Loading...
BMC medical education2019May24Vol.19issue(1)

医療/看護学生と専門家における妊娠シミュレーションの教育効果

,
,
,
,
,
,
,
,
文献タイプ:
  • Journal Article
  • Observational Study
概要
Abstract

背景:この研究の目的は、妊娠経験プログラム(PREP)が、妊娠の最後の妊娠中の母親の身体的変化をシミュレートすることが、医療/看護学生とその専門家の共感、理解、前向きな態度を高める可能性があるかどうかを調査することでした。 方法:これは、医療/看護学生とその専門家に関する前向き観察研究でした。Jefferson Scale of Physician Ampathy(JSPE)、身体的困難とポジティブな態度スコア、およびPREPの前の有効性スコアの知覚は、PREP後のものと比較されました。 結果:合計189人の参加者が、PREPの前と後の両方で準備とアンケートを完了しました。平均JSPEスコア、物理的な難易度スコア、およびプラスの姿勢スコアは、PREP後に大幅に増加しました(P <0.001、すべて)。認識された有効性のスコアは、PREP後の認識、共感、および理解に関するスコアは、学生グループよりもプロのグループで有意に高かった(それぞれP = 0.004、P = 0.01、およびP = 0.017)。複数の段階的線形回帰分析により、医学の専攻(P = 0.014)、医療専門家(看護師または医師)(P <0.001)、および結婚経験(P <0.001)が共感、困難感情、有効性スコアの増加の重要な予測因子であることが明らかになりました。、 それぞれ。 結論:PREPは、医療/看護学生だけでなく、専門家の共感、前向きな姿勢、意識を向上させることができる効果的なシミュレーションプログラムです。

背景:この研究の目的は、妊娠経験プログラム(PREP)が、妊娠の最後の妊娠中の母親の身体的変化をシミュレートすることが、医療/看護学生とその専門家の共感、理解、前向きな態度を高める可能性があるかどうかを調査することでした。 方法:これは、医療/看護学生とその専門家に関する前向き観察研究でした。Jefferson Scale of Physician Ampathy(JSPE)、身体的困難とポジティブな態度スコア、およびPREPの前の有効性スコアの知覚は、PREP後のものと比較されました。 結果:合計189人の参加者が、PREPの前と後の両方で準備とアンケートを完了しました。平均JSPEスコア、物理的な難易度スコア、およびプラスの姿勢スコアは、PREP後に大幅に増加しました(P <0.001、すべて)。認識された有効性のスコアは、PREP後の認識、共感、および理解に関するスコアは、学生グループよりもプロのグループで有意に高かった(それぞれP = 0.004、P = 0.01、およびP = 0.017)。複数の段階的線形回帰分析により、医学の専攻(P = 0.014)、医療専門家(看護師または医師)(P <0.001)、および結婚経験(P <0.001)が共感、困難感情、有効性スコアの増加の重要な予測因子であることが明らかになりました。、 それぞれ。 結論:PREPは、医療/看護学生だけでなく、専門家の共感、前向きな姿勢、意識を向上させることができる効果的なシミュレーションプログラムです。

BACKGROUND: The objective of this study was to investigate whether a pregnancy experience program (PREP) simulating physical changes in a mother during the last trimester of pregnancy could increase empathy, understanding, and positive attitude of medical/nursing students and their professional counterparts. METHODS: This was a prospective observational study on medical/nursing students and their professional counterparts. Jefferson Scale of Physician Empathy (JSPE), physical difficulty and positive attitude score, and perceived effectiveness scores prior to PREP were compared to those after PREP. RESULTS: A total of 189 participants completed PREP and questionnaires both prior to and after PREP. Mean JSPE score, physical difficulty score, and positive attitude scores were significantly increased following PREP (p<0.001, all). Perceived effectiveness scores about awareness, empathy, and understanding after PREP were significantly high in the professional group than in the student group (p=0.004, p=0.01, and p=0.017, respectively). Multiple stepwise linear regression analysis revealed that major in medicine (p = 0.014), health care professionals (nurse or physician) (p<0.001), and marriage experience (p < 0.001) were significant predictors of increasing empathy, difficulty feelings and effectiveness scores, respectively. CONCLUSION: PREP is an effective simulation program that can improve empathy, positive attitude, and awareness in medical/nursing students as well as their professional counterparts.

医師のための臨床サポートサービス

ヒポクラ x マイナビのご紹介

無料会員登録していただくと、さらに便利で効率的な検索が可能になります。

Translated by Google