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Contemporary nurse2019Feb01Vol.55issue(1)

看護師主導の教育プログラムを調べて、心不全の個人の知識、セルフケア、および再入院を減らすための看護師主導の教育プログラムを検討する準実験的研究

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

背景:心不全は、600万人以上のアメリカ人と世界中の推定2,300万人に影響を与えます。不十分なセルフケアは再入院に関連しており、健康上の結果のマーカーとして特定されています。看護師主導の心不全入院患者の病院教育は、知識、セルフケア行動、および30日間の再入院を減らすためのいくつかの研究を改善することが実証されています。目的/目的:看護師主導の心不全患者教育が知識、セルフケア行動、そしてすべて30日間の病院の再入院を引き起こす影響を評価する。設計:米国の北東地域の大規模な都市施設にある2つの心臓ユニットの便利なサンプルでの準実験的事前テストとポストテスト。方法:米国心臓病およびアメリカ心臓協会のガイドラインに基づくエビデンスに基づいた標準化された心不全患者教育プログラムは、退院後7、30、および90日の電話のフォローアップで実施されました。この研究の期間は2015年9月から2016年2月まででした。心不全と診断された(n = 29)個人の利便性サンプルは、オランダの心不全知識スケールとセルフケア心不全指数を完了するように求められました。結果:7日間の知識(p≤.001)および90日(p≤.032)、7日間(p≤.000)および30日(p≤.000)でのセルフケアメンテナンス、7日間のセルフケア管理(p≤.001)および30日間(p≤.013)で有意差が見つかりました。統計的に有意な差は、30日間(P≤.017)でセルフケア信頼性で見つかりましたが、7日間のフォローアップコールでは見つかりませんでした。30日間の再入院の統計的に有意な改善は見つかりませんでした(P≥.05)。結論:調査結果は、心不全患者の知識とセルフケア行動の改善に焦点を当てた患者教育プログラムを開発することの重要性を示唆しています。看護師は、健康的な結果を改善し、グローバルな実践設定へのエビデンスに基づいた推奨事項に対応する必要があるようなプログラムを実装するための独自の資格があります。

背景:心不全は、600万人以上のアメリカ人と世界中の推定2,300万人に影響を与えます。不十分なセルフケアは再入院に関連しており、健康上の結果のマーカーとして特定されています。看護師主導の心不全入院患者の病院教育は、知識、セルフケア行動、および30日間の再入院を減らすためのいくつかの研究を改善することが実証されています。目的/目的:看護師主導の心不全患者教育が知識、セルフケア行動、そしてすべて30日間の病院の再入院を引き起こす影響を評価する。設計:米国の北東地域の大規模な都市施設にある2つの心臓ユニットの便利なサンプルでの準実験的事前テストとポストテスト。方法:米国心臓病およびアメリカ心臓協会のガイドラインに基づくエビデンスに基づいた標準化された心不全患者教育プログラムは、退院後7、30、および90日の電話のフォローアップで実施されました。この研究の期間は2015年9月から2016年2月まででした。心不全と診断された(n = 29)個人の利便性サンプルは、オランダの心不全知識スケールとセルフケア心不全指数を完了するように求められました。結果:7日間の知識(p≤.001)および90日(p≤.032)、7日間(p≤.000)および30日(p≤.000)でのセルフケアメンテナンス、7日間のセルフケア管理(p≤.001)および30日間(p≤.013)で有意差が見つかりました。統計的に有意な差は、30日間(P≤.017)でセルフケア信頼性で見つかりましたが、7日間のフォローアップコールでは見つかりませんでした。30日間の再入院の統計的に有意な改善は見つかりませんでした(P≥.05)。結論:調査結果は、心不全患者の知識とセルフケア行動の改善に焦点を当てた患者教育プログラムを開発することの重要性を示唆しています。看護師は、健康的な結果を改善し、グローバルな実践設定へのエビデンスに基づいた推奨事項に対応する必要があるようなプログラムを実装するための独自の資格があります。

Background: Heart failure affects more than 6 million Americans and an estimated 23 million people worldwide. Inadequate self-care is associated with readmissions and are identified as a marker for poor health outcomes. Nurse-led heart failure inpatient hospital education has been demonstrated to improve knowledge, self-care behaviors and in some studies to reduce 30-day readmissions. Aims/Objectives: To evaluate the impact of nurse-led heart failure patient education on knowledge, self-care behaviors, and all cause 30-day hospital readmission. Design: Quasi-experimental pre-test and post-test on a convenient sample on two cardiac units at a large urban facility in the North East region of the United States. Methods: An evidence-based standardized heart failure patient education program based on the American Colleges of Cardiology and American Heart Association guidelines was implemented with a telephone follow-up at 7, 30, and 90 days post-discharge. The duration of the study was from September 2015 to February 2016. A convenience sample of (N = 29) individuals diagnosed with heart failure was asked to complete Dutch Heart Failure Knowledge Scale and Self-care Heart Failure Index. Results: A significant difference was found in knowledge at 7 day (P ≤ .001) and 90 day (P ≤ .032), self-care maintenance at 7 day (P ≤ .000) and 30 day (P ≤ .000), self-care management at 7 day (P ≤ .001) and 30-day (P≤.013). A statistically significant difference was found in self-care confidence at 30-day (P ≤ .017) but not at 7 day follow-up call. A statistically significant improvement in 30-day readmission was not found (P ≥ .05). Conclusion: Findings suggest the importance of developing patient education programs that are focused on improving knowledge and self-care behaviors for heart failure patients. Nurses are uniquely qualified to implement such programs that can improve health outcomes and need to accommodate evidence-based recommendations to global practice settings.

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