Loading...
Cadernos de saude publica20190101Vol.35issue(1)

[プライマリヘルスケアにおける異文化間スキル:文化的多様性の文脈における高等教育への課題]

,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

現代社会は、移住運動、さまざまな民族グループ、文化的多様性、西洋医療システムの社会的および文化的構築など、プライマリケアの枠組みで異文化スキルを開発する必要性につながる4つの相互接続された現象によって特徴付けられています。プライマリケアが実践されているコンテキストの多文化の現実には、既存の多様性を考慮して、それぞれのコミュニティに関連するタイムリーで高品質のケアを提供するために、この現実を理解することを可能にする統合的な理論モデルが必要です。したがって、ヘルスケアチームと学生に異文化間スキルを実装し、教える必要があり、そのようなケアを全体的な観点から維持することができます。異文化スキルの教育的介入は、個人、制度、および社会レベルでの態度、感情、社会的行動、文化的アジェンダに介入することを可能にする包括的、統合的、および学際的な視点から実施する必要があります。現在のエッセイは、プライマリケアチームでこのようなスキルを学び、開発することの重要性を反映することを目的としていますが、一方、基本的なトレーニングでこれらのスキルを獲得できる戦略のリストを作成し、スキルは経験の結果であり、プロセス中に変化する可能性があることを理解しています。

現代社会は、移住運動、さまざまな民族グループ、文化的多様性、西洋医療システムの社会的および文化的構築など、プライマリケアの枠組みで異文化スキルを開発する必要性につながる4つの相互接続された現象によって特徴付けられています。プライマリケアが実践されているコンテキストの多文化の現実には、既存の多様性を考慮して、それぞれのコミュニティに関連するタイムリーで高品質のケアを提供するために、この現実を理解することを可能にする統合的な理論モデルが必要です。したがって、ヘルスケアチームと学生に異文化間スキルを実装し、教える必要があり、そのようなケアを全体的な観点から維持することができます。異文化スキルの教育的介入は、個人、制度、および社会レベルでの態度、感情、社会的行動、文化的アジェンダに介入することを可能にする包括的、統合的、および学際的な視点から実施する必要があります。現在のエッセイは、プライマリケアチームでこのようなスキルを学び、開発することの重要性を反映することを目的としていますが、一方、基本的なトレーニングでこれらのスキルを獲得できる戦略のリストを作成し、スキルは経験の結果であり、プロセス中に変化する可能性があることを理解しています。

Contemporary society is marked by four interconnected phenomena leading to the need to develop intercultural skills in the framework of primary care: migratory movements, different ethnic groups, cultural diversity, and social and cultural construction of the Western medical system. The multicultural reality of the contexts in which primary care is practiced requires integrative theoretical models that allow understanding this reality in order to provide timely, high-quality care that is pertinent to the respective communities, considering the existing diversity. It is thus necessary to implement and teach intercultural skills for health care teams and students, allowing to sustain such care from a holistic perspective. Educational interventions in intercultural skills should be conducted from a comprehensive, integrative, and cross-disciplinary perspective that allows intervening in attitudes, feelings, social behaviors, and cultural agendas at the individual, institutional, and social levels. The current essay aims to reflect on the importance of learning and developing such skills in primary care teams, meanwhile producing a list of strategies that allow acquiring these skills in basic training, with the understanding that skills are the result of experiences and can change during the process.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google