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はじめに:ルワンダのツチに対する1994年のジェノサイドは、他のさまざまな大量虐殺残虐行為の一部として何千人もの女性をレイプするようにしました。この記事では、そのような母親の子孫であることが日常生活の中で何を意味するかを探ります。 方法:東部ルワンダで定性的研究が実施されました。ジェノサイドレイプ生存者の母親のすべての子孫である12人の回答者が、フォーカスグループディスカッションと半構造化インタビューに参加しました。トピックは、母親が恩恵を受けた心理社会的支援によるトラウマの世代間伝達とこの伝達の緩和のさまざまな側面に焦点を当てています。Giorgi(2012)によって開発された現象学的方法を使用して、転写産物を分析しました。 調査結果:すべての回答者は、生まれた状況に関係なく、ひどく傷ついた母親と一緒に育ったことによって特徴付けられます。レイプ中に妊娠した子どもたちは、彼らに知られていない加害者の父親がいないこと、他の人が多くの(拡張された)家族の欠如によって特に特徴的です。彼らは皆、母親に提供される心理社会的支援の恩恵を受けました。 議論:ジェノシダルレイプは、ジェノサイドレイプの結果として生まれた子供に特定の種類の苦しみと特定のアイデンティティの問題を引き起こします。しかし、たとえ子供たちがレイプ中に妊娠していなくても、彼らの苦しみのレベルは似ています。 結論:1994年のジェノサイドに関連する外傷の世代間伝達の影響は、ルワンダのツチ族に対するTUTSIに対する影響を受けているべきであることを認識する必要があります。適切なポリシーとプログラムを設計および実装して、効果を緩和し、回復力を強化して、個人、対人、および相互関係のコミュニティレベルで平和的な未来を確保する必要があります。
はじめに:ルワンダのツチに対する1994年のジェノサイドは、他のさまざまな大量虐殺残虐行為の一部として何千人もの女性をレイプするようにしました。この記事では、そのような母親の子孫であることが日常生活の中で何を意味するかを探ります。 方法:東部ルワンダで定性的研究が実施されました。ジェノサイドレイプ生存者の母親のすべての子孫である12人の回答者が、フォーカスグループディスカッションと半構造化インタビューに参加しました。トピックは、母親が恩恵を受けた心理社会的支援によるトラウマの世代間伝達とこの伝達の緩和のさまざまな側面に焦点を当てています。Giorgi(2012)によって開発された現象学的方法を使用して、転写産物を分析しました。 調査結果:すべての回答者は、生まれた状況に関係なく、ひどく傷ついた母親と一緒に育ったことによって特徴付けられます。レイプ中に妊娠した子どもたちは、彼らに知られていない加害者の父親がいないこと、他の人が多くの(拡張された)家族の欠如によって特に特徴的です。彼らは皆、母親に提供される心理社会的支援の恩恵を受けました。 議論:ジェノシダルレイプは、ジェノサイドレイプの結果として生まれた子供に特定の種類の苦しみと特定のアイデンティティの問題を引き起こします。しかし、たとえ子供たちがレイプ中に妊娠していなくても、彼らの苦しみのレベルは似ています。 結論:1994年のジェノサイドに関連する外傷の世代間伝達の影響は、ルワンダのツチ族に対するTUTSIに対する影響を受けているべきであることを認識する必要があります。適切なポリシーとプログラムを設計および実装して、効果を緩和し、回復力を強化して、個人、対人、および相互関係のコミュニティレベルで平和的な未来を確保する必要があります。
INTRODUCTION: The 1994 genocide against the Tutsi in Rwanda subjected thousands of women to rape as part of a range of other genocidal atrocities. This article explores what it means in everyday life to be a descendant of such mothers. METHODS: A qualitative study was conducted in eastern Rwanda. The twelve respondents, all descendants of genocide-rape survivor mothers, participated in focus group discussions and semi-structured interviews. Topics focused on different aspects of the intergenerational transmission of trauma and the mitigation of this transmission by the psychosocial support from which their mothers benefited. The phenomenological method as developed by Giorgi (2012) was used to analyze the transcripts. FINDINGS: All respondents, regardless of their birth circumstances, are marked by growing up with a severely traumatized mother. Children conceived during rape are specifically marked by the absence of a perpetrator father unknown to them, the others by the lack of many (extended) family members. They all benefited from the psychosocial support provided to their mothers. DISCUSSION: Genocidal rape causes specific kinds of suffering and specific identity problems for the children born as a consequence of genocide-rape. However, even if the children were not conceived during the rape, their level of suffering is similar. CONCLUSION: The effects of the intergenerational transmission of trauma related to the 1994 genocide against the Tutsi in Rwanda should be recognized among all youth deeply affected by it. Appropriate policies and programs should be designed and implemented to moderate the effects and strengthen resilience to ensure a peaceful future on an individual, interpersonal, and inter-relational community levels.
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