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Developmental psychology2019Apr01Vol.55issue(4)

幼い子供による繰り返しの連続的なアクション:タスクのコンテキストの表現柔軟性の発達の変化

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文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

豊富な発達研究は、未就学児が日常的に従事する順次のアクションを報告、模倣、および実行できることを示唆しています。しかし、そのようなルーチンを実行する方法を学ぶために必要な発達的および認知的メカニズムを調査した研究はほとんどありません。ルーチンの以前の計算モデルは、根底にあるルーチンの根底にあるタスクコンテキストの表現が柔軟に変化する可能性があると主張しました。この立場は、成人が日常的な過程で中断された場合、以前に中断された場合よりもコンテキスト依存アクションの選択の直前に中断された場合、エラーを減らすというエラーを減らすという経験的証拠によって支持されました。別の計算モデルでは、成人がルーチンを実行することをどのように効率的に学習したかを調べ、学習効果とエグゼクティブ機能との関係を提案しました。本研究の目的は、上記のモデルと大人からの証拠を、実験的なタスクを使用して未就学児に拡張できるかどうかを調べることを目的としています。このタスクでは、子供がパン屋の役割を果たし、猫またはネズミのいずれかのトーストを繰り返し作ることが必要でした。実験1では、以前の中断は、年長の子供が枝ポイントの直前に中断よりも多くの分岐点エラーを生成する傾向があることを示しましたが、年少の子供は両方の中断に対して脆弱である傾向がありました。さらに、2つの実験にわたって、この研究は、幼い子供がタスクのコンテキストを代表する方法の発達の違いが執行機能に関連付けられていることを示しました。これらの調査結果は、タスクコンテキストの表現柔軟性が、繰り返しの連続的なアクションの子どものパフォーマンスと、エグゼクティブ機能との関連性の根底にあることを示しています。(PSYINFOデータベースレコード(c)2019 APA、All Rights Reserved)。

豊富な発達研究は、未就学児が日常的に従事する順次のアクションを報告、模倣、および実行できることを示唆しています。しかし、そのようなルーチンを実行する方法を学ぶために必要な発達的および認知的メカニズムを調査した研究はほとんどありません。ルーチンの以前の計算モデルは、根底にあるルーチンの根底にあるタスクコンテキストの表現が柔軟に変化する可能性があると主張しました。この立場は、成人が日常的な過程で中断された場合、以前に中断された場合よりもコンテキスト依存アクションの選択の直前に中断された場合、エラーを減らすというエラーを減らすという経験的証拠によって支持されました。別の計算モデルでは、成人がルーチンを実行することをどのように効率的に学習したかを調べ、学習効果とエグゼクティブ機能との関係を提案しました。本研究の目的は、上記のモデルと大人からの証拠を、実験的なタスクを使用して未就学児に拡張できるかどうかを調べることを目的としています。このタスクでは、子供がパン屋の役割を果たし、猫またはネズミのいずれかのトーストを繰り返し作ることが必要でした。実験1では、以前の中断は、年長の子供が枝ポイントの直前に中断よりも多くの分岐点エラーを生成する傾向があることを示しましたが、年少の子供は両方の中断に対して脆弱である傾向がありました。さらに、2つの実験にわたって、この研究は、幼い子供がタスクのコンテキストを代表する方法の発達の違いが執行機能に関連付けられていることを示しました。これらの調査結果は、タスクコンテキストの表現柔軟性が、繰り返しの連続的なアクションの子どものパフォーマンスと、エグゼクティブ機能との関連性の根底にあることを示しています。(PSYINFOデータベースレコード(c)2019 APA、All Rights Reserved)。

A wealth of developmental research suggests that preschoolers are capable of reporting, imitating, and performing sequential actions they engage in routinely. However, few studies have explored the developmental and cognitive mechanisms required for learning how to perform such routines. A previous computational model of routines argued that a representation of task contexts underlying routines could change flexibly. This position was supported by the empirical evidence that if adults are interrupted in the course of a routine, they make fewer errors if they are interrupted just before the selection of context-dependent action than if they are interrupted earlier. Another computational model examined how efficiently adults learned to perform routines and suggested the relationship of learning efficacy with executive functions. The present study aimed to examine whether the above-mentioned models and evidence from adults can be extended to preschoolers by using an experimental task, in which children were required to play the role of a baker and repeatedly make toast for either a cat or mouse, with momentary distractions. Experiment 1 showed that earlier interruption tended to cause older children to produce more branch point errors than interruption immediately before the branch points, whereas younger children tended to be vulnerable to both interruptions. Further, across 2 experiments, this study showed that the developmental differences in how young children represent task contexts were associated with their executive functions. These findings indicate that the representational flexibility of task contexts underlies children's performance of repeated sequential actions and its association with executive functions. (PsycINFO Database Record (c) 2019 APA, all rights reserved).

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