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Frontiers in psychology20180101Vol.9issue()

自己思いやりと文化的価値:マルチトレイトマルチメトッド(MTMM)分析手順を使用した自己同情の異文化研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

自己同情は、自然で、訓練可能で多面的な人間の能力です。これまで、基礎となる構造の概​​念構造に影響を与える文化の役割、自己共感のさまざまな側面の相対的な重要性、または文化的価値との関係についての研究はほとんどありませんでした。この研究では、異文化間デザインを採用し、異なる国から描かれた11の意図的にサンプリングされたデータセットから4,124人の参加者が参加しました。私たちは、自己思いやりの構造を構築する際に、ポジティブなアイテムとネガティブなアイテムの関連性、自己思いやりのコンポーネント間の収束、および文化的価値の可能性のある影響を評価することを目指しました。各データセットでは、「自己思いやりスケール」(SCS)を完了した学部生で構成されていました。MultiTrait-Multimethod(MTMM)モデルに対する確認因子分析(CFA)アプローチを使用して、変動性を自己共感コンポーネント(自己識別、共通の人類、マインドフルネス)、方法(正と負の価値)、およびエラー(誤り)に分離しました。独自性)。個人主義、男らしさ、電力距離、長期指向、不確実性の回避、およびdulの文化的側面によると、各国の価値調査モジュール(VSM)の規範的スコアが考慮されました。スピアマン係数(R s)を使用して、自己思いやりの特性を説明するために、ポジティブなアイテムとネガティブなアイテムからの分散の程度を評価し、自己思いやりの特性間で共有される分散を除去した後、アイテムの価数によって生成されるメソッド効果。MTMMモデルに適用されたCFAは、すべてのサンプルに許容可能な適合を提供しました。ポジティブアイテムは、長期的な方向の文化的価値がより高い場合に、自己同情を含む特性をキャプチャすることに大きな貢献をしました(R S = 0.62; P = 0.042)。ネガティブな項目は、個人主義の文化的価値が高くなったときに構成要素の構築に大きな貢献をしませんでしたが、中程度の効果が見つかりました(R s = 0.40; p = 0.228)。自己同情特性因子間の共通の分散のレベルは、dulの文化的価値に反比例していました(r s = -0.65; p = 0.030)。ポジティブおよびネガティブなアイテムが自己思いやりを説明するために貢献する程度、および異なる自己思いやりのファセットは、より広い構造を反映していると見なされる可能性があるということは、文化的背景で異なる可能性があります。

自己同情は、自然で、訓練可能で多面的な人間の能力です。これまで、基礎となる構造の概​​念構造に影響を与える文化の役割、自己共感のさまざまな側面の相対的な重要性、または文化的価値との関係についての研究はほとんどありませんでした。この研究では、異文化間デザインを採用し、異なる国から描かれた11の意図的にサンプリングされたデータセットから4,124人の参加者が参加しました。私たちは、自己思いやりの構造を構築する際に、ポジティブなアイテムとネガティブなアイテムの関連性、自己思いやりのコンポーネント間の収束、および文化的価値の可能性のある影響を評価することを目指しました。各データセットでは、「自己思いやりスケール」(SCS)を完了した学部生で構成されていました。MultiTrait-Multimethod(MTMM)モデルに対する確認因子分析(CFA)アプローチを使用して、変動性を自己共感コンポーネント(自己識別、共通の人類、マインドフルネス)、方法(正と負の価値)、およびエラー(誤り)に分離しました。独自性)。個人主義、男らしさ、電力距離、長期指向、不確実性の回避、およびdulの文化的側面によると、各国の価値調査モジュール(VSM)の規範的スコアが考慮されました。スピアマン係数(R s)を使用して、自己思いやりの特性を説明するために、ポジティブなアイテムとネガティブなアイテムからの分散の程度を評価し、自己思いやりの特性間で共有される分散を除去した後、アイテムの価数によって生成されるメソッド効果。MTMMモデルに適用されたCFAは、すべてのサンプルに許容可能な適合を提供しました。ポジティブアイテムは、長期的な方向の文化的価値がより高い場合に、自己同情を含む特性をキャプチャすることに大きな貢献をしました(R S = 0.62; P = 0.042)。ネガティブな項目は、個人主義の文化的価値が高くなったときに構成要素の構築に大きな貢献をしませんでしたが、中程度の効果が見つかりました(R s = 0.40; p = 0.228)。自己同情特性因子間の共通の分散のレベルは、dulの文化的価値に反比例していました(r s = -0.65; p = 0.030)。ポジティブおよびネガティブなアイテムが自己思いやりを説明するために貢献する程度、および異なる自己思いやりのファセットは、より広い構造を反映していると見なされる可能性があるということは、文化的背景で異なる可能性があります。

Self-compassion is natural, trainable and multi-faceted human capacity. To date there has been little research into the role of culture in influencing the conceptual structure of the underlying construct, the relative importance of different facets of self-compassion, nor its relationships to cultural values. This study employed a cross-cultural design, with 4,124 participants from 11 purposively sampled datasets drawn from different countries. We aimed to assess the relevance of positive and negative items when building the self-compassion construct, the convergence among the self-compassion components, and the possible influence of cultural values. Each dataset comprised undergraduate students who completed the "Self-Compassion Scale" (SCS). We used a confirmatory factor analysis (CFA) approach to the multitrait-multimethod (MTMM) model, separating the variability into self-compassion components (self-kindness, common humanity, mindfulness), method (positive and negative valence), and error (uniqueness). The normative scores of the Values Survey Module (VSM) in each country, according to the cultural dimensions of individualism, masculinity, power distance, long-term orientation, uncertainty avoidance, and indulgence, were considered. We used Spearman coefficients (r s) to assess the degree of association between the cultural values and the variance coming from the positive and negative items to explain self-compassion traits, as well as the variance shared among the self-compassion traits, after removing the method effects produced by the item valence. The CFA applied to the MTMM model provided acceptable fit in all the samples. Positive items made a greater contribution to capturing the traits comprising self-compassion when the long-term orientation cultural value was higher (r s = 0.62; p = 0.042). Negative items did not make significant contributions to building the construct when the individualism cultural value was higher, but moderate effects were found (r s = 0.40; p = 0.228). The level of common variance among the self-compassion trait factors was inversely related to the indulgence cultural value (r s = -0.65; p = 0.030). The extent to which the positive and negative items contribute to explain self-compassion, and that different self-compassion facets might be regarded as reflecting a broader construct, might differ across cultural backgrounds.

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