Loading...
The American journal of occupational therapy : official publication of the American Occupational Therapy Association20190101Vol.73issue(3)

感覚統合と感覚処理に課題を伴う子供と若者のための作業療法の介入:学校ベースの練習ケースの例

,
,
,
,
文献タイプ:
  • Case Reports
  • Journal Article
概要
Abstract

エビデンス接続記事は、米国作業療法協会の証拠に基づく実践プロジェクトが後援する体系的なレビューの調査結果によって、実践の決定がどのように通知されるかのケース例を提供します。この証拠接続記事は、2部構成のシリーズの2番目の記事です。最初の記事では、自閉症スペクトラム障害と診断された子供に提供される作業療法の症例報告と、クリニック環境での感覚統合における課題について説明しました(Parham et al。、2019)。この記事では、学校の環境で働いている作業療法士による同じ子供の作業療法サービスの提供について説明します。

エビデンス接続記事は、米国作業療法協会の証拠に基づく実践プロジェクトが後援する体系的なレビューの調査結果によって、実践の決定がどのように通知されるかのケース例を提供します。この証拠接続記事は、2部構成のシリーズの2番目の記事です。最初の記事では、自閉症スペクトラム障害と診断された子供に提供される作業療法の症例報告と、クリニック環境での感覚統合における課題について説明しました(Parham et al。、2019)。この記事では、学校の環境で働いている作業療法士による同じ子供の作業療法サービスの提供について説明します。

Evidence Connection articles provide case examples of how practice decisions may be informed by findings of systematic reviews sponsored by the American Occupational Therapy Association Evidence-Based Practice Project. This Evidence Connection article is the second article in a two-part series. The first article described a case report of occupational therapy provided to a child with a diagnosis of autism spectrum disorder and challenges in sensory integration in a clinic setting (Parham et al., 2019). This article describes the same child's occupational therapy service delivery by the occupational therapist working in the school setting.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google