Loading...
International journal of environmental research and public health2019Jan14Vol.16issue(2)

Doxing:青少年が求めるものと彼らの意図

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Research Support, Non-U.S. Gov't
概要
Abstract

Doxingは、他者に関する個人情報が求められ、リリースされるサイバーいじめの一形態であり、それによって彼らのプライバシーに違反し、さらなる嫌がらせを促進します。この研究では、2120人の香港中学生の代表的なサンプルを使用した青少年のドクス参加を調査しました。10人に1人がDOXINGに従事しており、DOXINGの動作により、他の人に関する個人情報を開示する可能性が大幅に増加しました(オッズ比は2.705〜5.181の範囲でした)。社会的で敵対的なドクジングは、ドクシングの最も一般的な2つの形態でした。少女はソーシャルドキシングを実施する可能性が有意に高く(χ²= 11.84、p <0.001)、ターゲットは社会情報を取得することでした(χ²= 4.79、p = 0.029)。= 0.041)。Doxing Actを実行した学生は、被害者、加害者、または傍観者としての情報開示を経験した可能性が高くなりました。将来の研究では、Doxingの影響と、他の形態のサイバーいじめや伝統的ないじめとの関係を調べる必要があります。DOXはオンラインおよびオフラインの嫌がらせにつながる可能性があるため、家族、青少年、学校、コミュニティが協力して、それと戦うための効果的なアプローチを開発する必要があります。

Doxingは、他者に関する個人情報が求められ、リリースされるサイバーいじめの一形態であり、それによって彼らのプライバシーに違反し、さらなる嫌がらせを促進します。この研究では、2120人の香港中学生の代表的なサンプルを使用した青少年のドクス参加を調査しました。10人に1人がDOXINGに従事しており、DOXINGの動作により、他の人に関する個人情報を開示する可能性が大幅に増加しました(オッズ比は2.705〜5.181の範囲でした)。社会的で敵対的なドクジングは、ドクシングの最も一般的な2つの形態でした。少女はソーシャルドキシングを実施する可能性が有意に高く(χ²= 11.84、p <0.001)、ターゲットは社会情報を取得することでした(χ²= 4.79、p = 0.029)。= 0.041)。Doxing Actを実行した学生は、被害者、加害者、または傍観者としての情報開示を経験した可能性が高くなりました。将来の研究では、Doxingの影響と、他の形態のサイバーいじめや伝統的ないじめとの関係を調べる必要があります。DOXはオンラインおよびオフラインの嫌がらせにつながる可能性があるため、家族、青少年、学校、コミュニティが協力して、それと戦うための効果的なアプローチを開発する必要があります。

Doxing is a form of cyberbullying in which personal information on others is sought and released, thereby violating their privacy and facilitating further harassment. This study examined adolescents' doxing participation using a representative sample of 2120 Hong Kong secondary school students. Just over one in 10 had engaged in doxing, and doxing behavior significantly increased the probability of disclosing personal information on others (odds ratio ranged between 2.705 and 5.181). Social and hostile doxing were the two most common forms of doxing. Girls were significantly more likely to conduct social doxing (χ² = 11.84, p < 0.001), where their target was to obtain social information (χ² = 4.79, p = 0.029), whereas boys were more likely to engage in hostile doxing aimed at obtaining personally identifiable information (χ² = 4.31, p = 0.038) and information on others' current living situations (χ² = 4.17, p = 0.041). Students who had perpetrated doxing acts were more likely to have experienced information disclosure as victims, perpetrators, or bystanders. Future studies should examine doxing's impacts and its relationship with other forms of cyberbullying and traditional bullying. Because doxing may lead to on- and off-line harassment, family, adolescents, schools, and communities must work together to develop effective approaches for combating it.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google