵抗、コミュニケーション、意識、および手順の遵守が含まれていました。医学生のスコアは、117人の認められたフライトスクールの申請者の結果と比較されました。 結果:医学生は、手順(p <.001、d = .63)およびコミュニケーション(p <.01、d = .62)の順守について、認められたフライトスクールの申請者よりも有意に高いスコアを示しました。彼らは、チームワーク(p <.001、d = .77)、ストレス抵抗(p <0.001、d = .70)、および意識(p <.001、d = 1.31)の評価が大幅に低くなりました。学期10の学生は、最終年の学生と比較してドメイン認識の高いスコアを有意に(p <.02、d = .58)示しました。平均して、このドメインについては、どちらのグループでもフライトスクールの入学レベルに達しませんでした。 結論:認識が不可欠であり、臨床的推論と患者の安全に統合的であるため、高度な医学生の意識に対する低い結果は驚くべきことです。さらなる研究では、医学生の選択に意識を含める必要があるか、トレーニングユニットのカリキュラムに統合する必要があるかを説明し、議論する必要があります。

BACKGROUND: Important competences of physicians regarding patient safety include communication, leadership, stress resistance, adherence to procedures, awareness, and teamwork. Similarly, while selected, prospective flight school applicants are tested for the same set of skills. The aim of our study was to assess these core competences in advanced undergraduate medical students from different medical schools. METHODS: In 2017, 67 medical students (year 5 and 6) from the universities of Hamburg, Oldenburg, and TU Munich, Germany, participated in the verified Group Assessment Performance (GAP)-Test at the German Aerospace Center (DLR) in Hamburg. All participants were rated by DLR assessment observers with a set of empirically derived behavioural checklists. This lists consisted of 6-point rating scales (1: very low occurrence to 6: very high occurrence) and included the competences leadership, teamwork, stress resistance, communication, awareness, and adherence to procedures. Medical students' scores were compared with the results of 117 admitted flight school applicants. RESULTS: Medical students showed significantly higher scores than admitted flight school applicants for adherence to procedures (p < .001, d = .63) and communication (p < .01, d = .62). They reached significantly lower ratings for teamwork (p < .001, d = .77), stress resistance (p < 0.001, d = .70), and awareness (p < .001, d = 1.31). Students in semester 10 showed significantly (p < .02, d = .58) higher scores in domain awareness compared to the final year students. On average, flight school entrance level was not reached by either group for this domain. CONCLUSIONS: Advanced medical students' low results for awareness are alarming as awareness is essential and integrative for clinical reasoning and patient safety. Further studies should elucidate and discuss whether awareness needs to be included in medical student selection or integrated into the curriculum in training units.

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