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背景:腹膜透析(PD)は、看護師が患者を使用して患者を訓練する在宅療法です。PDトレーニングを提供する看護師向けの特定のプロトコルを評価する公開されたランダム化比較試験(RCT)はありません。利用可能な最良の証拠に基づいた標準化された教育パッケージは、最新の教育慣行を利用する可能性があり、患者の転帰の改善につながる可能性があります。目的は、ベストプラクティスの教育学を使用して、PDトレーナーと患者向けの標準化されたエビデンスに基づいたカリキュラムを開発することです。 方法:現在の実践パターンとベストプラクティスを特定するために、文献検索と臨床監査が実施されました。結果は、PD看護師、腎臓学者、消費者、医学教育の専門家、eラーニングの専門家で構成される実務家のフォーカスグループによってレビューされました。これから、トレーニングカリキュラムとモジュールが開発されました。 結果:PD看護師(トレーナー)と患者トレーニングマニュアルのトレーニング用モジュールが含まれる包括的なPDトレーニングカリキュラムが開発されました。パッケージには、2つの入門モジュールと2つの臨床症例モジュールが含まれています。カリキュラムは、インタラクティブなデジタルメディア(トレーナー)と実用的なデモンストレーション(患者)を使用した従来の紙ベースの教育の両方を対象としています。評価も対処されています。 結論:PDナーストレーナーとその患者のための包括的および標準化されたカリキュラムの開発の必要性が確認されました。このペーパーでは、このカリキュラムの開発プロセスの概要を説明します。モジュールのパイロットテストは、2017年後半に実現可能性を調べるために開始され、2019年にRCTの計画が開始され、臨床結果に対するモジュールの効果と、オーストラリアとニュージーランドでのより広い応用が調査されました。
背景:腹膜透析(PD)は、看護師が患者を使用して患者を訓練する在宅療法です。PDトレーニングを提供する看護師向けの特定のプロトコルを評価する公開されたランダム化比較試験(RCT)はありません。利用可能な最良の証拠に基づいた標準化された教育パッケージは、最新の教育慣行を利用する可能性があり、患者の転帰の改善につながる可能性があります。目的は、ベストプラクティスの教育学を使用して、PDトレーナーと患者向けの標準化されたエビデンスに基づいたカリキュラムを開発することです。 方法:現在の実践パターンとベストプラクティスを特定するために、文献検索と臨床監査が実施されました。結果は、PD看護師、腎臓学者、消費者、医学教育の専門家、eラーニングの専門家で構成される実務家のフォーカスグループによってレビューされました。これから、トレーニングカリキュラムとモジュールが開発されました。 結果:PD看護師(トレーナー)と患者トレーニングマニュアルのトレーニング用モジュールが含まれる包括的なPDトレーニングカリキュラムが開発されました。パッケージには、2つの入門モジュールと2つの臨床症例モジュールが含まれています。カリキュラムは、インタラクティブなデジタルメディア(トレーナー)と実用的なデモンストレーション(患者)を使用した従来の紙ベースの教育の両方を対象としています。評価も対処されています。 結論:PDナーストレーナーとその患者のための包括的および標準化されたカリキュラムの開発の必要性が確認されました。このペーパーでは、このカリキュラムの開発プロセスの概要を説明します。モジュールのパイロットテストは、2017年後半に実現可能性を調べるために開始され、2019年にRCTの計画が開始され、臨床結果に対するモジュールの効果と、オーストラリアとニュージーランドでのより広い応用が調査されました。
BACKGROUND: Peritoneal dialysis (PD) is a home-based therapy where nurses train patients in its use. There has been no published randomized controlled trial (RCT) evaluating any specific protocol for nurses delivering PD training. A standardized education package based upon the best available evidence and utilizing modern educational practices may lead to improved patient outcomes. The aim is to develop a standardized, evidence-based curriculum for PD trainers and patients aligned with guidelines from the International Society for Peritoneal Dialysis (ISPD), using best practice pedagogy. METHODS: A literature search and clinical audit were conducted to identify current practice patterns and best practice. Results were reviewed by a focus group of practitioners comprising PD nurses, nephrologists, consumers, a medical education expert, and an eLearning expert. From this, a training curriculum and modules were developed. RESULTS: A comprehensive PD training curriculum has been developed, which includes modules for training PD nurses (trainers) and patient training manuals. The package comprises 2 introductory modules and 2 clinical case modules. The curriculum is designed for both interactive digital media (trainers) and traditional paper-based teaching with practical demonstrations (patients). Assessment is also addressed. CONCLUSION: The need for the development of a comprehensive and standardized curriculum for PD nurse trainers and their patients was confirmed. This paper outlines the process of the development of this curriculum. Pilot testing of the modules was launched in late 2017 to examine feasibility, and planning has commenced for a RCT in 2019 to investigate the effect of the modules on clinical outcomes, and their wider application across Australia and New Zealand.
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