Loading...
Psychological reports2020Jun01Vol.123issue(3)

大学生の間の自己ハンディキャッピング:先延ばし、テスト不安、自尊心、自己思いやりの役割

,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
概要
Abstract

本研究の目的は、大学生の自己障害の変動に対する先延ばし、テスト不安、自尊心、および自己同情の予測的役割を調べることでした。この研究のサンプルは、801人の学部生(404人の女性と397人の男性)で構成されていました。データ、自己ハンディキャップスケール、タックマンの先延ばしスケール、アカデミック感情アンケートの不安サブスケール、ローゼンバーグの自尊心スケール、およびセルフコンサイブスケールが使用されました。段階的回帰分析が実施され、結果は、すべての予測変数が自己障害の説明に大きく寄与したことを示しました。このモデルでは、自己障害の分散の59%を説明しましたが、先延ばし、テスト不安、自尊心、および自己思いやりの半特性分散は、それぞれ17%、4%、2%、および2%でした。

本研究の目的は、大学生の自己障害の変動に対する先延ばし、テスト不安、自尊心、および自己同情の予測的役割を調べることでした。この研究のサンプルは、801人の学部生(404人の女性と397人の男性)で構成されていました。データ、自己ハンディキャップスケール、タックマンの先延ばしスケール、アカデミック感情アンケートの不安サブスケール、ローゼンバーグの自尊心スケール、およびセルフコンサイブスケールが使用されました。段階的回帰分析が実施され、結果は、すべての予測変数が自己障害の説明に大きく寄与したことを示しました。このモデルでは、自己障害の分散の59%を説明しましたが、先延ばし、テスト不安、自尊心、および自己思いやりの半特性分散は、それぞれ17%、4%、2%、および2%でした。

The purpose of the present study was to examine the predictor role of procrastination, test anxiety, self-esteem, and self-compassion for the variation in university students' self-handicapping. The sample of the study consisted of 801 undergraduate students (404 females and 397 males). In order to collect data, Self-Handicapping Scale, Tuckman Procrastination Scale, Anxiety Subscale of Academic Emotions Questionnaire, Rosenberg Self-Esteem Scale, and Self-Compassion Scale were used. Stepwise regression analysis was conducted, and results showed that all of the predictor variables significantly contributed in explaining self-handicapping. The model explained the 59% of the variance in self-handicapping, whereas semi-partial variance of procrastination, test anxiety, self-esteem, and self-compassion were 17%, 4%, 2%, and 2%, respectively.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google